Voinko jättää 10kk vauvan mummon hoitoon la-aamusta su-iltaan?
Mieheni pyysi että lähtisimme alkuvuodesta viikonlopuksi Tallinnaan hotellimatkalle, se olisi syntymäpäivälahja minulle. Tekisi kovasti mieli päästä kun emme ole miehen kanssa olleet kahdestaan missään kohta kolmeen vuoteen (esikoisen syntymän jälkeen). Meillä ei ole ketään lastenhoitajia joten emme pääse koskaan esim elokuviin, syömään tms. Nyt mies oli sopinut muualla asuvan äitini kanssa että hän tulisi meille hoitamaan lapsia jotta me menisimme sinne Tallinnaan. En vain ole varma että voinko jättää kuopusta joka siis olisi tuolloin 10kk. En imetä enää että siinä mielessä ei olisi ongelmaa. Mutta osaisiko sitä nauttia vai meneekö reissu huolehtimiseen. Ja entä jos jotain käy, sieltä ei pääse nopeasti kotiin. Äitini on kyllä luotettava ja hyvä hoitaja, siinä ei sikäli ole ongelmaa. Sitä vain mietin että onko kuopus liian pieni jätettäväksi. Vanhempi lapsista on siis reilu 2½v ja viihtyy mummon kanssa vaikka ei yöhoidossa olekaan ollut välimatkojen vuoksi. Auttakaa! Lähtisitkö itse?
Kommentit (11)
kyllähän nyt 10kk ikäinen voi olla isovanhempien luona yötä.mun poika on nyt 11 kk ja isän kanssa jo kk ollut joka toinen vkl meiniki..ja ekaa kertaa oli isän luona yötä ollessa 4kk..ja 5kk ikäsenä mummilla..mun mielestä lasten pitääkin oppia olemaan muualla kuin vain kotona!ja miten ihmeessä teidän parisuhde vielä toimii jos ette ole saaneet yhtään omaa aikaa??olenpas kateellinen!!!:)
Niin kai se on että pärjäisivät varmaan ihan hyvin ja tuskinpa sille vauvalle mitään traumoja tuostai jäisi. Tuntuu jotenkin vaikealta lähteä kun on tottunut olemaan käytettävissä 24/7 ja sitten kuvittelee että kukaan muu ei osaa niitä muksuja hoitaa... Kyllähän se hyvää tekisi kun ei tosiaan olla missään oltu miesmuistiin. Kaipa sitten uskalletaan varata se reissu:)
Meidän poika syntynyt maaliskuussa 08 eli ilmeisesti aika saman ikäinen teidän vauvan kanssa.
Varmastikin vauva pärjäisi, mutta mulla menisi kyllä koko reissu murehtimiseen. Mä olin pojasta eilen puolitoista tuntia erossa. Se oli pisin aika. Ja tuon ajan poika oli isänsä kanssa.
ja vaikka sitä vähän murehtiikin, niin kyllä se loma on sen arvoinen.
Kyllä lapset mummunsa kanssa pärjäävät! Ja yksi päivä ei hetkauta heitä mitenkään!
mene ihmeessä jos miehesi on noin huomaavainen että on jopa hommannut lapsille hoitajan. kyllä he pärjäävät. onhan äitisi hoitanut sinuakin;). meillä nuorin hoidossa ollut , siis yötä, oli 2kk vanha tyttömme ja hyvin meni. äitini sanoin: kyllä yksi yö menee vaikka aidan seipäässä nukkuessa! hyvää matkaa vaan teille!!!
Ei mitään omantunnontuskia, kyllä lapset pärjäävät äitisi kanssa. Ystäväni joutui onnettomuuteen, kun hänellä oli pieni vauva. Äiti oli sairaalassa yli kuukauden ilman vauvaa ja ihan tasapainoinen tuosta lapsesta tuli.
Ei ole tervettä että äiti on ollut lapsensa kanssa koko ajan noin pitkään. ja ei, en tarkoita mitään parin viikon "hylkäämisiä", mutta sinä et voi olla 24/7 sen lapsen käytettävissä...! On vahingollista sille lapsellekkin:( Mieti jos joudut vaikkapa kolariin tm. ja lapsi joutuu olemaan ilman sinua! Hän pärjää hyvin jos isä on ollut arjessa mukana ja sinä välillä poissa (vaikkapa kaverin kanssa leffassa ja sömässä) mutta huonosti käy jos kylmiltään (isä ja lapsi) joutuvat olemaan kaksin vaikkapa 3 vuorokautta koska joudut sairaalaan. Mutta jos isä on ollut niin pitkälti tasavertainen vanhempi kun se on ollut mahdollista, ei ole mitään ongelmaa vaikka olisit viikon sairaalassa.
Olin itsekin aika samanlainen ekan kanssa mutta nyt toisella kertaa osaan jo ottaa vähän rennommin vaikka tämä tuleva mahdollinen "irtiotto" vähän mietityttääkin. Olen ollut yhden kokonaisen päivän vauvan luota poissa jo aiemmin, elokuussa kun olimme häissä toisella paikkakunnalla. Tuolloinkin äitini hoiti lapset meillä kotona. Mielelläni jättäisinkin lapsia joskus hoitoon ja menisin itse johonkin mutta meillä ei tosiaan ole ketään hoitajia täällä lähellä. Mies toki hoitaa jos itse menen johonkin mutta sitä yhteistäkin aikaa kaipaisi edes joskus.
t: ap
olin juuri 1,5 tuntia kaupungilla ja minulla oli kauhea ikävä lapsiamme.
sairaalassa itkin ikää esikoista kohtaan, kun sain toisen lapseni.
Pisin aika jonka olen ollut erossa esikoisestani (3v) on 4 tuntia.
vauvasi pärjää varmasti, jos on tottunut mummonsa jollain tapaa, ettei ihan "ventovieraan" hoiviin kuitenkaan joudu.
itsellä kuopus samanikäinen, olemme ottaneet miehen kanssa myös viikonloppuirtioton arjesta hetki sitten, ulkomailla myös.
kyllä ainakin meidän parisuhdetta piristi ihan mielettömästi! ja lapset olivat nauttineet isovanhempien huomiosta ja hoivasta, ei minkäänlaista ongelmaa.
minä kyllä kannustan ehdottomasti panostamaan myös siihen parisuhteeseen, teidän hyvinvointinne heijastuu lapsiin ja jos ette pääse ollenkaan kahdestaan mihinkään, se ei pidemmällä tähtäimellä voi todellakaan olla hyväksi, kenellekään perheestänne.
hyvää matkaa ja nauttikaa! :)
Miehesi on selvästi huolissaan jaksamisestasi, ja on nähnyt vaivaa järjestämällä lapsille hoitajan ja teille matkan:) Tuo ikäinen pärjää vuorokauden ilman äitiä. Koittakaa saada äitisi (ellei ole paljoa ollut lastenne kanssa tekemisissä) näkemään lapsianne mahdollisimman paljon, niin he tottuvat toisiinsa. Jos vaikkapa olette joulun yhdessä, anna äitisi hoitaa sitä 10kk niin paljon kun mahdollista.
Ja LUPAA ette pode matkalla huonoa omaatuntoa!!!!:) Tarvitsette myös omaa aikaa miehen kanssa, se lapsi ei mene reilun vuorokauden erosta rikki. :)