Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punaiset, hieman kipeät, patit sormissa mitä ovat? ov

Vierailija
12.12.2008 |

Eli näitä on siis itselläni ei lapsilla, tuli tuosta ontelosyyläkysymyksestä mieleen nämä omat nystyräni joita olen jo pitkään ihmetellyt. Niitä tulee aina välillä, mutta nyt on jonkin aikaa ollut tavallista enemmän niitä sormissa. Ovat punaisempia kuin normaali iho ja hieman aristavia. Niitä on oikeastaan ihan missä tahansa kohtaa sormia, ei muualla käsissä. Eivät näyttäneet ontelosyyliltäkään kun katsoin kuvan, näissä ei keskellä erotu mitään pistettä, eikä näitä voi puhkoa tai sisältä tule mitään mönjää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha alotus, mutta nostetaan, koska itellä sama ongelma :/ Eli siis eri puolilla sormia kipeitä, punertavia patteja. Sormet turpoo aika reilustikin siitä kohtaan, missä patti on, eli sattuu aika saamaristi. Lääkärissä en viittis turhaan käydä, koska joudun menemään yksityiselle täällä, joka on aika kallista. Onko muilla siis kokemusta vastaavasta?

Vierailija
2/11 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä on, mutta itsellä oli reilu vuosi sitten. Reilun viikon oli riesana, rasvailin mm. kortisonilla ja vähän kaikella mikä kutinaam auttoi ja sitten ne vaan hävis. En tiedä mitä oli, mutta takas ei ole tullut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat pieniä, kovia ja sormien päällä, se saattaa olla heijaste hoitamattomasta jalkasienestä. Kärsin tästä silloin tällöin 15 vuoden ajan, kunnes kohdalle osui osaava työterveyslääkäri.

Vierailija
4/11 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/11 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.. Mulla on samanlaisia, se on atooppisen ihon yksi oireista. Stressi varsinkin pahentaa niitä.. Olen käynyt yksityisellä ja kunnallisella ihotautilääkärillä niiden takia, ja oli huojentavaa kuulla, että ne ovat todellakin vain atooppisesta ihosta johtuvaa, eikä esim. mun vilkkaalla mielikuvituksella ebolaa tms :D paljon rasvausta ja stressitön elämä, niin pysyy poissa :)

Vierailija
6/11 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2008

Vierailija
7/11 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 2 täällä taas hei! Kävin tänään lääkärissä pattien takia, jotka on suunnilleen vaan pahentunu :/ Lääkäri epäili ensin herpestä, mutta toisaalta oon kärsiny näistä jo muutaman viikon ja ne on ihan "kuivia" ja kovia, eli sikäli ei käy herpesrakkuloista. Todennäkösempi syy ois kuulemma joku allerginen reaktio, mutta sepä nähdään sitten, jos lääkevoide tehoo. Toivottavasti ei ois mikään herpes :(

Vierailija
8/11 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko herpes aina "märkivä"?

Vierailija
9/11 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans. Oon puolestani saanut tietää että ovat allerginen reaktio. Kolmatta kertaa menossa. Mulla on kyllä herkkä iho muutenkin

Vierailija
10/11 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro, mulla on myös nyt tänä talvena (viime talvena ekaa krt), ja tosiaan sellaisia nyppylöitä jotka ovat ikään kuin ihon alla, punaisia ja selvästi havaittavissa, aristaa kun koskee, mutta eivät kutise. Niitä on hujan hajan, yksi vas. käden keskisormessa, toinen nimettömässä, kaksi oik. käden nimettömässä. Ihan hämäriä - ajattelin jo että onko joku märkärupi puhkeamassa, että jos kauheasti tulee yöllä raavittua, että meneekö iho rikki ja sitten on märkärupi. Mutta innostuin rasvaamaan, mm. ensin aamulla Duocortilla ja päivällä ihan tavallisella käsirasvalla ja nyt iltaan mennessä ovat melkein kokonaan kadonneet. Luulen, että on atooppisen ihon riesa, ja etenkin talvella kun on kuivaa, niin iho reagoi. Eli suosittelen rasvausta ja ennen nukkumaan menoa oiva kerros rasvaa ja puuvillahanskat käsiin :)

Vierailija
11/11 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset ei erityisen kipeät patit sormien nivelissä ovat ns. Heberdenin kyhmyjä. Henkilöllä, jolla on sellaisia, on usein meneillään alkava nivelrikko jossain nivelissä, esim. lonkassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi