Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaoitte vanhempainvapaat?

Vierailija
01.04.2009 |

Kuka teillä pitää tai piti vanhempainvapaat ja miksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vanhempainvapaiden jälkeen mies on kyllä ollut enemmän lasten arjessa läsnä kuin minä.

Vierailija
2/9 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi, no kun se tuntui järkevältä niin. Mä en olis voinut olla tuota kauepaa poissa töistä jäämättä sitten lopullisesti pois, mies sen sijaan oli oikeastaan joka tapauksessa jäämässä työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta olin 4kk eli äiitysloman ja mies jäi vanhempainvapaalle

Vierailija
4/9 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin alkupuoliskon (imetin) ja sitten vielä pari kuukautta hoitovapaalla. Mies oli 3vk isyyslomalla, sitten 3 viikkoa palkattomalla vapaalla, sitten 4 viikkoa isäkuukaudella ja 4,5 kk hoitovapaalla. Aika tasan jaettiin mielestäni vastuuta. Imetys ei mieheltä onnistunut, siinä joku valmistusvirhe varmaan.

Vierailija
5/9 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kotona vauvan ensimmäiset 4 kk ja sitten jäi mies kotiin, koska minun piti suorittaa tutkintoni loppuun. Ilman pakkoa jatkaa opiskeluja (tutkintouudistuksen takia olisin joutunut siirtymään uuteen järjestelmään ja se olisi tuonut lisätyötä, jos en olisi saanut tutkintoa pian tehtyä) en olisi antanut miehen jäädä kotiin. Olen vahvasti sitä mieltä, että usein mies ei voi jäädä kotiin, koska vaimo ei luovu oikeudestaan olla kotona. Siitä ei välttämättä edes keskustella, koska naisen kotiinjäänti on itsestäänselvää, niinhän sitä on aina tehty.

Kukaan ei minua syyllistänyt, mutta itselläni oli kova tarve aina selittää, etten olisi halunnut lähteä pois kotoa, mutta tilanne vaati. Päätös oli kuitenkin hyvä, sen tiesin jo ennen kouluunlähtöä, mutta ei se sitä yhtään helpottanut. Nyt tyttäremme on oikea isin tyttö. Tyttö täyttää pian vuoden ja kohta vaihdamme mieheni kanssa, hän lähtee takaisin töihin ja minä jään kotiin. Vähän jo jännittää, miten sitä taas jaksaa kotona.

Vierailija
6/9 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen vihdoin päässyt vähän työelämäänkin ja tästä viidennestä raskaudesta haluaisin puolen vuoden hoitovapaan jälkeen jo töihin. Mies suostuisi jäämään kotiin mutta ongelmana on se että mulla ei ole vakituista työtä, vain satunnaisia pätkiä joitten ansiot ei riitä elättämään meitä :(

Töitä olen hakenut, mutta kukaan ei ota just kohta äitiyslomalle jäävää.

Vierailija
7/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ihan loppuun asti, vaan aloitin työt lapsen ollessa 7 kk (lapsi silti kotihoidossa)

Kuopuksesta mies piti viimeisen kuukauden (plus sen 12 lisäpäivää) ja lomien kanssa oli kotona 3 kk.

Vierailija
8/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omat vuosilomat siihen perään. Itse olen lomilla ja töissä tuon ajan.

Vierailija
9/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pitänyt vanhempainvapaat kokonaan ja kuopuksen jälkeen olin vielä hoitovapaalla kunnes aloin odottamaan tätä kolmatta,josta aion pitää äitiysloman lisäksi yhden vanhempainvapaakk:n,mies pitää sitten loput vanhempainvapaat plus isäkk:n.

Katsotaan miten mamman käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi