Anoppila ja vessan roskis
Täällä sitä taas ollaan seuraavat kuusi päivää, Anoppilassa. Ja minulla on tietysti menkat. Ongelma on, ettei vaihdevuodet ohittaneella Anopilla ole vessan roskiksessa pussia. Roskiksessa ei ole edes kantta, koska sinne laitetaan vain wc-paperin hylsyt ja satunnaiset vanut. Joten minne laitan kaikki veriset tamppoonit ja siteet? Piilotan laukkuuni? Keittiön roskikseen? Ällöä!
Ja olen siis kolmekymppinen kykenevä nainen, ja välimme anopin kanssa ovat ihan ok. Muilla vastaavia ongelmia? Miten asian hoitaisi tyylikkäästi?
Kommentit (53)
I feel you. Muakin ahdistaa kaikki tuollainen yksityisyyden menettäminen aina hirveästi. Joillakin wc on vielä ärsyttävästi yhteisten tilojen yhteydessä ja kaikenlaisten pussukoiden roudaaminen sinne mennessä ja tullessa huomataan. Tekisin varmaan niin, että keräisin siteet aina yhden päivän ajalta johonkin roskapussiin huoneeseen, jossa majoittuisin ja veisin ne iltaisin tai joka toinen päivä joko sinne keittiön roskiin omassa pussissaan tai sitten talon roskikseen ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mä ite käytän siteitä, niin käärin käytetyn siteen seuraavan siteen muovikääreeseen ja siinä on sellainen pieni teippi mukana, niin saa paketin tiiviisti kiinni ja keittiön roskiin. Meillä ei ole vessassa omaa roskista. Poikien tyttöystävät tietävät systeemin, olen heille sanonut, kun kerran toinen kysyi, että mihin käytetyt siteet voi laittaa. Aivan luonnollinen asia.
Voitteko lähteä kesken kotiin?
Onko ajatuksesi se, että jos anopilla olisi vessassaan pussitettu roskis sinä täyttäisit sen siteilläsi ja anoppi sitten veisi ne pois vierailunne jälkeen? Huh, mitä asennetta. Mitäs, jos nyt isona tyttönä vaan reippaasti kysyt anopilta onko ok laittaa käytetyt siteet keittiön roskiin ? Tarjoudut hyvätapaisesti viemään roskikset muutamaankin kertaan pois ja näin osoitat huomaavaisuutta muita kohtaan. Siteet alkavat haisemaan nopeasti, joten keskity mieluummin siihen kuin pohtimaan uhrin asemaasi.
Ei oo totta kirjoitti:
No Mä oon samaa mieltä että onhan tää ihan älytön kysymys aikuiselta naiselta
Jos et muuta keksi niin syö vaikka ne tamppoonis
Älytön vastaus
Mulla on wc roskis jossa roskapussi just siteitä varten, helpompi viedä talon roskikseen se.
Ei muuta kuin keittiön roskikseen tiätysti. Älkää miettikö liikaa vaan eläkää. Anopin menkat jo ohi. Wc roskis tyhjennetään 1 kertaa/kk.
Tukit suihkun viemäriin. Problem solved. 😇
Otat tietty pieniä hedelmäpusseja mukaan jo valmiiksi, ja kiikutat ne ulkoroskikseen. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Onko ajatuksesi se, että jos anopilla olisi vessassaan pussitettu roskis sinä täyttäisit sen siteilläsi ja anoppi sitten veisi ne pois vierailunne jälkeen? Huh, mitä asennetta. Mitäs, jos nyt isona tyttönä vaan reippaasti kysyt anopilta onko ok laittaa käytetyt siteet keittiön roskiin ? Tarjoudut hyvätapaisesti viemään roskikset muutamaankin kertaan pois ja näin osoitat huomaavaisuutta muita kohtaan. Siteet alkavat haisemaan nopeasti, joten keskity mieluummin siihen kuin pohtimaan uhrin asemaasi.
Miksi nostat 10 vuotta vanha keskustelu?
Vierailija kirjoitti:
Kuukupilla ei olisi tuollaista ongelmaa.
Ei sovi kaikille, muuten yksi vaihtoehdoista sekin.
Voi kolmannen maailman ongelmia! Laita side/tamponi wc-paperin sisään ja vie keittiön sekajäte roskikseen.
Anopilla on varmaan myös joskus ollut kuukautiset!!
Ei sitä tarvitse nolostella mutta ei tietysti esitelläkään.
Monet asiat ovat ihan ok, ennenkun niistä tekemällä tehdään ongelma.
Siis Haloo....... ei kukaan voi elää noin. Avaa suu ja sano että laitat muovipussin wc roskikseen.
Hanki kuukuppi, ei tule roskaa.