Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä vauvan hoitajaksi alkaa isä.

Vierailija
12.12.2008 |

Olen kyllä äitiyspäivärahat kotona, mutta mies saa jo silloin tehdä lyhennettyä työaikaa, että hän vakiintuu ensisijaiseksi hoitajaksi vauvalle. Kun vauva on parikuinen, minä lähden töihin ja iskä jää kotiin vanhempainlomalle. Yritän sen 2 kk aikana lypsää mahdollisimman paljon maitoa pakkaseen, että vauva saa "täysimetystä" vielä vähän aikaa (itse imetän vain aikaisin aamulla ja myöhään illalla, aijon tehdä pitkää päivää). Mutta sitten siirrytään Tutteliin kun se loppuu.

Syynä on se etten pidä vauvoista ja että mieheni väittää olevansa niin paljon parempi kodinhoitaja. Sitä paitsi hän on kyllästynyt töihinsä.

Mitäs mieltä olette suunnitelmastamme?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko vauvasi jo syntynyt? Kuulostaa jotenkin kolkolta tuo 'en pidä vauvoista'. Toki sinulla on oikeus valintoihisi, mutta vaikka vauvanhoito ei sinulle luontevaa olisikaan, jos et oikeasti pidä vauvastasi, kannattaa ehkä vähän työstää tunteitaan.

Mutta muuten minusta ihan ok idea. En tiedä kyllä keneltä noin suurten määrien lypsäminen oikeasti onnistuu, mutta toisaalta ei korvike tapa.

Vierailija
2/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko vauvasi jo syntynyt? Kuulostaa jotenkin kolkolta tuo "en pidä vauvoista". Toki sinulla on oikeus valintoihisi, mutta vaikka vauvanhoito ei sinulle luontevaa olisikaan, jos et oikeasti pidä vauvastasi, kannattaa ehkä vähän työstää tunteitaan.

Mutta tosiaan. "En pidä vauvoista". Kuulostaapa pahalta. Etkö edes omastasi? Kyllähän lapsi (vauvakin) tarvitsisi mielellään kaksi häneen lämpimästi suhtautuvaa vanhempaa joten on kurja jos hän jää vauva-ajaltaan äidinrakkautta vaille. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai alatko pitää lapsestasi vasta sitten kun hän ei ole enää vauva?

Siinä on vaan se vaara että lapsi ei sitten enää pidäkään sinusta.

Vierailija
4/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmältä ja typerältä ihmiseltä!

jos, et pidä vauvoista niin miksi hankit sellaisen? Vai alatko pitää lapsestasi vasta sitten kun hän ei ole enää vauva?

kasva aikuiseksi!

Vierailija
5/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joku ongelma kiintymyssuhteen kanssa enkä kestä lapsen kanssa kahdestaan oloa minuuttiakaan. Nyt käyn töissä, mies on kotona ja hyvin menee! Lapseenkin jaksan suhtautua paljon fiksummin koska saan olla "rauhassa" työpävän ajan. Surullistahan tämä on mutta näillä korteilla mennään.

Vierailija
6/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan, yhdestäkään en ole pitänyt vauvana, mutta nyt koululaisena pidän heistä kaikista. Ja kyllä he pitävät minusta. En halua enää ahdistua vauvan kanssa kotona.

kylmältä ja typerältä ihmiseltä!

jos, et pidä niin miksi hankit sellaisen? Vai alatko pitää lapsestasi vasta sitten kun hän ei ole enää vauva?

kasva aikuiseksi!

Vierailija
7/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin 2,5 vuotta ja täysimetin 6kk. Ja kyllä, tein töitäkin jo lapsen ollessa vauva. Osan vanhempainvapaasta piti isä. Ei ollut kumonenkaan homma istua illalla telkkarin ääressä, pumppu toisessa rinnassa ja vauva toisessa. Yllätys oli vaan se, että vauvasta tuli tärkein asia päällä maan.

Vierailija
8/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvan kanssa oli vaikeaa olla kahden. Mutta käsittelin ongelmaa, ja Taivaan Isälle kiitos, saimme ihanan suhteen tuohon maailman suloisimpaan kuopukseen. Ymmärrän, että vauvan kanssa voi olla vaikeaa, mutta ratkaisu ei välttämättä ole pakeneminen, vaan asian käsittely.

Vierailija
9/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä äidin kuuluu hoitaa vauvaa, isä voi tietty osallistua, mutta kyllä äiti on se pääasiallinen hoitaja kun lapsi on vauva.

Tosin jos sä olet jotenkin tunnevammainen, niin ehkä teidän tapauksessa on parempi että mies hoitaa, jos sitten vauva häneltä sitä rakkautta edes saisi.

Vierailija
10/11 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on edelleen, lapsi jo 5-v.

Vierailija
11/11 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin etten pidä vauvoista, enkä totta puhuen kovasti ihan pienistä lapsistakaan. Voisinhan minä tietysti hakea ne lapset jostain lastenkodista n. neljävuotiaina kuin alkavat olla jo ihmisiä, mutta toisaalta mulla ja miehellä on niin hyvät geenit että mielellään jatketaan niitä, saadaan ainakin kunnon tavaraa ;)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan