Mikään ruokamäärä ei riitä!
Olen syönyt tänään suht. normaalisti, mutta kun löin kalorilaskuriin syömäni sapuskat niin näyttää siltä ettei tänään voi enää juurikaan syödä. Olen syönyt 1600 kcal tänään ja pyrin siihen, etten syö yli 2000 kcal. Olen raskaana, enkä halua laihduttaa tai kituuttaa, mutta en haluaisi ylensyödäkään.
Tänään olen syönyt
- aamupalaksi rasvaton jukurtti ja 2 rkl luomumysliä
- lounaaksi pienehkö annos eiliseltä jäänyttä tonnikalakatkarapupastaa ja tuoretta tomaattia
- päiväruuaksi iso annos makaronilaatikkoa
- 2 lasillista kevytmaitoa (rasvaton oli loppu)
- välipalaksi 250 g maitorahkaa, 1 prk ananaspaloja ja pieni banaani
- persikoita (varmaan neljä jo tämän päivän aikana!)
Eli mielestäni ihan terveellistä ja monipuolista, joskin pastaa tuli tälle päivälle harvinaisen paljon. Oli ajatuksena tehdä illalla omenapiirakkaa ja vaniliakastiketta - kyllä pomppaa kalorit kivasti yli. Tänään tulee kuitenkin vielä syötyä jukurttia ja/tai leipääkin.
Taidan lähteä tästä salille ison persukseni kanssa.
Minkälaisia ruokapäiväkirjoja teiltä löytyy, raskaana olevat kanssasisaret? Itsellä rv 21 +.
Kommentit (9)
ja lounaalla annokseni on iso. Sen jälkeen ei tarvi napostella koko loppu iltaa.
En kyllä ole koskaan laskenut kaloreita enkä laihduta, mutta olen vain käytännössä huomannut, että kun syö paljon aamupäivästä, jää se iltamättäminen pois kokonaan.
tänään syönyt 2 viipaletta paahtoleipää sulatejuustolla ja just äsken ruoaksi vähän makaronia ja kaksi ulkofile pihviä... Ei vaan ole ollut nälkä...
Mieluummin kasviksiin niin todellakin voit syödä vaikka mitä!
Minä söin suurinpiirtein näin:
- aamulla maitoon tehty ruispuuro jossa pilkottu omena
- välipalaksi appelsiini
- lounaaksi lihakastike + riisi/peruna + salaattia + ruisleipäpala (niin että lautasella on puolet salaattia ja puolet lihaa ja lisuketta)
- välipalaksi luonnonjogurtti ja pilkottua omenaa
- päivälliseksi ruokaisa salaatti (kanaa, avocadoa, cashew pähkinöitä, tomaattia, kurkkua, salaattia, paprikaa, rypsiöljypohjainen kastike) ja maitoa
- iltapalaksi kaksi ruisleipäviipaletta kurkulla ja kevytjuustolla
Kaloreita meni koko päivän aikana 1600.
tänään syönyt:
-aamulla: 2ruisleipää juustolla, margariinilla ja kalkkunalla sekä kurkulla päällystettynä ja kupillinen kahvia
-lounaaksi: makaroonilaatikkoa(vähän) ja 5 lihapullaa
-magnum jätski
-päivälliseksi uusia perunoita(2 isoa), broilerin filepihviä (1,5kpl) ja salaattia
nyt illalla taas syön samanlaiset ruisleivät kuin aamulla ja ananasmehua.
en tiedä onko tuo paljon vai vähän mutta painoa tähän mennessä tullut 1,5kg joten en usko liikaa syöväni.
Sokerit elis hiilarit heittävät koko ajan nälän puolelle, söitpä kuinka paljon vain. Proteiini ja rasva taas sulavat hitaasti eivätkä heiluta verensokeria, voi kadota näläntunteet kokonaan.
Toinen ongelma ruokavaliossasi on rasvan puute. Elimistö, varsinkin kehittyvän vauvan, tarvitsee hyviä rasvahappoja.
Suosittelisin, että tekisit itsellesi vaikka uunikalaa jonain päivänä, ja toisena salaattia, johon lorautat kunolla oliiviöljyä. Ja jugurttiin rasva, syö se mieluummin maustamattomana luonnonjugurttina, mutta ota siihen rasvaa!
todella hyvin syöt mielestäni ja terveellisesti... hedelmiä ja vihanneksia runsaasti ja maitotuotteita (jos ovat vähärasvaisia) ym. ei tuolla ruokavaliolla liho, jos liikkuukin normaalisti. (no vaaleat makaronit ja pastat voi korvata täysjyvällä)
itse syön paljon enemmän ja todella epäterveellisestikin, tiedostan itsekin, mutta rakastan ruokaa, en napostele herkkuja. en kuitenkaan ole ylipainoinen, kun liikun jonkinverran päivittäin.
Monella laihalla kolmikymppisellä naisella on huomattavan huonot kolesteroliarvot, koska he eivät osaa syödä rasvoja oikein.
Rasvoja ei tarvitse mättää suuria määriä, mutta kalarasvat ja kasviöljyt ovat ihmisen kehitykselle tärkeitä.
ja hämmästyin kun sairaalasta neuvottiin että hedelmiä vain yksi päivässä. Vänkäsin täsät sairaanhoitajan kanssa kun joku toinen oli sanonut että saa syödä 3, mutta hän sitten taipui ja sanoi että 1-3.
Ja enemmän rasvaa. Pekonia ei tarvitse paistella mutta jopa virallisten suositusten mukaan saat tuolla ruokavaliolla aivan liian vähän rasvaa!