Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä paras rauta: Retafer, Obsidan, Spartocine...

02.04.2009 |

Eli pitäisi alkaa syömään lisärautaa ja edellisessä raskaudessa vatsa meni niin kovalle, että vessassa piti oikein itkua vääntää :(

Onko kenelläkään hyviä kokemuksia rautalääkkeistä? Kaikkihan varmaan reagoi hieman eri lailla mutta pienenä gallupina tahtoisin tietää, mikä mahdollisesti ei aiheuttaisi hirveää ummetusta.

Teen kaikkeni, ettei sitä tarvitsisi aloittaa, joten kotikonstein hemoglobinia nostattavat konstit otan mielelläni vastaan. Hieman olen maksamakkaraa syönyt muttei ole auttanut... Syön paljon lihaa ja tummaa leipää, joista pitäisi rautaa saada mutta niin vain on hemppa laskussa (nyt 108 ja rv 23+3)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aivan ummelle tosta Obsidanista :/ Paljon olen kuullut kehuttavan tota Kräuterblut-Saftia, että se ois hyvä.

Vierailija
2/5 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Fexin 80mg rautaporetabletteja.

Mutta hyviä kotikonsti-raudanlähteitä ovat ainakin pinaatti ja persilja. Ripottele esim. persiljaa kaikkiin ruokiin joita syöt, niin eiköhän ala rauta-arvot nousemaan. Itse vaihdoin hiljattain rautatabletit persiljaan ja ainakin minulla tehosi. Tuntuu nimittäin että kaikki rautatabletit aiheuttavat jonkin verran vatsavaivoja, ummetusta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa rautaa kait eniten.

Huhtikuisten palstalla neuvottiin ottamaan rauta illalla viimeiseksi mehun ja hedelmän kanssa (itse suosittelen kiiwiä, siinä runsaasti c-vitamiinia, joka auttaa rautaa imeytymään) Kannattaa kokeilla! Eipä ole pahemmin ummettanut ja hb nousi mulla ainakin jostain 115-127! Ja riitti yksi tabletti/päivä. Niin ja onhan ummetukseen sitten luumut ja levolaciakin saa raskauden aikana käyttää.

Vierailija
4/5 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kräuterblusaftia käytin viime raskaudessa, ja se toimi varsin hyvin, vatsakin oli kaikin puolin kunnossa sitä käyttäessä. Kuitenkaan noita luontaistuotteita ei välttämättä suositella käytettäväksi raskauden aikana (lääkäri sanoi, että on pitkät käyttökokemukset ja on ok käyttää, mutta th sanoi, että omalla vastuulla...). Tässä raskaudessa olen siis yrittänyt pärjätä Retaferin kanssa, se ei saa vatsaa ihan niin jumiin minulla kuin Obsidan.

Hyvä kotikeino raudansaantiin on verilettujen syönti. Maksamakkaraahan ei kannata kovin paljon syödä A-vitamiinin vuoksi. Lisäksi muistaakseni on hyvä syödä liharuoat ilman maitoatuotteita, koska kalsium huonontaa raudan imeytymistä. Ja c-vitamiini tosiaan parantaa, joten liharuokien kanssa sitten jotain paljon c-vitamiinia sisältävää.

Vierailija
5/5 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vatsa obsidanista sekaisin, mutta matrifolin toimi tosi hyvin. Siinä on mukana myös muita raskausajan tärkeitä aineksia. Toivottavasti löydät sinulle sopivan!