Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita tarkoittaa asumisoikeus?

Vierailija
04.04.2009 |

Selasin etuovi.comia, siella oli talo myytavana ja sanottiin "asumisoikeus". Eiko siis automaattisesti ole oikeus asua ostamassaaan talossa?

Oli muuten karmeita sisustuksia.

t. ulkosuomalainen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan pihalla.

Vierailija
2/4 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunto on jotain omistusasuntojen ja vuokra-asuntojen väliltä. Käytännössä ihminen maksaa jonkun summan, esim. 15% asunnon hinnasta ja se jää pantiksi sitten siitä asunnosta. Siitä hyvästä saa asua hiukan vastaavaa vuokra-asuntoa halvemmalla.

Ei eroa muuten juuri vuokra-asunnosta, paitsi että sisällä on omaa rahaa ja ei lennä siis helposti pois.

Ruotsissa on muuten vähän samansuuntainen asumisoikeusasuntosysteemi kerrostaloissa, mutta siellä asuntojen hinnat ovat lähempänä suomalaista "normaalia" hintaa ja vuokrat "yhtiövastikeen" kaltaisia. Näitä asuntoja ei voi kuitenkaan esim. itse vuokrata kätevästi eteenpäin vaan niissä pitää itse asua.

Samankuuloinen termi, mutta ihan eri tavoin toimii eri maissa siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: asossa asuva, asuntoon jne. tyytyväinen

Vierailija
4/4 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aso maksu 21000 ja kysessä neliö omalla etu ja takapihalla.

2 vaatehuonetta, ullakko, kodinhoitohuone, laminaattilattiat, remontoitu 1v. takaperin sisältä, sekä ulkopuolelta. Järvi lähellä.

Vuokra 780 euroa ja siihen sisältyy vesi. Asunto on Tampereella.

Aso maksu on otettu lainana, joka jää myöhemmin pojille perinnöksi tai sit ostetaan oma.

Lainaa omaan ei saada, koska takaajia ei ole.

Nyt asutaan kolmiossa ja vuokra 700 euroa. Vaihtaminen siis kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme