Facebookista, miksi siellä lisää kavereiksi
sellaisetkin ihmiset joiden kanssa on joskus ehkä pari sanaa vaihtanut? En ymmärrä tätä systeemiä. Eilen oli tullut 7 ilmoitusta sähköpostiini ja osan nimiä piti kahdesti katsoa, että kuka hitsi tuokin on. Onko tarkoituksena saada mahdollisimman paljon itselle noita nimiä siellä vai? En ole kuukausiin koko facebookissa käynyt, salasanakin jo unohtunut.
Kommentit (8)
Esim. itsellä on kavereitä yli 100, miehellä yli 200 vaikka ei kaikkia pyytäjiä olla kavereiksi hyväksyttykään. Kaikki hyväksytyt on tuttuja, on ystäviä opiskeluajoilta, koulusta, harrastuksista, on sukulaisia, työkavereita, opiskelijoita (ollaan molemmat pidetty erinäisiä kursseja yliopistolla) jne jne. Pakostihan niitä kertyy jos tuttavapiiri on sellainen että FB kiinnostaa useimpia.
En ole kaveri läheskään kaikkien lukiokavereiden tai opiskelukavereiden kanssa. En ole kaveri esimerkiksi tyypin kanssa, jonka kanssa vedän yhdessä yhtä kurssia. Silti minulla on lähemmäs parisataa kaveria. Tunnen vaan aika paljon ihmisiä, koska olen monessa hommassa mukana.
pärstis on matalankynnyksen paikka lämmitellä hiipuneita, pinnallisia ihmissuhteita ja voi säilyttää haluamansa etäisyyden. Kaveriksipyytäminen on vähän kuin tervehtisi. Musta olis outoa jos ei hyväksy/pyydä kaveriksi ihmistä, joka on siellä ja jonka tuntee. Kun ei se fb-kaveruus ole mitään sen vakavampaa. Olisin vähän ihmeissäni, jos joku tuttava ei hyväksyisi kaveripyyntöä.
että mitä enemmän niin olisi kai joidenkin mielestä hienompaa ? Aikoinaan elin lapsuutta jolloin oli ystäväkirjat...vähän sama periaate että jäi sitten jotenkin huonommaksi jos oli vähemmän kavereita jotka oli ystäväkirjassa. Nehän kiersi ja sai lukea mitä edelliset oli kirjoittaneet.
Kannattaa suhtautua huumorilla koko Facebookiin! Toisille se on henki ja elämä, tiedän pari henkilöä joille on todella tärkeää että ystäväluku on 3-numeroinen ja kasvava koko ajan, statusta päivitetään monta kertaa päivässä niin että työt taitaa kärsiä kotona ja työssä, kavereiksi pyydetään kaikki mikä liikkuu ja osaa konetta käyttää ;)
Nämä ko. henkilöt yleensä vielä tekee käännytystyötä ja koettaa saada ihmisiä Facebookiin luomaan oman profiiliin-että voisivat kaveriksi pyytää taas yhden...
En ole hyväksynyt kaveriksi joitain sellaillaisia tyyppejä, jotka ovat esimerkiksi olleet joskus yhdellä kurssillani kolme vuotta sitten ja joista en muista mitään.
En ole kaveri läheskään kaikkien lukiokavereiden tai opiskelukavereiden kanssa. En ole kaveri esimerkiksi tyypin kanssa, jonka kanssa vedän yhdessä yhtä kurssia. Silti minulla on lähemmäs parisataa kaveria. Tunnen vaan aika paljon ihmisiä, koska olen monessa hommassa mukana.
Ei vakavaa juttua! Mukavaa puuhaa kun osaa "kohtuukäytön"
On tosiaanolemassa niiiiin tiukkiksia ja omasta mielestään tärkeitä/suosittuja henkilöitä jotka eivät voi hyväksyä kaveripyyntöjä. Tai sitten he salaavat jotakin ...vaikka FB:ssa saa aika hyvät suojaukset päälle kuka saa mitäkin yksityiskohtaisia tietoja luettaviksi.
Esim. itse olin suljetussa yhteisössä usean äidin kanssa vuosikaudet, jaettiin tosi henkilökohtaisia asioita palstalla-niinkuin moni teistäkin on varmaan jossakin yhteisössä ollut , niin tiedätte systeemin. Oli sitten eräs "tärkeä" äiti joka ei halunnut yhtäkään meistä mammakavereistaan hyväksyä kaverikseen facebookissa koska hän ei ollut meitä tavannut.....siis livenä !!! ! Kaikki sukupuoliasiansa meille jakoi muttei sitten halunnut Facebookiin vaikka nimet, työpaikat, kuvat kaikki oli siinä suljetussa yhteisössä kuitenkin selviksi tulleet vuosien mittaan :)
pärstis on matalankynnyksen paikka lämmitellä hiipuneita, pinnallisia ihmissuhteita ja voi säilyttää haluamansa etäisyyden. Kaveriksipyytäminen on vähän kuin tervehtisi. Musta olis outoa jos ei hyväksy/pyydä kaveriksi ihmistä, joka on siellä ja jonka tuntee. Kun ei se fb-kaveruus ole mitään sen vakavampaa. Olisin vähän ihmeissäni, jos joku tuttava ei hyväksyisi kaveripyyntöä.
Ja mulla taas ei vois vähempää kiinnostaa.
Nyt on jotain 50 kaveria, ja niistäkin osan kans en oo mitään jutellu tms.
Ja voisin pyytää kaverikseni siellä joitain tyyppejä, mutta en halua.