Neuvolan tädistä...
menin viime viikolla neuvolaan ja ihmettelin, kun meillä oli uusi täti. En sitä miettinyt silloin enempää, mutta tänään tajusin kunnan ulkoistaneen lääkäripalvelut ja siinä samassa meni sitten hoitohenkilöstöäkin uusiksi ja nyt meillä sitten on ihan teini uusi neuvolan täti.
Uudessa tädissä ei ole mitään huonoa, mutta kaipaan vaan sitä vanhaa. Meillä on kolme lasta ja hän on ollut mukana iloissa ja suruissa, tuntee perheemme taustat yms. Tuntuu niin kurjalta, luotin häneen ihan täysillä. Olen ajatellut, että haluamme vielä neljännen lapsen, mutta jotenkin sekin ajatus lässähti... Neuvola oli jotenkin niin henkilöitynyt tuohon yhteen tätiin... Ymmärrättekö mitä tarkoitan...
paikka ei ole enää sama ilman vanhaa henkilökuntaa, en halua sinne enää edes mennä...
Kommentit (36)
riipu se lapsenteko, mutta jotenkin sinne neuvolaan on aina ollut niin kiva mennä, nyt sitten tunnelma on "kylmä". Lukekaa nyt viesti kunnolla. Ulkoistaminen tarkoittaa yleensä siis sitä, että tädit tod.näköisesti vaihtuvat aika usein ja eivät silloin sitoudu...
sukulainen, täti, niin vaihda ihmeessä neuvolaa. Että mua sit vaan ärsyttää toi tädittely...
tänä iltana saa...
Harmitti vain ja halusin sen tänne purkaa. Kuvittelin, että muillekin neuvola olisi tärkeä paikka. Itse ainakin olen aina saanut sieltä tukea, nyt pelkään tilanteen muuttuvan.
Meidän neuvolassa on venäläinen lääkäri, joka ei oikeesti tajua puoliakaan, ja kulttuurierot näkyy kieliongelman lisäksi. huh huh.
Minustakin on mukava mennä neuvolaan, kun siellä on jo pitkältä ajalta tuttu ja kokenut terveydenhoitaja. Ihme vastauksia täällä...
jos tädittelee jollein 2-vuotiaalle, mutta aikuisille ihmisille.
tädittelen täti-ikäistä ihmistä ja annan sen vielä vaikuttaa lapsilukuuni.
Öitä!
Ap
itse en käytä tätinimitystä, mutta hän puhuu lapselle, että anna tädille nyt pallo
millä perusteella "teini" on täti-ikäinen? hmmm
Öitä!
Ap
öitä
nukkumaan ilmeisesti pitäis mennä, mutta olin varma, että luin niin
millä perusteella "teini" on täti-ikäinen? hmmm
Öitä!
Ap
öitä
nukkumaan ilmeisesti pitäis mennä, mutta olin varma, että luin niin
luin tuon aloitukseni uudestaan ja onhan se aika hassu. Tuo täti sana kyllä hyppii silmille. Kuvitelkaa, että siinä lukee terveydenhoitaja ja koittakaa samaistua tilanteeseen. Eikö terveydenhoitajan vaihtuminen olisi kenestäkään muusta kurjaa? Miehenikin naureskeli minulle, kun surin asiaa ääneen.
Öitä!
Ap
öitä
"nyt meillä sitten on ihan teini uusi neuvolan täti."
Enkä ole mitenkään asiasta traumatisoitunut.
Onko sulla ap sosiaaliset kontaktit jotenkin vähäisiä kun neuvolan terveydenhoitaja on sulle noin merkityksellinen?
Ei tunnu kivalta. Onneksi nuorinkin lapsi on jo neljän, joten edessä on enää kaksi käyntiä.
Muutenkaan en tykkää liian nuorista, koska usein se on yhtä kuin ammattitaidottomuus.
tutun tädin juttusilla? Mitä väliä sillä on, kuka siellä istuu, kunhan osaa verenpaineen mitata ja sydänäänet kuunnella ja tietää mitä tekee.
käytiin noin 10-vuotta samassa neuvolassa saman terveydenh. luona niin raskausaikana kuin lastenkin kanssa. Kuntamme päätti sulkea tämän neuvolan, kyllä meitäkin harmitti ja pelotti vaihtaa niin hyvä neuvola toiseen ja vielä isoon laitosmaiseen. Täytyy sanoa, että meille kävi hyvä tuuri sillä me saimme yhtähyvän jollemme paremman kuin edellinen oli.... Tiedän, tuon tunteen mikä ap.llä on, varmasti saman tyyppinen kuin mikä itselläni oli... Neuvolassa käydään kuitenkin niin harvoin, että älä anna sen "masentaa"!
kun koko muu terveysasema on jo ihan luokattoman kehno. Nyt sitten vaihtui se tätikin, joten eipä siellä enää mihinkään tai kehenkään uskalla luottaa.
ja olen kyllä palautteesta ihmeissäni. Minkälaista porukkaa täällä pyörii?? Ettekö oikeasti välitä siitä, minkälainen TERVEYDENHOITAJA lapsillanne on? Jos olette vuosikausia käyneet samalla TERVEYDENHOITAJALLA, eikö tunnu missään jos vaihtuu? TERVEYDENHOITAJA iloitsi kanssani raskauksista, tuki, kun yhdellä lapsista epäiltiin vakavaa sairautta, kuunteli, kun olin huolissani lapseni käytöksestä jne. Kestää kauan ennen kuin saan luotua samanlaisen suhteen uuteen TERVEYDENHOITAJAAN, jos se onnistuu ollenkaan. Entiselle uskalsi tilittää myös muuta, aina jaksoi kysellä kotioloista. Mielestäni on paljonkin väliä kuka neuvolassa istuu, pidän hölmönä sellaista, jolle se on aivan sama.
Ja ei, sosiaalisissa taidoissani ei ole vikaa, olen akateemisesti koulutettu yli 30 v. työssäkäyvä nainen ja perheellämme menee keskimääräisesti paremmin.
Ehkä onkin parempi tosiaan, ettette hanki enää sitä neljättä.