Mitä 4-v tyttönne saa joululahjaksi?
Meillä saa:
barbie perhepaketin mukana äiti, 3 lasta ja hirveä määrä koti/vauvanhoitojuttuja
vauvan kylpylelusetin
prinsessa ruusunen nuken
lumikki ja lumikin prinssi nuken
barbien linnan
yöpaidan
Lisäksi tulossa vaatteita, muutama video, kirjoja ym. kummeilta ja isovanhemmilta.
Kommentit (44)
Sanoin että lisäksi saa kummeilta ja isovanhemmilta muuta. Mutta noista mainituista jo suurin osa oli mummeilta. Meillä kun sattuu olemaan elossa vielä yhteensä 4 mummia ja 2 pappaa, plus 5 kummia ja tädit ja sedät ym. suku.
niitä likaisia kirpparirytkyjänne ja käytettyjä kirjoja. Kuvottaa ajatellakaan mitä pöpöjä niissä kirjoissa on. yök.
* uuden jo pestyn yöpuvun
* pomppupallon
* eläinpyramidi-pelin
* pikkumyy-soittorasian
* puuhakirjoja
Ja sukulaisilta tulee varmaan jotain sekä kummeilta.
joka ikinen joulu ovat hukkuneet lahjoihin, vaikka kaikki sanovat aina ennen joulua, että tänä vuonna ei osteta juuri mitään...
meiltä tyttö saa
-muumifiguureja
-muutamia paitoja ja housuja, paitoja on toivonut, ja entiset on oikeesti pieniäkin
tiedän, että pukki tuo myös dvd:n, uudet luistimet, prinsessayökkärin..
noista vaatelahjoista, muistan itsekin, että oli tylsää saada vaatteita lahjaksi, jos ei ollut itse ollut niitä valitsemassa/toivomassa, mutta meidän 4v on nimenomaan toivonut kissa-, koira- ja prinsessapaitoja, jotka myös saa. Ja ne tulevat kyllä tarpeeseenkin, muuten niitä ei ehkä olisi tullut..
Dvd:n, prinsessa käsisaippuan, kerhoon uuden eväsraian, sukat+sukkahousut, kassakoneen, pehmolelun ja mummujen, kummien, sukulaisen lahjat päälle.
Niin ja yhteiseksi lahjaksi tytöt saivat 5 metria prinsessa kangasta josta ompelen päiväpeitot.. Saavat siis valmiit päiväpeitot=)
Kirjan
Muumimukin
Askartelusakset
Tyllihameen
(jos ehdin, teen vielä tytölle talvitakin)
Isovanhemmilta tulossa ainakin kaulin+muotteja ja tarhamekko, kylpytakki kuulemma hakusessa. Luultavasti tulossa myös joku peli ja kirjoja,
- nukkekoti kalusteineen ja asukkaat siihen
- pikkuhousuja
- eläinpyramidi -peli
Sekä synttäreiksi, jotka ovat heti joulun jälkeen
- talvicrocsit (Disney prinsessa -malli) :)
Lisäksi jotain petsejä ja kävelevä ja puhuva poni.
Meillä lapset näkevät esim. kesällä/syksyllä jne kaupassa kivoja juttuja. Sanon, että toivokaa pukilta tai synttärilahjaksi...ei osteta leluja muullooin...on perheitä, joissa tavallisella kauppareissulla ostetaan leluja pitkin vuotta...Kyllä mä ostan jouluksi ne toivelahjat, mitä eniten on pyydetty ja niitä paketteja tulee useampi. Lapset saavat vaatteiden lisäksi leluja, pelejä jne...Ja monet aiemmin ostetuista mennyt kiertoon...ei roskiin..
niitä likaisia kirpparirytkyjänne ja käytettyjä kirjoja. Kuvottaa ajatellakaan mitä pöpöjä niissä kirjoissa on. yök.
- Baby Bornin polkupyörä
- nuken kerrossänky
- Helinä Keiju DVD
- leikki ruokaa
- yökkäri
- sukset
siskon kanssa yhteiseksi tulee My Little Pony huvipuisto
*Hello Kitty kerrossänky nukeille
*Lauri kilpa-auto, radio-ohjattava
*Disneyn joulu dvd
*Suksipaketin
*värikynäsalkun
*2 peliä
Nämä ihan meidän itsemme ostamia ja vielä tulee sukulaisten leluvuori. Mummu on ostanut ainakin Muumitalon.
Helmikuussa 4-v. saa täyttävä meiltä, isovanhemmilta ja kummeilta:
-nuken pinnasänky, mitä on toivonut kovasti jo monta kuukautta
-mansikkamarja talon
-eläinpyramidi pelin
-baby björn- pulkan
-apinan
-kampauspään
-legoja
-vaatteita
Älkää vinkuko siellä, jos itse ostatte pari tyynyliinaa..antaa niiden perheiden ostaa, ketkä haluavat. Ei täällä kukaan inise siitäkään, kun naapurin "minttu" on surullinen kun saa lahjakasi vaan pussilakanan.....
"kaikki,perustarpeellinenkin tavara pakettiin jouluksi,jos sattuu olemaan joulukuussa hommattavien listalla".Ok,mun esikoistyttö on vasta reilu 2v. muttei silti tulisi mieleenkään laittaa esim.vaatteita joululahjaksi.Nytkin olen joulukuun aikana ostanut vaatetta paljonkin,mutta kaikki menee kyllä suoraan pesuun ja kaappiin.Lahjapapereista löytyy vain ns.hauskat tavarat,lelut ja kumppanit.Toinen mitä en itse tekisi on kirpparitavaran laittaminen lahjaksi.Toki (en ole vuosiin tosin ehtinyt kirpparille) jos hyväkuntoisena jonkun lelun/vaatteen löytäisin,saattaisin ostaa,mutta en ikinä lahjaksi.Kirpparitavaran pitää myös olla sellainen että sen saa pestyä täysin,koskaan ei voi pöpöistä tietää.Meillä näin,mutta jokainen tyylillään.
Muumiläppärin
rummut
pikkuautoja
vesivärit
pyjaman
luistimet
kauko-ohjattavan auton (Salama McQueen)
pyyhkeen (tädiltään)
merirosvolaivan
kirjan
ps2 pelin
rattikelkan (ehkä)
lautapelin
cd-soittimen+ satucd:n
yhteiseksi pikkusiskon kanssa nukenvaunut , uuden lelulaatikon ja radiopuhelimet
Lisäksi ehkä muilta sukulaisilta pari pientä lahjaa.
Muumiläppärin
rummut
pikkuautoja
vesivärit
pyjaman
luistimet
kauko-ohjattavan auton (Salama McQueen)
pyyhkeen (tädiltään)
merirosvolaivan
kirjan
ps2 pelin
rattikelkan (ehkä)
lautapelin
cd-soittimen+ satucd:nyhteiseksi pikkusiskon kanssa nukenvaunut , uuden lelulaatikon ja radiopuhelimet
Lisäksi ehkä muilta sukulaisilta pari pientä lahjaa.
Niin ja vielä Peter Pan ja Topi ja Tessu-dvd:t
miehen äiti,oma äitini,miehen isän kihlattu,oman isäni kihlattu,ja tietty omat mummini,siis lasten isomummit.
Ei mekään ostella sukulaisten lapsille. Minäkin kannatan tuota roinan vähentämistä. Vanhempani ostavat yleensä kirjan ja puseron. Anoppi laittaa muksun tilille rahaa. Itse olen ostanut jotain tarpeellista muovailuvahaa ym. Ne on otettu käyttöön kun olen tehnyt jouuvalmisteluja. Jouluksi jäi pakettiin puinen Disney nalle Puh muistipeli ja isänsä oli ostanut jouluksi lasten leikkityökalupakin, joka sisältää 18 osaa.