Onko täällä muita epäkäytännöllisiä äitejä? :)
Tässä pientä listan tynkää; enemmän tai vähemmän karrikoitua:
- käyt ruokakaupassa todella usein eikä siltikään koskaan ole mitään syötävää
- ruoan laitto on tuskaa koska et osaa tehdä mitään ilman keittokirjaa, syötte eineksiä ja aika usein Mäkissä tms.
-mahdolliset kauppalistat unohtuvat kotiin
- pyykit värjäytyvät koneessa
-tyttärelläsi ei ole toisiinsa sointuvia asukokonaisuuksia
-kämppä on ydinräjähdyksen jäljiltä
-mies varaa ajat hammaslääkäreihin ja neuvoloihin, maksaa laskut ym.
-sinulla on aina tavarat hukassa
-mies pakkaa perheesi matkatavarat - sinä kyllä autat parhaasi mukaan
-synttärikakun leipominen ei onnistu
-rutiineja on vaikea ylläpitää
-autostasi loppuu bensa kesken matkan
-et muista tai osaa arvioida lastesi vaatekokoa
Kommentit (6)
Tuo on kuvaus perusmiehestä eikä kukaan edes ajattele että hänessä olisi mitään vikaa...
kyllä laskut ja ruoat saan hoidettua. Mutta muistanpa eräänkin koulujen alkamisen, kun pojan kaverit tulivat rimpauttamaan ovikelloa ja kysymään, että miksie poika ollut koulussa. No hitsinpimpulat, minä olin katsonut väärän ajankohdan koulun ekalle koulupäivälle...eli seuraavan päivän. Selitäppä siinä sitten nolona opettajalle asia :)
En osaa ommella, mieheni nopetti minut tekemään ruokaa ja loput olen optellut itse. Nykyään olen ihan hyvä kokki :)
Olen käynyt intin ja rakastin puutöitä koulussa. Lapsista en tiennyt mitään enne omiani. Mutta unohtelen kauheasti asioita, en ole sellainen järjestelmällinen tyyppi ollenkaan.
Voin joissakin käytännön asioissa ja hyvässä vedossa tehdä montaa asiaa yhtä aikaa, mutta väsyneenä - auta armias. Laskut unohdan ainakin maksaa, se on selvä, ja myös veroilmoitus on siinä vaaravyöhykkeessä. Kaikki talouteen liittyvät asiat (joita minulla yrittäjänä : ) on paljon) ovat aivan siinä kintaalla. Mutta! Sitten kun on aikaa keskittyä talousasioihin, onkin oikein kivaa ja palkitsevaa mapittaa, järjestää ja jopa maksaa!
Mutta hajamieli olen joka tapauksessa ja yritän kypsässä kolmenkymmenen iässä opetella muun muassa käyttämään sellaista keksintöä kuin kalenteri... Se on muuten hirveen hyvä keksintö.
- mies maksaa laskut
- mies tekee ruokaa 4-5 kertaa viikossa
- mies tiskaa
- mies imuroi, käyttää matot ulkona
- mies käy kaupassa
- mies käy töissä
- mies vaihtaa kissanhiekat
- mies vie ja hakee lapset päiväkodista
minä:
pesen pyykit, hoidan lapset nukkumaa, opiskelen, teen joskus ruokaa ja leivon, siivoan kun käsketään. ;-)
täten varsin tyypillinen _mies_. :)
Tuo on kuvaus perusmiehestä eikä kukaan edes ajattele että hänessä olisi mitään vikaa...
En ole mikään tehopakkaus. Unohtelen tapaamisia ja mitä pitää ostaa kaupasta. Bensa loppuu juu, tai kortti unohtuu kotiin. Olen melkein aina myöhässä. En osaa laskea päässä joten aina häslään rahan kanssa. Kaikki muut tuntuvat olevan niin organisoituja, ja tunnen itseni tyhmäksi toisinaan, vaikka en ole mikään bimbo. Olen aina ollut haaveilija, ja mietiskelijä... Käytännön jutut on vaan tylsiä.