Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko lasten pyörät ym urheiluvälineet käytettynä vai uutena?

Vierailija
05.04.2009 |

Moi

Mua ärsyttää, kun mies haluaisi ostaa 4v pyörän uutena kaupasta. Maksaa 150e ja on musta liian kova hinta meidän perheelle, jonka nettotulot ovat yhteensä 2400 (sis lapsilisät). Meillä ei musta ole varaa uusiin kamoihin lapsille, vaan musta voisi ostaa vaikka huutonetistä.

Kuinka paljon itse olette valmiita maksamaan vaikka lapsen pyörästä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä kadehdin sitä, että voi vaan kävellä kauppaan ja olla katsomatta hintalappuja...

Vaikka muuten meillä onkin paljon mitä kadehtia.

Vierailija
2/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä kaksi tyttöä joten kierrätys onnistuu hyvin. Lasten ikäero 3-v. Esikoiselle 7-v ostettu 3 pyörää uutena, joilla kuopus sitten ajaa kanssa. Samoin laskettusukset, hiihtosukset, luistimet yms. Toki kuopuskin saa tarvittaessa uutta, jos joku ei koon puolesta hänelle sovikkaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mistä voisin ostaa teille, jotka olette ostaneet uutena, pieneksi jääneet tavarat?

Käytättekö loppuun, viettekö kierrätyskeskukseen vai kirpparille?

Vierailija
4/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin ystävältäni komipyörän pojalleni. Maksoin 20 €. Olisi tosi kallista ostaa kaikki aina uutena, ja näin homma hoitui myös kätevämmin. Kaupoissa kiertäminen on raskasta. Kannatan kierrätystä.

Vierailija
5/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta on maksettu vähän, osasta ei mitään. Mies on sitten ne kunnostanut ja tarvittaessa maalannutkin. Ja vähän tuunannut.

Nyt kun esikoinen saa 20" pyörän, ostamme sen uutena, sillä saa sen synttärilahjaksi isovanhemmiltaan. Tähän asti sukset olemme ostaneet uutena, luistimet käytettynä, kun on sattunut kohdalle hyvin. Sukset periytyy kuopukselle, luistimet ei (esikoinen tyttö, kuopus poika). Vaikkakin eka talvensa alle kolmivuotiaana kuopus luisteli tyttöjen luistimilla ihan sujuvasti.

Olisin voinut ostaa tuon 20" pyöränkin käytettynä, mutta kun kerran lahjaksi saa, en osta käytettyä. Tyttö saa ihan itse olla valitsemassa pyörää.

Suosin kierrätystä, oli rahaa tai ei. Järkevissä mittasuhteissa. Sellaiset urheiluvälineet, jotka voi ostaa käytettynä hyvin, ostetaan käytettynä, jos niitä löytyy. Esim. potkulauta on meillä käytettynä hommattu, samoin trampoliini (hyväkuntoinen).

Silloin tällöin pitää mielestäni kuopuksellekin ostaa jotain uutena. tai mielellään esikoiselle hommata jotain käytettyä. Muuten käy kuin eräälle tuntemalleni sisarusparille, että kuopus katkeroitui, kun joutui AINA käyttään käytettyjä tavaroita.

Vierailija
6/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sai viime kesänä 8v lahjaksi uuden pyörän joka maksoi 250€.. sitä ennen on ollut käytettyjä, nyt ostettiin hieman isompi että kestää sitten pitempään. samainen esikoinen on myös saanut uudet sukset yhtenä jouluna isovanhemmilta.. pienemmät sisarukset perivät sitten näitä. =) kuin uudet luistimet saatiin yhdeltä sukulaispojalta, joka lopetti jääkiekon pelaamisen. kohta 5v siskolle saatiin parit luistimet serkkutytöiltä, samoin heiltä myös polkupyörä ja yhdet pienemmät sukset. monoja ei meillä ole uusia ollut vielä ollenkaan, mutta ensi talvena hankitaan esikoiselle kaikki hiihtovälineet uusina koska tykkää hiihtää ja ne jäävät sitten sisaruksille myöhemmin.

itse olen sillä kannalla, että ennemmin kannattaa ostaa kierrätyksestä jos löytyy hyviä. 4v on vielä niin pieni pyöräillijä, että pyörä jää tosi nopeasti pieneksi eikä ehdi kauaa käyttää.

Vierailija
7/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa ja pyörille tulee paljon käyttöä. Ilman autoa on vaikea hakea pyörää jonkun kotoonta. Helpompi ostaa mahdollisimman läheltä uusi pyörä.

Tuleehan noille monta vuotta käyttöä, kun pieni kokoiset lapset.

Vierailija
8/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että urheiluvälineet ovat vimpan päälle.

Vierailija
9/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörät on ostettu uutena (lasten isä osti).

Luistimet ja kypärät olen ostanut käytettyinä.

Riippuu tavarasta ja käytöstä. jos tiedän että tulee kovaan käyttöön niin silloin pyrin ostamaan uutena jos satunnaisesti niin käytettykkin menee ihan hyvin.

Vierailija
10/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä siskon vanhat.... Tosi reilu käytäntö!

eli meillä kaksi tyttöä joten kierrätys onnistuu hyvin. Lasten ikäero 3-v. Esikoiselle 7-v ostettu 3 pyörää uutena, joilla kuopus sitten ajaa kanssa. Samoin laskettusukset, hiihtosukset, luistimet yms. Toki kuopuskin saa tarvittaessa uutta, jos joku ei koon puolesta hänelle sovikkaan....

Vierailija
11/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ostin käytettynä ja piti vaihtaa rengaita ym. joten hintaa tuli enemmän kuin uudelle. On niitä pyöriä tarjouksessakin. Miksi lapsen aina pitäisi saada kaikki käytettynä? Säästätkö vain lapsen menoista vai myös omista menoistasi?

Vierailija
12/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei meillä ihan hirveän tiukkaa ole taloudellisesti.

On täysin kestämätöntä ostaa kaikki lapsen ja omat vaatteet, tarvikkeet ja muu sälä uutena.

Vierailija
13/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se raha on vaan jostain repiä, hävettää kun poika ei osaa pyöräillä ja ikää on kohta 6v...

Vierailija
14/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön eka pyörä ostettiin uutena, seuraava löytyi huutonetistä. Suksipaketin ostin uutena ja kaikki luistimet ovat olleet tähän asti kirpparilta.

Sitten kun niitä ei enää tarvita, annan ne veljen lapsille.

Vierailija
15/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kuopus käyttää esikoisen vanhoja, mutta vähän kasvettuaan saa hänkin uutta tarpeen mukaan. Lapset ovat eri sukupuolta, joten ainakin pyörä hankitaan myös kuopukselle erikseen (monot tai sukset eivät ole erikseen tytöille tai pojille, mutta fillarit aika selkeesti on).

Vierailija
16/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei tule helposti vastaan, niin sitten uutena. Tai jos tulee uutena vastaan tosi hyvä tarjous, niin sitten se.

Ei ole rahahuolia, mutta minusta on älytöntä ostaa aina uutta.

Vierailija
17/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtöt nyt 7v ja 4v. Ainakin tähän mennessä kierrätys on toiminut hyvin. Ja kuten sanoin niin pienempi saa tarvittaessa uutta varustetta. Esim. on menossa nyt kesällä jalkapalloon, niin ensin kyllä katson onko siskon vanhat nappikset sopivat, jos on pelaa niillä ja jos ei niin sitten käydään ostamssa kaupasta uudet. Saa harrastaa myös sellaisia lajeja joita haluaa.... Isompi pelaa ringetteä, on pelannut jo monta vuotta. Pienempi taas haluaa luistella kaunoluistimilla joten sai viime talvena uudet kaunarit. Mutta uutta fillaria en kyllä osta vielä jos siskon vanha on vielä aivan hyvä. Ehkä sitten murkkuiässä.

Luulen että näin toimitaan monessa muussakin perheessä, vai te ostatteko muut joka lapselle omat pyörät, sukset, luistimet?????

Saat varmaan sitten kuulla kun lapset aikuisia kuin sisko sai aina kaiken uutena ja minä siskon vanhat.... Tosi reilu käytäntö!

Vierailija
18/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että se on helpompaa. Meillä ei ole autoa ja hakeminen jonkun kotoa milloin mistäkin on turhan työlästä. Mies on yhden pyörän hakenut junalla ja se saatiin edullisesti. Pyörä ei kuitenkaan kestänyt enää kuopukselle, joten hänelle sitten ostettiin uutena.

Mielestäni huutonetissä saa kelvon hinnan hyväkuntoisista, käytetyistä tavaroista. Eli jos saa kaytetystä puolet ostohinnasta, uuden ostaminen meidän perheessämme kannattaa. Ne, joilla on auto, voivat hakea hyviä. käytettyjä vempeleitä meiltä.

Vierailija
19/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on vaihdettava sekä sisä- että ulkokumit ja muutenkin huoltaa. Missä päin asut?

Pakko se raha on vaan jostain repiä, hävettää kun poika ei osaa pyöräillä ja ikää on kohta 6v...

Vierailija
20/26 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosisaruksen käyttämiä tavaroita. Meidän kuopus ihailee isosiskoaan ja on ihan intona, kun saa jotain hänen vanhaansa. Itsekin olen perheeni kuopus ja aina kieli pitkällä odottelin isoveljen vanhoja tavaroita.. En ole saanut mitään traumoja enkä ole ollenkaan katkera. Perheessäni on aina eletty taloudellisesti ja mahd. ekologisesti. Olen aina kokenut, että olemme hyväosaisia. Jälkeenpäin olen tajunnut meidän olleen aika köyhiä.. mutta siltä ei tuntunut enkä siitä kärsinyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi