Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itä-helsinkiläiset

Vierailija
03.04.2009 |

Mietin tässä, onko tämä alue hyvä paikka lapsen kasvaa. Asumme pienten lasten kanssa täällä ja viihdymme nyt hyvin, mutta mietin mitä vaikkapa kouluikäiset (jotka jo kulkevat yksin) tekevät iltaisin ja viikonloppuisin?? Aika paljon näen esim. tallinnanaukiolla lapsia iltaisin ja mietityttää, että sielläkö ne omatkin sitten kohta pyörivät : ( Kokemuksia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kännit tuli kyllä kiskastua 13 ja sit olikin yli vuos taukoa.

Vierailija
2/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka siellä asuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä Larussa tuli yläasteella vedettyä ekat kännit jossain merenrannan tuntumassa. Ei se asuinpaikka siihen asiaan vaikuta. Ja useimmissa asuinpaikoissa asustelee kaikennäköisiä ihmisiä. Lauttasaaressakin on kaupungin vuokrataloja, enkä todellakaan nyt tarkoita sitä että kaupungin vuokrataloissa asuisi yhtään sen huonompia ihmisiä kuin missään muualla, olen itsekin sellaisessa asunut ja hyväksi havainnut.

Enemmän lapseen varmasti vaikuttaa kodin ja kotikasvatuksen antama esimerkki: jos osaat kasvattaa lapsestasi itse omilla aivoillaan ajattelevan yksilön sen sijaan että kasvatat laumasielun, riski joutua huonoille teille on huomattavasti pienempi.

Meidänkin kaveriporukassa (siellä Larussa) oli kaikenlaisia nuoria, toimitusjohtajan kakaroista autokuskin jälkikasvuun. Huonoiten taisi sittemmin elämässä käydä sille varakkaamman jälkikasvulle.

Vierailija
4/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä Larussa tuli yläasteella vedettyä ekat kännit jossain merenrannan tuntumassa. Ei se asuinpaikka siihen asiaan vaikuta. Ja useimmissa asuinpaikoissa asustelee kaikennäköisiä ihmisiä. Lauttasaaressakin on kaupungin vuokrataloja, enkä todellakaan nyt tarkoita sitä että kaupungin vuokrataloissa asuisi yhtään sen huonompia ihmisiä kuin missään muualla, olen itsekin sellaisessa asunut ja hyväksi havainnut.

Enemmän lapseen varmasti vaikuttaa kodin ja kotikasvatuksen antama esimerkki: jos osaat kasvattaa lapsestasi itse omilla aivoillaan ajattelevan yksilön sen sijaan että kasvatat laumasielun, riski joutua huonoille teille on huomattavasti pienempi.

Meidänkin kaveriporukassa (siellä Larussa) oli kaikenlaisia nuoria, toimitusjohtajan kakaroista autokuskin jälkikasvuun. Huonoiten taisi sittemmin elämässä käydä sille varakkaamman jälkikasvulle.

Huvittaa aina tää että varakkaiden lapset on aina mukamas niitä joilla ei ole elämä oikein sujunut!!

Mä itse asuin itä-helsingissä lapsuuden ja nuoruuden, tunsin niin kulosaarelaisia kuin kontutulalaisia. Tosiasia on että Kulosaaren muksut on niitä joilla menee nykyäänkin hyvin, Kontulasta tiedän monta joitä on elämä potkinut päähän ja ei tosiaan hyvin mene, moni on kuollut.

Vierailija
5/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

Huvittaa aina tää että varakkaiden lapset on aina mukamas niitä joilla ei ole elämä oikein sujunut!!

Mä itse asuin itä-helsingissä lapsuuden ja nuoruuden, tunsin niin kulosaarelaisia kuin kontutulalaisia. Tosiasia on että Kulosaaren muksut on niitä joilla menee nykyäänkin hyvin, Kontulasta tiedän monta joitä on elämä potkinut päähän ja ei tosiaan hyvin mene, moni on kuollut.

[/quote]

Tietysti ns. huonompiosaisilla keskimäärin varmaan meneekin huonommin kuin ns. parempiosaisilla - jos ei kotikasvatus tue lapsen kehittymistä tarpeeksi hyvin. Mutta samoin voi käydä ns. parempiosaistenkin kohdalla : varallisuus ja raha eivät korvaa puutteellista kotikasvatusta. Omani oli vain yksi esimerkki omakohtaisista havainnoistani. Olen kyllä nähnyt täällä nykyisessäkin asuinympäristössä kaikenlaista, vaikka asutaankin yhdellä Hgin kalleimmista merenranta-alueista: ei se komea talo ja kallis auto tee ihmisestä yhtään vähemmän juoppoa kuin sellainen, joka asuu kaupungin vuokrakämpässä. Viina taitaa olla vaan vähän kalliimpaa merkkiä...

Vierailija
6/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Tietysti ns. huonompiosaisilla keskimäärin varmaan meneekin huonommin kuin ns. parempiosaisilla - jos ei kotikasvatus tue lapsen kehittymistä tarpeeksi hyvin. Mutta samoin voi käydä ns. parempiosaistenkin kohdalla : varallisuus ja raha eivät korvaa puutteellista kotikasvatusta. Omani oli vain yksi esimerkki omakohtaisista havainnoistani. Olen kyllä nähnyt täällä nykyisessäkin asuinympäristössä kaikenlaista, vaikka asutaankin yhdellä Hgin kalleimmista merenranta-alueista: ei se komea talo ja kallis auto tee ihmisestä yhtään vähemmän juoppoa kuin sellainen, joka asuu kaupungin vuokrakämpässä. Viina taitaa olla vaan vähän kalliimpaa merkkiä...

Mutta nuoruudessa kun tutustuin näihin varakkaiden lapsiin, niin kyllä niillä jo silloin hyvin meni. Kodit ja vanhemmat oli ihania, ja aidosti välittivät jälkeläisistään. Alkoholismia en kohdannut niissä piireissä. Toisin oli sitten mun omilla kulmilla. En tietenkään väitä että varakkaissa piireissä sitä ei ollenkaan olisi, mutta mun oma kokemus on se että vähemmän siellä oli "pahaa".

Vierailija
7/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten sairauspäiväraha jne.

Vierailija
8/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten sairauspäiväraha jne.

vieroitukseen hakeutuu kuin nää rikkaat, jotka yrittää pitää kulisseja yllä hinnalla millä hyvänsä...

Vierailija
9/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aika typerää yleistää itähelsinkiläisyys samaksi asiaksi kuin huonompiosaisuus...

En ole itse ikinä ymmärtänyt näitä junantuomia toimittajia, jotka kulkee elämänsä ekaa kertaa metrolla itään ja tekee siitä sitten jännittävän reportaasin tyyliin selvisin hengissä getosta...

Itä-Helsingissä on monta merellistä asuinaluetta ja asuntojen hinnat sen mukaisia. Asuisin paljon mieluummin vaikka Aurinkolahdessa kuin missään Haagassa, Pakilassa tai Oulunkylässä, eihän siellä ole merta lähelläkään.

Vierailija
10/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa ei enää oo oikeastaan edes väliä missäpäin Itä-Helsinkiä asuu. Vaikka asuisi kuinka hienolla alueella, niin se metro vie myös sinne vähän huonommille alueille.

Ei lapsia saa voi kahlita mitenkään vaan tietylle aluelle. Kaveripiiri on myös se joka paljon vaikuttaa ja lapsen oma luonne. Vaikka olis minkälaisen kotikasvatuksen saanut, voi lapsi silti toimia ihan toisin. Toiset on alttiimpia houkutuksille ja kapinoimiselle kuin toiset.

Vierailija
11/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kautta, gallerian kautta, kavereiden kautta, siinä nyt muutama esimerkki.

Vierailija
12/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meidän lapsilla ole kavereita, jotka tuntisi ketään Itä-Helsingin huonoilta alueilta.

Mutta mulla oli. Asuin Marjaniemessä ja kävin koulua Puotilassa ja Puotinharjussa. Yksi vaihtoehto olisi ollut käydä koulua Roihuvuoressa, porolahden ala-asteella. Ja vaikka sun lapset ei tunne koulun kautta, voi ne ehkä oppia tuntemaan sitten muita kautta muualla asuvaia lapsia. Ei lapsia/nuoria kannata aliarvioida.

Vierailija
13/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meidän lapsilla ole kavereita, jotka tuntisi ketään Itä-Helsingin huonoilta alueilta.

Vierailija
14/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mutta ei se sitten enää liity siihen, että asumme Itä-Helsingissä. Yhtä hyvin niin voi käydä, vaikka asuisimme Espoossa.

18

Vierailija
15/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mutta ei se sitten enää liity siihen, että asumme Itä-Helsingissä. Yhtä hyvin niin voi käydä, vaikka asuisimme Espoossa.

18

Ootkohan sä nyt vähän herkkänahkainen?

Vierailija
16/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. otsikko.

Vierailija
17/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei! antaa ollaa. Unohda koko juttu.

Vierailija
18/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

22

Vierailija
19/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos koulussa on oppilaita huonoilta alueilta jne. todennäköisyys tietenkin kasvaa. Ihan niin kuin juuri sanoin.

23

Vierailija
20/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä on ihan sama missä asuu kun lapset ovat nuoria, nuoret liikkuvat. Joten on ihan sama asuuko Espoossa vai Itiksessä, koska ne nuoret voi tavat toisiaan vaikka Kampissa. Mulla on tästä ihan oma kohtaisia kokemuksia, olen joskus itsekin ollut Itä-Helsingin nuori ja nyt mun oma lapsi on 15-vuotias, ei se pysy enää pelkästään tällä alueella missä me asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän