mitä tekisitte sijassani? ex-mies,lapseni isä,uhkaa raiskata minut.
on ilmeisen katkera erosta.ja ennenkaikkea siitä,että minä olen jättänyt hänet,mennyt elämässäni eteenpäin,ja minulla menee hyvin. en ruikuta sen perään. jota se on odottanut.
ja nyt lähiaikoina,joka puhelu, yhteydenotto kääntyy aina samaan; hän kertoo minulle,kuinka aikoo raiskata minut.
ja mm. pyysi minua varustautumaan,että joudun vielä joskus selittämään lapselle,kuinka "äiti toimitti isän vankilaan".... eli tietää,että en jätä juttua siihen. mutta sanoo vain sairaalla tavallaan,että kyllä minun perseestäni pari vuotta linnaa ottaa sun muuta.
mies alkaa tosiaan olla jo pelottava.
yritti,että olisi päässyt yöksi meille--eihän sitä petoa uskalla kohta laskea edes päiväsaikaan sisälle!!
ole tässä sitten avoin lapsen taamisille,kun saa pelätä,milloin se hullu käy minuun käsiksi.?
Kommentit (21)
et varmasti sanoisi, että "lupaat vaan" --se nimittäin näyttäisi,ettei todellakaan vain lupaa, vaan tekee myös:(
sitä on aina joutunut käsittelemään silkkihansikkain.
mustasukkainen,sairaalloisen mustasukkainen.
nytkin kuulemma elätän itseni huoraamalla sun muuta. puheet,joita sen miehen suusta tulee,ovat karmeita.
-ap
Jos se isä on noinkin kaheli, niin mitä lapsesi oikeasti siinä sitten menettää jos ei enää isäänsä tapaa? Taitaa olla niin että lapsi säästyisi kieroon kasvamiselta, jos pääsisitte siitä isästä.
ja siirtynyt puheluihin.
juuri sen takia,että kun aikoinani käytin säästämiäni tekstareita häntä vastaan.
..kyseessä oli ns. kolmiodraama :( ja mieheltä pahemman luokan vedätys minua kohtaan.
kiitos,onhan minulla puhelimessani puhelunnauhoitusmahdollisuus.. mutta-- se taitaa ilmoittaa vastapuolellekkin jonkinlaisella piippauksella,että puhelu nauhoitetaan.? pitääkin huomenna kokeilla ystävän kanssa sitä toimintoa.
toisaalta--jos teen ilmoituksen poliisille ennenkuin se toteuttaa uhkauksensa,saattaa olla,että hän ei sitten tapaa enää lasta.. on sen verran "mulkku" mieheksi. itseasiassa pahimman luokan narsisti kyseessä.
-ap
siksi en haluaisi,että heidän tarvitsee "erota" meidän eron myötä.
ja lapsi kaipaa isäänsä. isä puhuu kyllä minulle ristiin,että ei tiedä,löytääkö hän lapseen enää sitä samaa tunnetta,mikä oli kun oltiin yhdessä,plaa plaa,mutta toisena hetkenä huutaa naama punaisena,että HÄN on sisä,ja ainakaan sitä häneltä ei kukaan vie.
..en tiedä.
mutta nyt siis opettelen nauhoittamaan puheluja.
-ap
...isä puhuu kyllä minulle ristiin,että ei tiedä,löytääkö hän lapseen enää sitä samaa tunnetta,mikä oli kun oltiin yhdessä,plaa plaa,mutta toisena hetkenä huutaa naama punaisena,että HÄN on sisä,ja ainakaan sitä häneltä ei kukaan vie.
Se käyttää lastakin sinua vastaan, ja manipuloi sen kun ehtii. Kuulostaa aika kahelilta, ja vaaralliselta ukolta.
Olen yrittänyt kasvattaa persoonallisuushäiriöisen kanssa lasta. Siitä ei hyvää tulosta vaan voi tulla. Ne isän antamat ajatusmallit syöpyvät lapsen päähän ja eipä aikaakaan kun lapsi alkaa käyttäytyä samoin. Meillä lapsi oppi että äiti ei ole mitään, arvoton ja mennen tullen vähäteltävä olio vaan. Vaikka erottiin jatkui tämä lapsen mielen muokkaus. isä oli ihan kiva ja kiltti lapselle, noin ulkoisesti, mutta mieli on muokattu isän mallin mukaisesti.
Nyt aikuisena lapseni on ongelmissa ihmissuhteidensa kanssa. Naiset ei ole oikein mitään ja kummeksuu kun tyttöystävät häipyvät. Kielen käyttö on samaa kuin isällä aikoinaan. Ne tytöt olivat sellaisia huonoja, ei niistä kannata välittää, selittää poika. Kyllä tiedän että ajattelee tyttöjen olleen niin huoria ettei hän sellaisista välitä. Kumma kun ne kaikki ovat sellaisia.
Niin tämä isä ei ole edes narsisti, vaan epävakaapersoonallisuus + alkoholisti (alkoholisteilla on kyllä paljon narsistisia piirteitä).
Ei se sun lapses mitään menetä vaikka isää ei enää ikinä näkisi. Parempi niin olisi, kasvaisi täyspäiseksi aikuiseksi.
tuli vaan ekana mieleeni, koska itse en tunne yhtäkään oman exäsi kaltaista miestä, mutta uskottavahan se on, että tuollaisiakin tapauksia maa päällään kantaa. Yritä kuitenkin pitää lapsellasi hyvät välit isäänsä ja miehelle sanoa asiallisesti, että tuollaiset puheet ovat mielenvikaisen ihmisen puheita etkä varmaankaan halua tulla luokitelluksi mielenvikaiseksi - varsinkin kun äänitän kaikki puheluni...
Jos ja kun exäsi soittaa ja uhkailee, niin nauhoita toisella kännykällä tai jollain nauhurilla teidän puhelu?
ja tosiaan yritä saada pari tällaista puhelua nauhalle, Siirrä tapaamiset julkiselle paikalle oman turvallisuutesi takia.
alkoi ihan kylmät väreet mennä selkäpiitä pitkin! :(
Oman lapseni pitäisin kyllä kaukana moisesta hyypiöstä! Oikeasti, et voi tietää mitä ajatuksia hän lapsen päähän syöttää, tai miten manipuloi ja kohtelee. Lapsi voi olla surullinen, jos ei tapaisi isäänsä, mutta teet häntä kohtaan oikein jos pidät erossa moisesta kusipäästä...
Ensikertalaisena saa tuomion ehdollisena. Sinuna miettisin hyvin tarkkaan, päästäisinkö edes kotiovelle. Ota puhelut nauhalle ja esitä sosiaaliviranomaisille, eikö lapsenkin kannalta valvotut tapaamiset olisi parempi idea?
ja jos käyttäytyy vielä uhkaavasti, sen jälkeen siirrän tapaamiset julkiselle paikalle.
hänen ystävänsä eivät voi edes kuvitella,miten pimeä puoli siinä ihmisessa on.
lisäksi hänen entinen pitkäaikainen avovaimo yllättyi täysin,kun kerroin,kuinka pelottava mies on käytökseltään;mustasukkaisuutta,uhkailuja.. on ollut kuin eri mies hänelle,rauhallinen ei mustasukkaisuuden häivääkään,eli kuin eri persoona.
meillä on ollut kivikkoinen suhde kaikenkaikkiaan,mutta eron jälkeen mies on muuttunut entistä omituisemmaksi ja "sairaammaksi".
lapselle aina muistuttaa,että "muista olla äidille kiltti ym",eli en ole vielä havainnut että istuttaisi lapseen omia ajatuksiaan. toisaalta,jos suuttuu,niin korottaa ääntään minulle,ja puhuu asiansa loppuun huolimatta siitä,että pyydän olemaan hiljempaa,ettei lapsi pelästy,ja kuule kaikkea...
kaikkiin sitä sekaantuu:(
-ap
Yrittäisin nauhoittaa puhelut tai saada uhkaus tekstiviestinä. En mainostaisi miehelle että olen poliisin jutuilla käynyt.
Toditeet kasaan ja lähestymiskielto.
eli ihan turha sotkee poliisia tähän.. pistä joku tuttava vähän koulii sitä äijää..siis vetää kunnolla turpaa ja sanoa että vielä yx tollanen puhelu sulle niin seuraavax murtuu pari luuta nenän lisäx.. (mun serkku teki näin mutsin jurrissa väkivaltaiselle miesystävälle.. serkku kävi vetää kunnolla turpaan ja varoitti et ens kerralla sattuu enemmän.. eipä oo sen jälkeen enää mun mutsiin koskenut)
Ei se lapselle mielipiteidensä syöttäminen menekään niin että isä suoraan sanoo mitä pitää ajatella. Vaan lapsi kuulemalla ja näkemällä saa sivusta sen mallin. Vaikka se tuntuu että eihän pieni lapsi ymmärrä mitä sanotaan, niin ei se niin ole. Lapsi ei ehkä ymmärrä sanoja , mutta ymmärtää tunnelman, sen missä hengessä asioita sanotaan.
Hanki niitä todisteita ja puhu lastenvalvojalle valvotuista tapaamisista. ENNEN kuin mitään tapahtuu!
14
Sinuna ehdottomasti tekisin ilmoituksen uhkailuista. Opettaisi ehkä tuollaiselle hullulle, että et pelkää sitä, ja et kuuntele tuollaisia puheita. Eihän se sitä hyvällä ota, mutta jos ei järkipuhetta usko niin kova kovaa vastaan sitten. Älä alistu tuollaisen uhkailun kohteeksi, tai pelkäämään omassa kodissasi!