Kuka laittaa lapsilleen nimeksi Janette ja Jenica?!?
Kommentit (36)
Tiedän yhden ruotsin kielisen perheen, jossa on Janette ja Janek
huonosti koulutetut perheet. Ehkäpä näitä perheitä voi pitää suomalaisina white trash-perheinä. Myös ruotsinkieliset pitävät näitä keksittyjä J-nimiä alemman sosiaaliluokan niminä.
huonosti koulutetut perheet. Ehkäpä näitä perheitä voi pitää suomalaisina white trash-perheinä. Myös ruotsinkieliset pitävät näitä keksittyjä J-nimiä alemman sosiaaliluokan niminä.
kuuluvaksi. Eihän se mitään kovin ylevää ajattelua leimaajilta ole, mutta noille stereotypioille ei oikein mitään voi. Niin että kyllä nimen antajan on ihan hyvä olla tietoinen siitä, minkälaisia mielikuvia erilaisissa ihmisissä antamansa nimi herättää.
Ei siinä haistattelut auta, vastuullinen vanhempi miettii myös lastaan nimeä antaessaan.
tuttavaperhe, ja heillä siis lapsilla Janicaa yms...ruotsalaiseen sukunimeen sopivaa nimeä. Itse en kyseisistä nimistä kyllä tykkää yhtään, ei sovi suomeen, mutta makunsa kullakin.
tuttavaperhe, ja heillä siis lapsilla Janicaa yms...ruotsalaiseen sukunimeen sopivaa nimeä.
Sinäkö täällä olet oikea henkilö sanomaan mikä on muiden ihmisten arvo? Minkäsarvoinen itse olet? Taidat itse vain kuulua siihen white trashiin ja yrität nyt vetää muita alemmas itsesi tasolle
Kyse ei ole perheiden arvosta, mutta hiukan hymyilyttää kun kuulen näitä J-nimiä. En itse ole white trashiin kuuluva, vaan ihan koulutettu työssä käyvä ihminen enkä kyllä koskaan antaisi lapselleni näitä white trash/lähiönimiä, jotka leimaavat lapsen alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvaksi.
Sinäkö täällä olet oikea henkilö sanomaan mikä on muiden ihmisten arvo? Minkäsarvoinen itse olet? Taidat itse vain kuulua siihen white trashiin ja yrität nyt vetää muita alemmas itsesi tasolle
enpä OLE IKINÄ kuullut tuollaista kuin että nimi leimaisi ihmisen huonommaksi.. hohho mitä soopaa haloo.....
Kyse ei ole perheiden arvosta, mutta hiukan hymyilyttää kun kuulen näitä J-nimiä. En itse ole white trashiin kuuluva, vaan ihan koulutettu työssä käyvä ihminen enkä kyllä koskaan antaisi lapselleni näitä white trash/lähiönimiä, jotka leimaavat lapsen alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvaksi.
Kerropa mikä on omien lastesi nimi? Voimme sitten kaikkien edessä täällä haukkua sinun lastesi nimiä. Yritä nyt ymmärtää että sinulla ei ole oikeutta lokeroida muita ihmisiä white trashiksi. Ei ketään! Yritä arvostaa itseäsi, niin ehkä opit sitten arvostamaan muitakin ihmisiä.
Jokainen nimi on yhtä arvokas ja samanarvoinen muiden nimien kanssa. Mistä te tiedätte ettei nuo Jenicat yms ole tulevia tohtoreita, nobelin palkinnon saajia, keksijöitä tai mitä tahansa muuta? Ehkä joskus vielä kiitätte heitä jostain. Ehkä heidän elämänsä tulee oleen parempi kuin arvostelijoidensa.
paskaa kuullut!!! se nimi ei tdellakaan kerro lapsesta minkälainen hän on...... Missä pumpulissa te oikein kasvatte????? Aivan naurettava koko aihe.... Ennemmin antaisin tytölle erikoisemman nimen kuin jonkun ikivanhalta kuulostavan juntin nimen....
Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja jokainen antakoon lapselleen mieluisimman nimen omasta mielestään!
En itse pidä nimestä Janika, millään tavalla kirjoitettuna, mutta Janella on taas kivempi. On paljon J-alkuisia nimiä, jotka ovat mielestäni kivoja. Pidän paljon myös ns. vanhoista suomalaisista nimistä, en kyllä kaikista.