Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolan tädistä...

Vierailija
28.03.2009 |

menin viime viikolla neuvolaan ja ihmettelin, kun meillä oli uusi täti. En sitä miettinyt silloin enempää, mutta tänään tajusin kunnan ulkoistaneen lääkäripalvelut ja siinä samassa meni sitten hoitohenkilöstöäkin uusiksi ja nyt meillä sitten on ihan teini uusi neuvolan täti.

Uudessa tädissä ei ole mitään huonoa, mutta kaipaan vaan sitä vanhaa. Meillä on kolme lasta ja hän on ollut mukana iloissa ja suruissa, tuntee perheemme taustat yms. Tuntuu niin kurjalta, luotin häneen ihan täysillä. Olen ajatellut, että haluamme vielä neljännen lapsen, mutta jotenkin sekin ajatus lässähti... Neuvola oli jotenkin niin henkilöitynyt tuohon yhteen tätiin... Ymmärrättekö mitä tarkoitan...

paikka ei ole enää sama ilman vanhaa henkilökuntaa, en halua sinne enää edes mennä...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, että sinunlaisiasi ihmisiä on olemassa! Tuntuu, että nykyään niin vähän arvostetaan Suomen neuvolatoimintaa ja sitä, että neuvola on juuri sitä koko perheen tukemista eikä vain rokottamista ja kasvun seurausta. Itse olin joskus "neuvolatäti". Ja kyllä se ainakin meillä päin on aika yleinen ilmaus.

Harmi, että sinun terveydenhoitajasi on vaihtunut ja pitkä tuntemus sinun perheesi osalta on nyt mennyt, mutta anna mahdollisuus sille uudellekin terveydenhoitajallesi. Varmasti hänkin työnsä osaa.

Vierailija
22/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtui kanssa neuvolaTÄTI ja nyt on ollut kaksi eri TÄTIÄ sen tilalla.Oli minusta mukavaa kun oli sama.Mutta onneksi tämä eka TÄTI on koulussa terveydenhoitajana jossa vanhin lapseni on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollu tämän esikoisen raskauden aikana 5 eri TÄTIÄ (eli terveydenhoitajaa) + lääkäri + 3 harjoittelijaa. Yksi jäi eläkkeelle, muut on n.20-30-vuotiaita ja harjoittelijat parikymppisiä. Joten siltä kannalta tuo sun tilantees vaikuttaa ihan hyvältä. En valita, mutta ei mulla ole mitään ihmeellisiä odotuksia neuvolan suhteen, pääasia, että pääsee jollekin. Vähän rasittavaa tietty selventää aina tilanteet uudelle.

Vierailija
24/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli odotusaikana aivan ihana ja asiantunteva terkka/kätilö. Meillä on nyt yritystä toiseen lapseen ja kesällä edessä muutto. Ihan oikeasti harmittaa, ettemme voi saada enää samaa terkkaa!

Samoin lapsemme terveydenhoitaja on mukava ja kokenut, joten häntäkin jäämme kaipaamaan. Tosin nyt vauvaiän jäätyä taakse noita käyntejä on sen verran harvakseltaan, ettei sillä ole niin paljoa merkitystä.

Vierailija
25/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä hoitaa eri ihminen raskaana olevat ja toinen sitten lapset. Tämä joka hoitaa raskaana olevat, on todella mukava ja hänen vastaanotolle on mukava mennä ja on auttanut meidän perhettä myös asiassa, joka olisi kuulunut "lasten neuvolaan" mutta kun sieltä ei apuja ja neuvoja saatu. Nyt edessä muutto ihan raskauden viime metreillä ja harmittaa suunnattomasti joutua vieraaseen neuvolaan :(

Vierailija
26/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiliset kommentit on varmasti joltakin, jolla oli jo päivä pilalla! Tottakai minuakin harmittaisi jos vanha, tuttu terkkari vaihtuisi kun hänellä olen jo kahden lapsen kanssa käynyt ja aina kun on ollut kysyttävää olen hänelle voinut myös soittaa.

Vierailija
27/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettää hyvän ammatti ihmisen. Meillä vaihtu neuvola, kun alue jakoja muutettiin.

5v. neuvola vieraassa paikassa ja kohta muutetaan, niin 6v. neuvola on eri paikassa. Ei kiva.

Vaihdos on taas kiva, jos menettää niin ei kivan terveydenhoitajan.

Meidän esikoisella on kehitysvamma ja harmittaa kovasti, kun hänen iltäpäivä kyydissä kuski vaihtui.

Iloinen ja puhelias naiskuski vaihtui kiukkuiseen ja vähemmän mukavaan kuskiin. Ei kiva.

Vierailija
28/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe yliauttamista ja perheen asioihin sekaantumista ammattitaitoisena toimintana.

Vierailija
29/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äitiysneuvola ja lastenneuvola erikseen. Kummassankin tädit jäivät eläkkeelle minun asiakasaikanani, mikä oli minusta hyvin ikävää. Ehdin luoda heihin luottamuksellisen suhteen ja kummallakin oli pitkän uran suomaa kokemukseen perustuvaa ammattitaitoa säännöllisen täydennyskoulutuksen lisäksi. Äitiysneuvolan puolelle tuli vakituiseksi onneksi mukava ja asiantunteva nuorempi, tosin hänkin jo keski-ikäinen nainen, mutta lastenneuvolan vaihtuviin "tyttösiin" olen aika pettynyt. Joskus tuntuu, että koska olen heitä vanhempi, he eivät oikein edes uskalla neuvoa minua. Kysymyksiini saan usein vastauksen, että niin, mitähän sinä itse ajattelet tuosta asiasta.

Vierailija
30/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitaja on terveydenhuollon ammattilainen, jonka toivotaan olevan pätevä. Minulle riittää, että terveydenhoitaja osaa vastata raskautta ja vauva-aikaa koskeviin kysymyksiini luotettavasti tai jos ei osaa, niin ohjata oikean henkilön juttusille. Mitään tätilässytyksiä en tarvitse. Ystävällistä ja asiallista käytöstä kylläkin.

Vierailija
31/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aikoinaan asunnon vaihto liittyi siihen, että tiesin, että neuvolan täti säilyy samana! Kuulostaa hullulta, mutta tuttu täti, joka tiesi kaikkien lapsien taustat loi ja luo yhä turvaa!

Vierailija
32/36 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki neljä lasta ovat käyneet samalla neuvollan TÄDILLÄ. Kaksi nuorempaa syntyi eri neuvolapiiriin, mutta siitä huolimatta olen käynyt tutulla ja turvallisella TÄDILLÄ. Kun hän on lomalla, en mene neuvolaan, vaan käyntini suunnitellaan niin, että ne tapahtuvat hänen työvuorollaan.

Muut, kuin tämä TÄTi saa ainoastaan rokottaa lapseni. Eli esim..kun on neuvola lääkärin aika, ensin menemme terveydenhoitajalle, sitten lääkärille ja sitten käymme vielä terveydenhoitajalla rokotuksen ottamassa.

Hän on maailman paras terveydenhoitaja. Ja luojalle kiitos: Hän on luvannut jäädä vasta sitten eläkkeelle, kun minun kuopukseni menee kouluun. Joten saamme vielä monta vuotta nauttia hänen palveluistaan.

Voi kun te muutkin saisitte kokea hänen ammattitaitonsa.

Vierailija
33/36 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans ollu todella ihan neuvolan täti tai kuten tyttömme sanoo mittatäti.

Viimeksi oli sijinen ja hyi kuinka niskakarvat nousivat välillä pystyyn tämän nuorehkon terveydenhoitajan olemuksesta ja lausunnoista.

Vanha tuttu th on aina parempi. Tuntee lapsen ja taustat yms.

Toivottavasti ap- löytää uuden mukavan th:n tai voisitko mennä sinne minne se teidän vanha th meni...

Vierailija
34/36 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on todella pieni osa aikaasi ja elämääsi, lapsesi tulisi olemaan kanssasi loppuikäsi. Miten "kylmä neuvolatäti" voi vaikuttaa päätökseen lasten saannista? Itselläkin on todella huono neuvolatäti joka ei kuuntele eikä kannusta ja tutkii ensin munat ja sitten suun eikä koko aikana puhdista käsiään. Se tekee neuvolassakäynneistä ikäviä mutta ei todellakaan vaikuta tahtoomme saada uutta lasta.

Vierailija
35/36 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajia on tähän mennessä ollut kolme + 3-4 sijaista/harjoittelijaa. Kaikki ovat olleet nuoria, mutta asiantuntevia, myös maahanmuuttajataustaiset :) Ensimmäisellä kerralla vaihdos harmitti, mutta tällaista tämä vaan on. Lääkäreitä on ollut myös kaksi.

Jos ap:lla on vaihtunut vain yksi th toiseen, niin tuskin asia on ongelmallinen sosiaaliselle äidille, jos perheessäkään ei ole isompia ongelmia.

Vierailija
36/36 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä te ihmiset oikeen ajattelette? tottakai neuvola täti on tärkee ihminen ja siihen pitää pystyä luottaa! En minäkään täysillä luottaisi uuteen nuoreen terveyden hoitajaan..Neuvola täti on ihminen johon saa tukeutua kun on huolissaan jostain, hän kuuntelee, auttaa ja on tukena.. minulla on nyt todella ihana neuvola täti joka myös jaksaa kuunnella kun tilittä muita asioita ja hänkin kysyy aina kotioloista ja jos välillä on ollut joku ongelma niin sen huomaa että hän on oikesti huolissaan ja haluaa auttaa! Pidän myös teitä hölmönä joka pitää neuvolatätiä pelkän painon ja verenpaineen mitaajina! He pitävät huolta lapsenne terveydestä!