Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut jostain kondylooman,

Vierailija
29.03.2009 |

vaikka itse on uskollinen ja mieskin satavarmasti? Siis jos entisestäkään suhteesta se ei voi olla peräisin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuu vain seksin välityksellä.

Vierailija
2/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olimme tapailleet muutaman kuukauden, miehen ex ilmoitti, että häneltä löydetty kondylooma. Noh, myöhemmin oli sitten minullakin. Mutta ei miehellä!? Tai hänellä ollut oireeton, ehkä.



Mulla hoidettu, poltettu muutoksia? Miehellä ei ole vaivannut ikinä. Nyt mullakin vuosia jo papa puhdas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei oireillu, mut kun ei ollu muita vaihtoehtoja.



Eikä nykyinenkään mies ole koskaan saanut näppylöitä. Mulla on ollut vuosia puhdas papa, onneksi. Eikä siis oireillu mullakaan enää.



Seksillä se tarttuu ja ilmeisesti miehet ei välttämättä oirehdi.

Vierailija
4/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen, kun aina joulukuussa käyn.



3

Vierailija
5/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tietamättää, sillä vain harvalla tulee ulkoisia muutoksia. Itämisaika voi olla jopa vuosia.



YTHS:ltä: "Kondylooman eli visvasyylän aiheuttaa ihmisen papilloomavirus (HPV), joita tunnetaan nykyään yli sata erilaista virustyyppiä. Osa papilloomaviruksista aiheuttaa syyliä sormiin ja jalkapohjiin, ja noin parikymmentä virustyyppiä viihtyy sukuelinten limakalvoilla ja tarttuu helposti sukupuoliyhteydessä, joskus ehkä sormienkin välityksellä. Joskus harvoin voi ulkosynnyttimiin tulla syyliä saunan lauteiden tai vastaavien alustojen kautta. Näkyvien syylämäisten muutosten lisäksi, joita sukuelinten alueella nimitetään kondyloomiksi eli visvasyyliksi, HPV-infektiot esiintyvät myös näkymättöminä muotoina, jolloin on parempi puhua pelkästään papilloomavirusinfektiosta tai HPV-muutoksesta eikä visvasyylästä/kondyloomasta.



Jos siis olet saanut papilloomavirustartunnan, niin ei aihetta paniikkiin! Katsele ympärillesi ja ajattele, että sama virus on/on ollut/tulee olemaan suurimmalla osalla ihmisistä. Useimpien tuttavapiirisi naisten - ja miestenkin - kohdalla lienee käynyt niin, että virus on ollut aikansa oireettomana ja parantunut pois, ja jos tänä aikana ei ole otettu papa-näytettä, niin hän ei ole tullut koskaan tietämään tartunnastaan. Eikä hän tällöin myöskään käy tavanomaista tiheämmin papa-tutkimuksissa, kuten tekee hänen syövällä säikytelty ystävättärensä joka on "kärähtänyt" viruksesta.



Joskus tällainen virustartunta tulee ilmi vasta vuosikymmenien jälkeen aiemmin saadun tartunnan aktivoituessa uudestaan aiheuttaen usein turhia epäilyjä uskottomuudesta. On myös hyvä huomata, että papilloomavirustartunta ei ole välttämättä merkki vallattomista seksiseikkailuista, sillä vaikka itse on elänyt siveästi kuin sipuli, niin kumppani saattaa tietämättään olla hyvinkin kaukaista perua viruksen kantaja. "

Vierailija
6/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille urpolle jaksaisi aina nauraa, jos tämä ei olisi niin surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille urpolle jaksaisi aina nauraa, jos tämä ei olisi niin surullista.

Tai niin surullistakaan?

Vierailija
8/8 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse on uskollinen ja mieskin satavarmasti? Siis jos entisestäkään suhteesta se ei voi olla peräisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä