Onko meidän tyttö ihan tyypillinen kohta 5v?
Välillä naurattaa, välillä itkettää ja välillä rasittaa, siis äitiä...:)
Kommentit (6)
aina ollut jotenkin pikkuvanha, huoh, millanenhan sillä tulee murrosikä olemaan...
En tiedä mitä tarkoitat nöyryyttämisellä, se ei tunnu tututulta, mutta kaiken tietäminen ja eikun on jokapäiväistä. Kuulostaa hauskalta, kun tyttö toteaa sillä tietyllä hieman kyllästyneellä äänellään että: äiti, sinä et tiedä tästä YHTÄÄN mitään...ja että: kyllä minä tiedän, MINÄ kun olen jo aikuinen.
tietää nyt omasta mielestään monia asioita paremmin kuin äiti. Teen kyllä jatkuvasti tällaisissa tilanteissa selväksi, että hei, _aikuiset_ tietävät asioita enemmän kuin lapset.
Muunlaista isottelua tai vanhempien epäkohteliasta kohtelua ei esiinny.
Meillä on pian 5 v ja reipas ja suloinen tyttö. Tuo ap:n kuvailema kuulostaa tenavalta, joka on oppinut saamaan marisemalla tahtonsa läpi.
Kaikesta tietää kaiken, on todella näsäviisas, mitään ei usko vaan aina ehdottaa tyyliin eiku, riuhuu, pitää taukoamatta älämölöä, kaikki hyvät käytöstavat ovat unohtuneet, varsinkin kavereiden edessä vanhempia "nöyryytetään", vanhempien pitäisi olla samanlaisia kuin kaverien vanhempien, vakiaperusteluita on mutkun muutkin sitä ja tätä.