Mitä pitäisi tehdä? Yksi mummo kävi pe perhekahvilassa ja laittoi kahvilippaaseen 500€!
pitäisi jotenkin selvittää kuka mummo on. Mummon voinnista kun ei ole tietoa, on tuo vähän kyseenalaista, vaikka tietenkään ette asialle mitään voineetkaan.
Kommentit (17)
Jos mummo vaikka löytyisikin niin jospa on höperö eikä muista laittaneensa (vaikka laittoi) tai sitten "muistaa" laittaneensa (vaikka ei laittanut). Ei kai tuossa voi mitään tehdä... Tarjotkaa mummolle pullat jos vielä imestyy :)
Pitäkää raha hetken tallessa jospa mummeli tulee takaisin. Sitten kysytte oliko hän mahdollisesti laittanut lippaaseen lahjoituksen ja jos myöntää, niin kysytte oliko tarkoitus todella laittaa 500eur.
Jos mummelia ei näy, niin sitten olette iloisia lahjoituksesta ja hankitte jotain kivaa! :-D
Ja kustannatte jatkossa kahvit ja pullat sillä viissatasella. ostatte puuvärejä, värityskirjoja, leluja, palapelejä ja kirjoja perhekahvilaanne.
:)
ja jos tulee vielä uudestaan niin sitten kysytte että tiesikö kuinka suuri summa tuli laitettua.
Ei siinä sen kummempaa. Luulisin että mummeli oli ihan järjissään.
Omat vanhempani ovat rikkaita, ja voin kuvitella että oma äitini tekisi jotain tuollaista. Tosin ei varmaan kehtaisi tulla kahvilaan ilman lapsenlapsiaan :)
mummelilla on voinut mennä myös eurot ja markat sekaisin myös. Ei kannata vielä lähteä tuhlailemaan.
Naapurin mies 80+ antoi 2v. sitten vahingossa siskolleni ylppärilahjaksi ison summan euroja, vaikka oli ajatellut itse asiaa markkoina... Ja periaatteessa ihan välkky mies.
Ja mummelille aina jatkossa edes ilmaiset kahvit.
Oli varmaankin rikas tai sitten saanut tietää kuolevansa pian eikä sukulaisia näköpiirissä.
että ne ei enää välitä rahasta ja mammonasta. mieluummin antavat pois jos on ylimääräistä
Oikeasti kyse on todella isosta lahjoituksesta, jos se oli tarkoitus.
En ehkä laittaisi summaa lehteen vaan esim PerhekahvilaXX.n äidit ja lapset kiittävät ystävällistä lahjoittajaa ja toivottavat hyvää kevään jatkoa!
Ainakin täälläpäin on paikallislehdessä tekstiviestiterveisiä joita luetaan paljon.
koska se viestii siitä, ettei rahaa voi pyytää takaisin ja yritätte vain hyötyä vanhan ihmisen erehdyksestä - selvästä erehdyksestä tuossa on kyse.
Laittakaa raha syrjään, on aika noloa jos ja kun sitä myöhemmin kysytään ja pystytte vain vastamaan "juu, me ollaan jo käytetty se".
Luultavimmin kyseessä on osittain dementoitunut vanhus, jolla on sattunut sekaannus seteleiden kanssa. Lehteen voisi laittaa ilmoituksen, että josko sinä ja sinä päivänä perhekahvila X:ssä vieraillut rouva (tähän hieman tuntomerkkejä) voisi ottaa yhteyttä perhekahvilaan.
Mummo on varmaan jo vähän dementoitunut eikä ihan tiedä mitä tekee. 500 on iso raha, jolle hänellä varmaan on käyttöä. Ette voi vain kääriä rahaa liiveihinne. Laittakaa raha talteen.
Jos mummo tulee takaisin, kyselkää vähän. Itse olen ollut vanhusten kotihoidossa, ja on kauheasti ihan selviltä vaikuttavia mummeleita, joilla menee munat ja kanat sekaisin jatkuvasti. Että jos pitempään juttelee, tajuaa, että tämä mummohan on ihan kujalla.
Ja harva nykyajan mummeli on rikas: tosi harvalla on ollut hyvää työpaikkaa, josta olisi sitten kertynyt hyvät eläkkeet. Tiedän monta, joiden eläke on kuussa tuon 500.
Mutta jos mummoa ei kuulu, sitten vaan teette rahoilla jotain hyödyllistä. :) Voihan hän silti olla ollut juuri se harvinainen, varakas ja selväjärkinen mummo.
yllättävän monella vanuhuksella menevät vielä eurot ja markat sekasi. Sairastelut vielä lisää sekaabntumista. Uskoisin ettei tiennyt mitä laittoi.
Toivottavasti ei nää nälkää nyt tai lääkkeet jää ostamatta.
Olet ihana ap kun mietit asiaa etkä ole heti hyeenan lailla viemässä rahoja.
Ehkä maailma ei olekkaan niin pahapaikka kun olen jo välillä uskonut
Olisikohan lahjoittajalta mennyt 50 ja 500 euron seteli sekaisin?
Mikäli mummo on lahjoittaja, oletettavasti hän on tullut kerhoon kävellen jostain läheltä. Järjestetäänkö kerhon tiloissa toimintaa ikäihmisille, tietäisikö joku perhekahvilan äideistä naisen? Henkilölisyys varmasti selviää, joten asia olisi tosiaankin hyvä selvittää.
Ok, onhan 500 e paljon rahaa mutta kyllä nykymummeleillakin sitä ylimääräistä saattaa löytyä.
Itsekin olen ajatellut, että jos joskus voittaisin lotossa niin haluaisin lahjoittaa eräälle aivan ihanalle yksityiselle pk:lle ison summan (tyyliin 20 000e). He tekevät mielettömän hyvää työtä ja aina on pula rahasta.
Uskotteko tosissaan, että pankki antaa köyhän kansaneläkemamman koko eläkkeen yhdellä setelillä...? Mä en viimeksi edes saanut pankista 500 euron seteliä, kun olisin tarvinnut. Siellä ei ollut yhtään...; )
Ja jos mummeli oli kommentoinut työtä hyväksi ja tärkeäksi niin varmasti halusi antaa omistaan nimen omaan pienille lapsille.
Mutta odotelkaa hetki ja pistäkää sitten rahat vaikka kevätretkeen! Ja kiitos paikallislehdessä kuulosti hyvältä
Mummo tuli kahville perhekahvilaan ja olimme kieltämättä hiukan ihmeissään vierailusta. Istui siinä hetken ja katseli äitejä lapsineen, hymyili ja sanoi meidän tekevän tärkeää työtä. Kahvitteluhuoneen pöydällä on pieni rahalipas, johon jokainen saa laittaa vapaaehtoisesti pularahaa.
Tänään katsoin paljonko rahaa kassassa on, että ostanko maanantaiksi pullaa tai pipareita ja löysin 500€! Olen aika varma, että mummeli sen rahan on sinne laittanut. Yhtään en tiedä kuka se mummo on, ei laittanut nimeään meidän vieraskirjaan. Mietin vaan, että olikohan mummeli ihan täysissä sielun ja ruumiinvoimissaan, tajusikohan paljon rahaa laittoi.
Mitäs nyt?