Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita: miehellä 3-vuorotyö, itsellä päivätyö+

Vierailija
28.03.2009 |

alle kouluikäiset lapset.

Minua on alkanut suunnattomasti ärsyttämään miehen 3-vuorotyö. Tosi harvoin yhteistä vapaata koko viikonloppu ja loppujen lopuksi koko perhe suunnittelee menonsa miehen vuorojen mukaisesti. Meillä ei siis hoitajia lähettyvillä ja lasten hoito suunniteltava n.1-2kk etukäteen. Muutoin lapset siis päiväkodissa (16päivän sopimus).

Olisi niin ihana, kun voisi itsekin sitoutua esim. erääseen todella mieluiseen harrastukseen, mutta ei onnistu, koska miehellä ei mitään logiiggaa työvuoroissa (tai meneehän se jonkin epämääräisen logiigan mukaan, mutta miehen ei onnistu saada esim. joka ti aamuvuoroa/vapaata, jotta pääsisin ti iltaisin harrastukseen). Ylimääräisiin hoitajiin ei varaa.

Tiedän, että toisaalta tosi itsekästä ajattelua. Mies hoitaa samanverran kotia ja lapsia kuin minäkin. Houkuttelevalta tuntuisi ajatus saada esim. joka toinen vkloppu vapaata ja arkenakin jotkut tietyt päivät sopimuksen mukaan.

Onko kenelläkään toisella samansuuntaisia ajatuksia? Eli rasittaa toisen työvuorojen mukaan elämänsuunnitteleminen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset hoidossa 16 päivänä.

Meillä ei ole ongelmaa. Mies lisäksi tekee 12 tuntisia vuoroja joten vapaa-aikaa on runsaasti.

Vierailija
2/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minä olen äitiyslomalla, joten yhteistä aikaa löytyy miehen vapaapäivisin. Kun palaan töihin minäkin kolmivuoroon, yhteistä aikaa ei käytännössä ole ollenkaan, kun toinen on aina töissä ja toinen lasten kanssa kotona. Harvoin sattuu yhteinen vapaapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotöissä (en tiedä moni-vuoroinen, koska niin pitkiä pätkiä, 12 tuntia) ja minä päivätyössä, jossa PALJON matkustamista Suomessa ja ulkomailla.

Lapset vuoropäiväkodissa noin 12 päivää kuukaudessa. Ihan hyvin pärjätään, asenne ratkaisee. Puolensa tässäkin rytmissä.

Vierailija
4/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli monella tosin miehet tekee 12h/vuoro, joten vapaapäiviä kertyy mukavasti. Onko teillä lastenhoitoapu lähellä (mummulat)? Käytätteko kuinka usein? Onko teillä molemmilla omia harrastuksia tai "tarvitsetko" itse omaa aikaa?

Vielä lisää kaipailisin 3-vuorotyöläisen vaimoilta kommentteja! Eli niin, että miehen vuorot esim. ma vapaa, ti 7-15, ke 13-21, to 12-21, pe 7-15, la 7-15 ja su vapaa.

Tietty elämässämme juuri nyt muutakin problematiikkaa, joten tuä ärsytys miehen työstä vaan korostuu...