Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOTOIVEET VKO 15 ***

06.04.2009 |

uusi viikko =)

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä mikään ekspertti ole, mutta omien kokemusten mukaan kaikkein parhaan kokoarvion osaa tehdä kokenut kätilö tai th ihan käsin vatsan päältä tunnustelemalla. Ultrallakin kai periaatteessa voi saada osuvia arvioita, mutta toisaalta nekin voi mennä pieleen tyyliin kilolla suuntaan tai toiseen...Sf-mitta ei ainakaan mun kohdalla ole korreloinut sitten yhään vauvan syntymäpainoon. Kummallakin edellisellä kerralla loppuaikana sf on ollut keski- ja alakäyrän välillä (lähempänä keskikäyrää) ja lopputuloksena 2,5 ja 3,2-kiloiset vauvat:) Keskikäyrähän ennustaa (MUKA!) sellaista keskiverto 3,5kg:n vauvaa.

Toivottavasti huomisen sääennuste pitää paikkaansa ja etelään saadaan jopa yli kymmenen lämpöastetta! Rauhallista pääsiäisen aikaa kaikille mahakkaille kanssasisarille:)

rvaT 33+2

Vierailija
62/72 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla neuvolalääkäri oli kovin huolissaan pienestä sf-mitasta, mutta kontrollikäynneillä tehdyissä, viidessä painoarviossa vauvan kasvu menee tasan tarkkaan keskikäyrällä. Kyselin lääkäriltä yhdellä kerralla tuosta ultran kokoarviosta. Hänen selitti eri mittaustavoista, millä vauvan kokoa voi arvioida sekä erilaisista menetelmistä arvioida painoa ultralla. Yhtä ylitse muiden arviota ei kuulemma ole, mutta hänen mukaansa HUS:in alueen sairaaloissa on kaikissa käytössä tuo sama mittaustapa, arvio voi heittää 10%. Muutoinkin mulle on kommentoitu koko raskauden ajan kovastis mahan pienuutta, nyt se kyllä tuntuu ihan riittävän suurelta ;D

Me vietetään pääsiäinen tiiviisti laittamassa kotia vauvaa varten ja vähän uudistetaan paikkoja uuteen uskoon.. Toisin sanoen mä nysään vain kaikkea pientä makoilun lomassa, mies ja vanhempani tekevät tosiasialliset työt. Olisi kiva nähdä, millaisia huoneita tai nurkkauksia te olette laittaneet nyyttejä varten.. Voisin itse laitella myös kuvia, jahka saadaan jotain valmiiksi asti.

C 35+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Imettävän mamman juhlapukeutuminen*: meille on siunaantunut kesäksi muutamat kinkerit (vauvan ristiäiset, parit häät jne) joissa olisi tietenkin suotavaa pukeutua juhlavasti. Lisäksi tykkään pukea ja laittautua, kun siihen on "lupa". Mutta: mikään selästä vetoketjulla avattama tavanomainen juhlamekko ei ajane asiaansa, mikä tarkoitus olisi myös tarjota vauvalla maitobaarin palveluksia. Miten olette aikoneet/ratkaiseen tämän visaisen ongelman? Esim Bebesin nettikaupassa oli suht. kivannäköisi mekkoja jokunen. Lisäksi tietenkin koruilla, asusteilla, kampauksella ja meikillä saa ilmettä kovastikin juhlavemmaksi.

Vierailija
64/72 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympäisee...Mä haluaisin jo synnyttään! Oikeastaan kahdesta syystä....että loppuisi turhat pohdinnat, että mikä vauvan terveydentila oikeasti on...Ja toinen syy se, että olo ei ole mikään kovin hyvä...Olen nyt yrittänyt muutamana edellisenä päivänä käydä noin 15 minsan kävelylenkillä. Maha kovana koko ajan ja kiristää ja alkaa pistämään ihan oikealle alas...ja siinä se...Myöhemmin saattaa olla vaan tukalampi olo, kun alamahaan pistää ja sängystä/sohvalta nousu on hankalampaa, kun vauvan pää hankaillut ilmeisesti enemmän tuonne alas liikkuessa. Nyt tuli 37 viikkoa täyteen. Enää ei puhuta keskosesta, että siinä mielessä hyvin, kun tänne asti pääsin, mutta en haluaisi enää toukokuussa tämän mahan kanssa kulkea! Perjantaina on äitipolikontrolli...toivottavasti homma olis edennyt...

Rice: Mullahan tämä vauva on mennyt SF-mitan mukaan koko ajan alakäyrällä, mutta vauvan koko olisi kuitenin keskikäyrällä. Ite aattelisin, että vauva on alusta lähtien ollut aika matalalla...eli mulla ilmeisesti lantiossa on väljyyttä (näin lääkärikin sano viimeks, että pääsee vauva menemään alas). Esikonen meni Sf:n mukaan keski- käyrän ja yläkäyrän välissä...ja pojalla kokoa 3770 g syntyessään 9 päivää ennne...Toisin sanoen alussa olin hieman huolissani, kun tämä nyt menekin tuolla alakäyrillä...

Ristiäisistä. Meillä ristiäiset pidetään kotona...60 neliön kaksiossa...Kun ei päästä vielä muuttaan uuteen taloon. Haluan kuitenkin kotona pitää enkä kirkossa...Väkeä tulee, jos kaikki pääsee, 25 + me + pappi. Kaksi näistä on perheen ulkopuolelta eli mun kaveri ja hänen mies, jotka kummeja. Lapsia on kaikkiaan näistä 9 eli vilinää riittää :)

AngaT ja Taistelija (joka jaksoi taistella loppuun asti masussa:)) rv 37

Vierailija
65/72 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lohduttavaa on, että moni muukin on jo enemmän tai vähemmän kyllästynyt raskaana olemiseen. Itselläni viikojakaan ei ole edes kasassa vielä yhtään niin paljon kuin monelle muulla, mutta jotenkin tässä vaiheessa olo on jo sen verta tukala ja monen asian tekeminen hankalaa, jossei jopa kivuliasta, niin että TOSI mielelläni ottaisin sen vauvan jo syliini:) Angan kuvailu kävelystä oli ihan kuin omani: ihan_koko_ajan vatsa on kivikovana, vauvan liikkeet sattuvat kipeästi ja muitakin kipuja on siellä sun täällä, milloin ylä- milloin alavatsalla, alapäässä, selässä...Ja kun kaikkea kävelyä ja liikumista ei vaan voi välttää, lapsia on pakko hakea hoidosta, hoitaa kotona, jotain kotitöitäkin on vaan ihan pakko tehdä, niin...Mutta ennen juhannusta meilläkin on jo ihan varmasti vauva;)

rvaT 33+3

Vierailija
66/72 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö meni taas tuskaillessa,ei supistusten kanssa kuten joillakin täällä,minua vaivaa unettomuus..TAAS.sitä oli keskivaiheilla ja nyt loppuakohden taas alkaa unettomuuden möröt vaivata,menin 11 sänkyyn ja vielä 4 olin hereillä,sitten olin sammunut pariksi tunniksi ja heräsin puoli 7 maissa.

siivosin parvekkeen kaikessa tylsyydessäni,ja kylläpä supisteli,maha kovana nyt lähestulkoon kokoajan,jopa tuolilta ylös nousu saa supisteluja aikaan. Kivuttomia vielä onneksi ovat. Voimia kaikille jotka kärsivät jo kipeistä supistuksista ja muista kolotuksista,niitä tuntuu olevan nyt liikkeellä vähän jokaisella toukolaisella. noh,mitäpä ei lapsensa vuoksi tekisi/kärsisi!

Eilen saatiin vauvan tuleva huone valmiiksi,tai noh,meidän kanssammehan tuo nukkuu,mutta onpa sitten tulavisuutta katsoen jo leikkihuone ja isompi sänkykin siellä:) vielä muutiamia tauluja hakkailen seinille,äitini kävi ompelemassa verhot ja päiväpeiton pikkuiselle:)

Ukko vetelee vielä sikeitä! siis mieheni. Kyllä minullekkin un maistuu päiväsaikaan mutta illalla sitten ei. ei vaan uskalla pivälläkään nukkua kun se hankaloittaa entisestään nukahtamista,tosin neuvolasta sanottu että tulisi levätä sitten päivällä,ei koskaan tiedä milloin lähtö tulee..tiedä sitten. KE taas poli käynti,ajattelin lääkäriltä kysyä jotain nukahtamista helpottavaa lääkettä,jos saisin edes vähän enempi unta. yöllä niin turhauttavaa kun ei voi oikeen mitään tehdä kun muut herää,lukea tms hiljaista homaa..alkaa vaan noi lukemisetkin loppua kesken:P

Minulla samoja ajatuksia kuin rouvatossavaisella ja muillakin niistä jo valittelinkin täällä,tahtoo jo oman kropan takasin omaan omistukseen:D!

laaki rv 34+4

Vierailija
67/72 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomapäivä, vaikka onhan tässä kotona oltu jo reilu kaksi kuukatta.

Oon kyllä ihan varma et vauvat olis syntynyt aikoja sitten jos oisin tähän asti joutunut olla töissä, joten hyvä vain kun on saanut levätä.

Eilen alkoi selkää särkeä kun katsottiin elokuvaa ja taisin liian kauan makoilla sohvalla samassa asennossa ja kun nousi niin olikin maha niin kova et ei aikasemmin oo ollut ja kesti kauan ennen kuin pehmeni, toisen kerran sit vielä supisteli hetken päästä mut siihen sit loppui ja vain niitä normi hetkellisiä kovettumisia tuli sit illan aikana.

Mun koko perhe on sairaana, sisarukset ja myös yhden sisaren miehen koko perhe on mahataudissa joten mä olen eristyksissä heistä kaikista :)

En tosiaansitä tautia halua, sillä sisarellani se käynnisti synnytyksen ja vauva tuli maailmaan syöksymällä. En ole vielä pikkuista nähnyt, mutta täytyy vielä vähän aikaa odottaa ennen kuin menee katsomaan ettei tartu. Oli sen verran hurja siskon synnytys et kyllä pelottais jos nämä kaksoset tulis sillai maailmaan, olis jo vaarallista heille.

Vielä ei ole trulleja käynyt, enkä tiedä tuleekokaan kun tässä naapurissa ei niin pieniä lapsia enää ole, mut ei haittaa jos ei tule saanpahan sit ite syödä kaikki trullikarkit :)

68/72 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan jatkaa esikoinen kokopäiväisenä hoidossa kesäkuun puolivälin tienoille. Paljon parempi hänelle pysytellä rytmissä, kunnes se vauva sitten tulee. Näin olen laskeskellut, että vaikka pari viikkoa menisi yli, niin kesäkuun puoliväliin mennessä olis uusi tulokas maailmassa. Normisti olis esikon hoito loppunut toukokuuhun, mutta sain puhuttua lisäaikaa pari viikkoa, kun ei tosiaan yhtään tiedä milloin vauva sitten tulee. Syksyllä saa tyttö jatkaa puolipäiväisenä, tai kattoo sitte, et mikä on hyvä aika, kun täällä joutuu muistaakseni kuitenkin maksamaan saman, jos lapsi on hoidossa alle 6h päivässä. Eli onko sit 4h/pvä vai 5,5h.

Jaahas, kai tässä olis alettava laittaa tavaroita kasaan ja valmistautua päivää maaseudulla :-) ihanaa, kun siellä voi olla ulko ilman, että jatkuvasti on joku naapuri utelemassa jotakin tai naapurin muksut kiusaamassa tyttöä. Reppana kun on muita nuorempi ja aina jää jalkoihin ja sitten itkettää. Mutta sitkeesti on mukana menny, vaikka toiset vähän kiusii. Tytöllä esim on apupyörät polkupyörässä (4v kun on) ja noilla muilla jotka on jo 6v tai enemmän, ei tietty ole niin siitä sitten ovat kiusanneet. Saan aina olla pihalla mukana vahtimassa ettei tyttö ihan menetä hermojaan (ja juokse jatkuvasti kotiin itkien), kun ei oikein osaa puolustautua. Viimeksi puri naapurin poikaa, joka jotain elvisteli.

Jotta näin. ehdimpä vielä tämän viikon pinoon :-)

Möllimasu rv 33+4 (jos laskuissa vielä olen mukana..)

69/72 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkkusena jäin kannettava sylissäni sänkyyn, kun neiti meni katsomaan lastenohjelmia. Tää onkin paljon kätevämpää kuin aina istua tuolla nurkassa jumissa. Harmi kun vasta nyt tajusin...

Toivottavasti mä en ole ainut, joka enää pystyy nauttimaan raskaudesta. Mulle tää on jotenkin ihana "tila". Esikoistakin odotin täysillä loppuun asti, eikä paljon haitannut vaikka meni sen pari viikkoa yli. Eilen oltiin taas yhdillä synttäreillä, ja omaan tapaani pukeuduin melko tiukkaan paitaan. On niin ihana esitellä masua :-)

Ärsyttää vaan, kun lähes tuntemattomat ihmiset (no olen heitä tavannut ennenkin saman perheen kutsuilla) rupeavat kyselemään että kumpi on tulossa... Ihan kun mun pitäis se tietää. Ja toiseksi, mitä se kuuluu niille edes, kun ei säkällä tarvi koskaan nähdäkään koko lasta, eikä ole sukua heille. Olen mä omalle äidilleni ja miehen vanhemmille sekä parille läheiselle ystävälle kertonut veikkauksen vauvan sukupuolesta, mutta eipä se onneksi ole käynnistänyt mitään haalimisefektiä. Syntymään asti odotellaan varmaa tietoa. Kun ei sillä sinänsä ole mitään väliä. Meille toivotaan tervettä pientä ihmisenalkua.

Juhlavaatteista. Mä olen ajatellut ensikesän juhlat mennä mun mekoilla, joissa on sellanen joustin tossa rintojen kohdalla ja siitä sit sopivan väljää mekkoa alas. Olkaimet on ohuet ja toisessa mekossa solmittavat, toisessa napeilla. Asian tiimoilta täytyy, kunhan vauva on syntynyt ja rinnat sopeutunut, käydä ostamassa imetysliivit, jotka käy mekkojen alle. Noissa mitä mulla on, on aika leveet olkaimet. Voi olla etten raaski ostaa mitään erityisoä vaatteita, kun kuitenkin kaapista löytyy melko uutta ja sopivaa muutenkin. Toisinaan voi sopia myös ihan imetyspaita ja siistit housut tai hame. Riippuu tilaisuudesta.

Meinattiin lähteä tänäänkin sukuloimaan. Mummoni varmasti on odotellut pieniä vieraita suklaamunien kera. Samalla reissulla saisin autoa vähän siivottua. Pitäis imuroida ja vähän muuten siistiä sisältä talven tomuja. Nyt kun vielä jaksaa. Ja ennen kuin vauva tulee. Ei tarvi ihan sottaiseen autoon tulla. Täytyy kuitenkin ottaa sen verran löysästi, että jaksaa ajaa tunnin takasin kotiinkin. Eilen ainakin sujui automatkat hyvin, oli tyttökin kiltisti. Nyt kun liikutaan kaksistaan, kun mies on töissä.

Ollaankin tässä mietitty, että miten se isyysloma sitten kannattaisi pitää. Tuolla mun miekkosella kun olis kesäksi ihan reippaasti töitä tarjolla. Ja en usko että rahaa on liikaa, etenkin kun ite olen kotona ja tunnetusti lapsiin kyllä palaa pätäkkää. Toisaalta, jos menee yhtään kuten esikon kanssa, ekat pari kuukautta menis vauvalla nukkuen, syöden ja vaippoja sotkien. Tällöin pärjäisin varmaan enemmän iteksenikin kotona lasten kanssa. Jos sitten olis mieskin kotona, kun vauva on sen ikäinen, että isästä on apua, kun ei tississä enää roiku niin tiiviisti ja rupee seurustelemaan enempi. Olipa hankalasti taas selitetty...

Oma olo on hyvä. Vähän pidempään olis voinut nukkua, mutta kai tässä pärjää. täytyykin mummolle soittaa, josko tekee ruokaa meillekin (kamalaa passauksen vaatimista..), niin päästään heti lastenohjelmien jälkeen lähtemään. Päästään sitten kotiinkin ajoissa. Vauveli se potkii kovasti ja usein tuntuu vihlontaa ja painetta ihan tuolla alavatsalla, kai se vauveli siellä lantiossa pyörittelee sitä päätään. Eilen illalla nyrkkeili niin kovin, että alaselässä tuntui nopeita pikku iskuja. Eilen kyllä huomasin taas ison mahani. Jotenkin tuo esikoinen pyöri aina lähellä ja sai sitten mahasta osumaa kun minä kääntyilin. Jupisi sitten tuimasti masulle (vauvalle) että "mitäs siinä oikein tönit, tule ulos sieltä riehumaan..." Vaan onneksi ei vauva ihan niin vakavasti ottanut kutsua. saa nyt vielä kasvaa vatsan uumenissa. Vielä joitakin viikkoja olis jäljellä. Kesääkin odotellessa.

Suklaata ja muita herkkuja tekis mieli. Mutta en uskalla paljon syödä, ettei nouse nuo sokeriarvot kattoon. Vaikkei mulla niin kovin vakava tilanne olekaan. On ne arvot kyllä nykysin himpun korkeempia, kuin silloin kun aloitin ne mittaukset. Liekö sitten raskauden edetessä pahenemaan päin tuo raskausdiabetes... Katsoo mitä ne siellä kontrollissa sanoo. Ruokavaliolla tässä on "hoidettu", vaikkakin en kyllä ole muuten sitä muuttanut, kun koettanut syödä säännöllisesti. Ja aamusin ja iltaisin enemmän puuroa. Lämmin ruoka ei ole meinannut maistua lainkaan. Pinaattilettuja olen itseeni ahtanut päivisin kun yksin olen ollut kotona. Väkinäistä on ollut jopa lempiruokien kanssa. Liekö kuuluu tähän vaiheeseen.

Vierailija
70/72 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1-----?

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S

22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS

27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS

Vierailija
71/72 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun laitoitte omia sf-mittojanne ja vauvojen kokoja. Kyllä se niin taitaa olla, että se sf-mitta ei kuitenkaan kauheasti kerro siitä lapsen koosta. Mulla taitaa siis olla juurikin niin kuin terkkarikin epäili, eli se kohtu on aika pieni, mutta lapsi iso. Voi pientä reppanaa...muutenkin ahdasta ja sitten ei äipän napakaan anna periksi.

Mulle on palannut nyt pääsiäisen aikaan väsymys takaisin. Laakliko se oli joka kärsii univaikeuksista taas. Mä kyllä nukun hyvin taas vaihteeksi, mutta olen silti aivan poikki jatkuvasti. Eilen nukuin päiväunet kun ihan väkisin painui silmät kiinni, silti olin illalla yhdeksältä valmis sänkyyn. Muutenkin voimat on ihan poissa ja se energisyys tipotiessään josta ainakin Mölli-09 vielä nautiskelee. Voisitko lahjoittaa siitä vielä osan minulle!? :o)

Pääsiäinen on kuitenkin ollut ihan mahtava...mies on kotona ja ollaan ulkoiltu paljon, tehty hyvää ruokaa, leivottu ja ihan vaan köllötelty. Mun piti lähteä eilen veljeni pojan ristiäisiin pohjoiseen, mutta jäin kotiin, koska mies ei olisi lähtenyt mukaan ja aika rankka olisi ollut matkustaa se melkein 500 kilometriä, vaikka itse ei olisikaan tarvinnut kyllä ajaa.

Masussa voidaan ilmeisen hyvin, ainakin pikkuinen touhuilee kovasti. Yöllä herään välillä kun jyrää päätä alaspäin ja vihloo niin maan pirkuleesti. Tästä taisi kärsiä muutamat muutkin. Supistukset ovat muuttuneet harmittomiksi pikkukipuiluiksi ja perjantaina taisi olla viimeiset eritebongauksetkin. Jotenkin sitä silti elää kuin kuumilla hiilillä ja iltaisin tulee väkisinkin mietittyä onko seuraavana yönä taas luvassa mojovia supistuksia. Nyt on kuitenkin pari yötä mennyt niin autuaasti, että en ihan heti usko supistusten taas alkavan. Toisaalta olisin jo niiiiiiiiiiiiiiin valmis ponnistamaan pikkuihmiseni maailmaan, mutta antaa toisen nyt uiskennella vielä rauhassa.

Hanna: Olin ihan ihmeissäni kun kirjottelit niistä trulleista. Aloin jo miettii, että täällä ainakin virpojat kävivät jo viikko sitten sunnuntaina. Sitten hoksasin, että taisitkin asustella Pohjanmaalla päin. Eikös siellä ole tuo trullikulttuuri, vai olenko ihan väärässä?

AngaT:lle onnittelut täysiaikaisuuden saavuttamisesta. Tärkeä etappi saavutettu...perästä tullaan! :o)

Laittakaahan pääsiäiskuulumisia tulemaan. On niin pitkät pyhät, että kuulumisia olisi kiva lueskella ihan ajankuluksikin.

Terv. Rice + pikkune rv 36+6

Vierailija
72/72 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sf-mitasta.. Mulla on ollut isoja lapsia ja sf-mitta mennyt käyrän alapuolella/keskellä. Ultrassa sanoi,että varsinkaan uudelleensynnyttäjillä ei se mitta ole ollenkaan niin "tärkeä" asia. Riippuu varmaankin myös vartalosta, pitkä selkä tms. Mulla menee nytkin mitta alakäyrän ja keskikäyrän välissä,eikä siitä oo mitään kummempaa mainintaa tullut, ensi viikolla lääkäri, katsotaan sit minkä mitan se saa.

Mä oon olla Möllin tapaan tosi pirteä. Nytkin on niin ihana ilma,että kävin tunnin kävelyllä ( toki se oli sellaista auringosta nauttimis-kävelyä), pidempäänkin olis voinu mennä, mut en sit viittinyt. Turvotus tulee kävellessä niin valtavana sormiin,ku ne roikkuu alas..

Ihan mukava pääsiäinen täälläkin ja tosiaan täällä pohjanmaalla trullit kierteli eilen. Tänään haetaan pizzaa ja pidetään elokuva-ilta kotona =).

No, näin pikanen visiitti täällä, vois mennä syömään vähän välipalaa, että jaksaa ;)

Uuniz rv 35 ja risat