Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI IHMISET TUIJOTTAVAT JOTAIN BMI-LUKEMIA??

Vierailija
05.04.2009 |

Ne eivät todellakaan sano ihmisen ulkomuodosta juuri mitään! Lihas painaa tiheytendä vuoksi enemmän kuin läski samassa tilavuudessa, eli saman bmi:n omaavat voivat todellakin olla täysin eri puusta veitettyjä! Toinen hoikka ja lihaksikas/kiinteä ja toinen keskivartalolihava.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi kertoo onko syytä lihottaa tai laihduttaa. Jos olet välillä 20-25 ei ole syytä tehdä mitään. Noin niinkuin lääkärien näkökulmasta. Se on sitten ihan eri asia jos joku tahtoo olla joku missi.

Vierailija
2/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääläl kertoa, mutta kun ei ne vaan tajua...:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi kertoo onko syytä lihottaa tai laihduttaa. Jos olet välillä 20-25 ei ole syytä tehdä mitään. Noin niinkuin lääkärien näkökulmasta. Se on sitten ihan eri asia jos joku tahtoo olla joku missi.

Mun mies 183cm pitkä ja painaa 98kg, jolloin bmi on 29.3 eli lievä lihavuus. Mutta mieheni treenaa kuntosalilla ja tuo paino on lihasta. Rasvaprosentti on alle 10.

Vierailija
4/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 28 ja rasva% 16...pitäisikö minun laihduttaa?

Terveisin urheilija vaatekoko 36

Vierailija
5/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 28 ja rasva% 16...pitäisikö minun laihduttaa?

Terveisin urheilija vaatekoko 36

Mutta tuntuu, että täällä sokeasti uskotaan bmi:n kertovan millainen ihminen on terve ja millainen ei.

ap

Vierailija
6/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti erikoistapauksia on. Ei ne rajat niin tarkkoja ole.

Vierailija
7/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut keskivartalolihavat tuudittautuvat siihen uskoon, ettei tarvitse laihtua tai tehdä mitään koska bmi on "normaalipainon" rajoissa, vaikka nimenomaan se keskivartalolihavuushan on tutkitusti erityisen haitallista terveyden kannalta. Että ei sitä misseyteen tarvitse tähdätä, mutta terveyteen kyllä.

Vierailija
8/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 23,4 mikä on normaalialue ja mä olen kaikkea muuta paitsi tyytyväinen ulkomuotooni. Remppa ruokavaliossa ja liikkumisessa on meneillään

Vierailija
9/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valtaosa tän palstan lukijoista on himotreenaajia, joiden korkea painoindeksi selittyy lihaksilla...? Joo, toki heitä löytyy, mutta kyllä se suht pieni porukka on..

Vierailija
10/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin meillä av-laisilla, joista suurin osa varmaan on tavallisia ei-niin-lihaksikkaita mammoja. Eli jos meillä "ei-lihaksikkailla" menee yli 25 kannattaa laihduttaa.

Vierailija
11/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ne eivät todellakaan sano ihmisen ulkomuodosta juuri mitään! Lihas painaa tiheytendä vuoksi enemmän kuin läski samassa tilavuudessa, eli saman bmi:n omaavat voivat todellakin olla täysin eri puusta veitettyjä! Toinen hoikka ja lihaksikas/kiinteä ja toinen keskivartalolihava.

Vierailija
12/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kun BMI meni yli 25 niin sain lääkäriltä ohjeen pudottaa painoa. Mulla on perussairaus jonka kanssa ei kuulemma sovi pienikään ylipaino. Luulisin että BMI:n raja-arvot on vähintäänkin suuntaa-antavia tavallisilla ihmisillä jotka ei harrasta kehonrakennusta tai kilpaurheilua.