Jos joutuu raskaana sairaalaan sisään niin millaista siellä on? Mulla epäillään raskausmyrkytystä
ja joudun ehkä sairaalaan sisälle joksikin aikaa, näin sanoi neuvolan th. Huomenna menen mittauttamaan verenpaineen ja pissakoe otetetaan ja jos on valkuaista vielä ja paineet vielä koholla niin joudun sairaalaan kuulemma tarkkailtavaksi joksikin aikaa...
Millaista siellä käytännössä on? Mitä tutkimuksia lääkärit tekee ja miten usein? Inhoan alapäätutkimuksia, tehdäänkö niitäkin? Verikokeita? Ultralla olisi kyllä kiva vauvaa katsella. Sen kuulin että siellä otetaan sellainen pissakoe ainakin jossa pistetään koko vuorokauden pissat talteen ja katsotaan niistä jotain arvoja.
Ollaanko sairaalassa synnyttämättömien osastolla monen hengen huoneessa? Saako siellä yöllä nukuttua vai onko kaamea hälinä? Onko päivisin jotain aktiviteetteja tutkimusten lisäksi? Onko henkilökunnalla aikaa kuunnella jne?
Kommentit (29)
Mutta miksi ihmeessä niin pitkälle haluisitkaan? rv 37 syntynyt on jo täysiaikainen. Ja tuo rv 34 on yleensä raja, jonka jälkeen keuhkot on jo kypsät.
ja ultraukset. Ainakin yksi ultra pitäisi tehdä, että tiedetään vauvan koko ja istukan toiminta.
mennyt synnyttämään. Yliaikais- ja raskausmyrkytyskäynnistyksiä ovat olleet, lukuunottamatta yhtä joka sai käynnistyksen vauvan koon takia.
Ja taitaa tuo reunimmainen rouva siirtyä kohta alakertaan. Alkaa ähinä ja puhina olla sitä luokkaa...
Ensi viikon perjantaina tulee rv36 täyteen. Eivät kirveelläkään suostu aikaisemmin käynistämään.
17
käynnistävätkö pitkäperjantaina sitten? Sullahan on sitten ihan sananmukainen piinaviikko tiedossa...
Lääkärille silloin tällöin, ei joka päivä, mutta lääkärin kierto on joka päivä tietysti ja ne voi tehdä jotain tutkimusta siinäkin.
Pissaa keräsin monena päivänä kannuun.
Kolmen hengen huoneessa olin. Muut oli synnytyksensä pelkääjiä, jotka halus käynnistystä, ettei lapsi kasva liian isoksi.
Korvatulpat oli mulla ja unilääkettä jouduin ottamaan, ku kuorsattiin.
Viikonlopuiksi pääsi kotiin, jos halusi.
Olin pari viikkoa.
alapäätutkimuksia oli joka toinen päivä, joka päivä kolmesti sydänkäyrät. Veritestit ja pissatestit joka aamu.
Ja alussa olin 4 hengen huoneessa, samanapäivänä sain yhden hengenhuoneen.
Vauvanitkut kuuluivat selvästi huoneeseen.
Tosin olin jo rv36+3 käynnistyspäivänä. Itse koin jopa tuon kolme päivää suht tylsäksi. Suurin osa osastolla oli pitkäaikaispotilaita, jotka oli ihan kypsänä ja masentuneita mun mielestä. Kaikki vaan odotti, että koska pääsee synnytyssaliin. Taysissa ei ollut edes joka huoneessa omaa telkkaa.
ja kahdesti päivässä oli sydänkäyrän otto, kertaakaan en päässyt ultraan. Sisätutkimus ainoastaan saapuessa.
Verenpainetta mitattiin kolmesti päivässä, ja kaikki pissa piti kerätä muutaman vuorokauden ajan. Tosi turhauttavaa vain olla päivät pitkät.
Kahden hengen huoneessa olin, aktiviteetteina ainoastaan telkkari ja vanhoja vauvalehtiä ja iltapäivälehtiä. Henkilökunnalla ei ollut aikaa (tai intoa..) kuunnella, "lohduttivat" vain sanomalla että moni joutuu olemaan sairaalassa yli puolet raskaudestaan, että turhaan valitat.
Yöllä on hiljaista, mutta patja ja tyynyt ovat niin huonot että eipä siellä kyllä hyvää unenlaatua saavuta.
*ou mai gaad*
ap ja kiittää taas kovasti vastauksista!