Onko kellään ollut negatiivisia lieveilmiöitä liittyen facebookiin?
Olisin kiinnostunut kuulemaan, kun en ole rohjennut luoda profiilia tuohon portaaliin...
Kommentit (7)
Oikeiden kavereiden kanssa voi viestitellä sitten privaatisti. Ei ole mitään järkeä mennä Facebookiin ja päättää olla siellä vain OIKEITA ystäviä varten.
Musta se on vähän niinkuin FB:n idea että siellä ollaan "kavereita" kaikenlaisten puolituttujenkin kanssa. Niitä ihan oikeita kavereitani tapaan, meilailen tms. kyllä muutenkin. Siksi en oikein jaksa ymmärtää näitä "en huoli sitä kaverikseni" -juttuja vaikka tokihan sen nyt jokainen itse viime kädessä määrittelee. Jos kuvia ym. ei halua jakaa kaikille niin sieltähän pystyy rajaamaan kavereitaan pois.
Mulla ei ole mitään huonoja kokemuksia. Mieheni esiintyi kerran telkkarissa ammattiinsa liittyen omalla nimellään ja sai kaveripyynnön sen jälkeen joltakin tuntemattomalta homomieheltä :D Mutta eipä tuo nyt mikään dramaattinen tapahtuma ollut vaikka miestä ensin vähän suututtikin ;)
työnantajat tai potentiaaliset työnantajat käyvät arvioita facebookin perusteella tai että joku dorka käy liian läheiseksi itselle tai jollekin facebook ystäväksi merkitylle
ap
Eli voit esim. estää tiettyjen henkilöiden (tai kenenkään) edes löytävän sinua FB:stä. Vois säätää tietojesi/kuviesi ymv. sälän näkemisen niin, ettei niitä näe kun osa kavereistasi. Voi tehdä ryhmiä, eli vaikkapa kaverit, suku, työporukka, tutuntutut, vanhan koulukaverit jne. jne. ja säätää noille ryhmille erilaiset "ykstyisyys asetukset", eli käytännössä päätä ITSE kuka näkee mitäkin, ja voit sen päättää ihan vaikka joka henkilön kohdala erikseen (jos paljon tuttuja kannattaa tehdä heistä ryhmiä, sillä iso työ päivitellä jokaiselle erikseen asetukset...)
Itse olen erittäin kriittinen nettiä ja FB:tä kohtaan, mutta koska yksityisyys asetukset ovat hyvät ja voin niitä hallita mieleni mukaan, liityin:)
Minä otan vain niitä, jotka oikeasti tunnen ja joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Minusta on kiva, kun pysyy kärryillä sellaistenkin ihmisten kuulumisista, joita tapaa muuten harvoin, mutta ei mua joidenkin puolituttujen tekemiset paljon kiinnosta. Toisilla sitten taas on se idea, että facebook-kavereita pitää olla mahdollisimman paljon ja kaveriksi pyydetään kaikki jotka joskus ohimennen on tavannut. Kukin tyylillään.
Musta se on vähän niinkuin FB:n idea että siellä ollaan "kavereita" kaikenlaisten puolituttujenkin kanssa. Niitä ihan oikeita kavereitani tapaan, meilailen tms. kyllä muutenkin. Siksi en oikein jaksa ymmärtää näitä "en huoli sitä kaverikseni" -juttuja vaikka tokihan sen nyt jokainen itse viime kädessä määrittelee. Jos kuvia ym. ei halua jakaa kaikille niin sieltähän pystyy rajaamaan kavereitaan pois.
meidän työpaikalla pomotkin on fb:ssä ja tietenkin pyytää kaveriksi (kuka uskaltaa kieltäytyä...) Täytyy sitten vähän miettiä mitä sinne uskaltaa kirjoittaa, esim. ei mitään työhön liittyvää.
Jos ovat tarpeeksi kaukaa haettuja niin sitten ei haittaa (ignorea on helppo painaa), mutta silloin on kiusallista kun ne tuntee esim. töiden kautta.