Suomessa ev. lut kirkkoon kuuluu 80,6 prosenttia kansasta.
Ateistit ja muut uskontokunnat ovat siis selkeä vähemmistö, mutta tällä palstalla saa sen kuvan että Jumalaan uskovien määrä on jotenkin harvassa. Ihme juttu.
Kommentit (14)
Monet haluavat kastaa lapsen ja mennä naimisiin kirkossa, koska niin on tapana, ei siihen usko välttämättä liity.
tyypillinen vasemmisto viherpipertäjien trendi tällä vuosikymmenellä.
Täällä kirkkoon kuulumaton kokoomuslainen!
että halutaan prameat kirkkohäät. teinit himoavat riparileirille ja lahjaksi rahaa ripille päästyään. ei se mitään uskonnollisuutta kuvaa se kirkkoon kuuluvien prosenttiosuus..
mun kavereista moni on eronnut kirkosta ja mä tosiaan opiskelin alaa jossa suurin osa opiskelukavereista voisi lukea tuohon ryhmään. mun miehen kavereista tiedän yhden eronneen kirkosta ja aika oikeistolaisia (tai kepulaisia) kaikki..
Koti, uskonto ja isänmaa.
Eikö ole hirveetä, että pikkubuddhisti on kokoomuslainen ja vielä tuntee puoluekoneistoa... Hui! Ja en ole kokkari vaan kokoomuslainen ja buddhisti! Ja hei, tunne Alexin ja Tarun... IIK! Ja arvoista ollaan keskusteltu ja yksi suurimmista Kokoomuksessa on SUVAITSEVAISUUS!
Eikö ole hirveetä, että pikkubuddhisti on kokoomuslainen ja vielä tuntee puoluekoneistoa... Hui! Ja en ole kokkari vaan kokoomuslainen ja buddhisti! Ja hei, tunne Alexin ja Tarun... IIK! Ja arvoista ollaan keskusteltu ja yksi suurimmista Kokoomuksessa on SUVAITSEVAISUUS!
No meillähän on sitten yhteisiä tuttuja. Mutta pysyttele sä siellä liberaalimmassa siivessä, niin minä pysyttelen siellä konservatiivisemmassa!
Mutta tän vuoden lopulla minä lapsineni eroamme kirkosta (mies ei ole siihen koskaan kuulunutkaan). Kyllä sillekin turhaan maksetulle lahjoitukselle (verolle) löytyy muuta käyttöä! :-))
jumalanpalvelukseen tai edes kirkon liepeille.. Siellä näkyy se oikeampi prosenttiluku. Mitä mahtaa nykyään olla, olisko n. 3%..?
Toihan on tyhmää erottelua, tule ottaa hihasta kiinni niin keskustellaan kuten meillä puolueessa tapana. Ei tehdä kuppikuntia, kuten tiedät jos puolueessa vaikutat...
No meillähän on sitten yhteisiä tuttuja. Mutta pysyttele sä siellä liberaalimmassa siivessä, niin minä pysyttelen siellä konservatiivisemmassa!
Tuetaan köyhiä, kerhotetaan lapsia, tehdään sosiaalityötä, annetaan kriisiapua, hoidetaan ihan kaikkien hautausasiat, vaalitaan kulttuuriperintöä ja vanhoja rakennuksia (eivät ihan halpoja ylläpitää), kestitään nuoria...
Musta rahaa menee paljon turhempaankin ja tuosta ilosta maksan järkevälle järjestölle mielelläni, vaikka en uskoisi sen varsinaisiin oppeihin lainkaan.
ja laskussa on! Vielä 70-luvulla oli yli 90 prossaa, joten suunta on alaspäin. Kirkosta eroaminenhan kasvaa joka vuosi ja kirkko on huolissaan. Ihan arkkipiipa Paarma siitä taas kerran oli tässä männä viikolla huolissaan, kun kirkko ei löydä IHMISTÄ! No itse en kuulu kirkkoon, mutta jos joku sieltä "elämänsisällön" löytää niin antaa palaa vaan. T. pikku-buddhisti.