Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaakaa minua, mistä oikea apu ongelmaan?

Vierailija
26.03.2009 |

Ongelmani on tämä: Minun pitäisi selvittää jonkun ammattilaisen kanssa oma työkykyni. Haluan tehdä tämän omasta halustani.

Minulla on kroonisia vaivoja ja sairaus, jotka vaikuttavat fyysiseen kuntooni monella tavalla. Minulle on vuosien varrella sanottu, että voin tehdä melkein mitä työtä haluan. Tämä on kylläkin liioittelua. Fyysinen kuntoni asettaa rajoituksia kaikelle mitä teen.

Omat rajani ovat tulleet realistisesti esiin vasta viime vuosina. Olen yliopisto-opiskelija ja opinnot sujuvat hyvin. Teen osa-aikaisesti töitä. Vaikka kyse on toimistohommista, olen iltaisin aivan poikki. Olen myös äiti.

Seisomahommia en pysty tekemään tuntia, kahta kauemmin. Fyysiset työt ovat mahdottomia. Minulla on huono stressinsietokyky ja väsyn hyvin herkästi. Lääkitys vaikuttaa hiukan keskittymiskykyyni. Terveysongelmani ovat kroonisia, enkä pääse koskaan niistä eroon.

Sairaseläkkeeseen minulla ei varmaan koskaan tule olemaan oikeutta. Haluaisin tasapainoisen työuran, mutta viime aikoina on alkanut pelottamaan, kuinka jaksan työmaailmassa. Löydänkö työn, jota jaksan fyysisesti tehdä? Joudunko pelkäämään loppuunpalamista työssä? Joudunko olemaan vuosia työttömänä?

Haluaisin selvittää ammattilaisen kanssa kohta kohdalta omat mahdollisuudet työmaailmassa. Millaiseen työhön soveltuisin älyn lisäksi myös fyysisesti. Haluan olla työelämässä ja edetä maailmassa. Mutta kenen puoleen kääntyä? Neurologin, yleislääkärin, työvoimaneuvojen, psykologin vai muun?

Osaako joku neuvoa minua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat varmaan neuvoa muualle

Vierailija
2/3 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa suoraan.

Sinun tilanteessasi ehkä menisin ensin tk lääkärin luo ja sieltä sitten pyytäisi lähetettä jollekin erikoislääkärille jos tietty sairaus tms niin vaatii..

Kyllä lääkäri osaa aika hyvin neuvoa eteenpäin, jos aluksi jo teet selväksi miksi siellä olet.

Kun lääketieteelliset rajoitteet ovat selvillä, voisi ehkä työvoimaneuvoja auttaa miettimään vaihtoehtoja, itse ei ehkä näe metsää puilta ja voi jäädä jokin ammattivaihtoehto esim huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain tuollaista pitää tehdä.

Minua kiinnostaa löytää joku, jolla on kokemusta neurologisista ongelmista. Tähän mennessä saamani neuvot ovat olleet luokkaa, "pystyt mihin vain" tai "mitäköhän sinä voisitkaan tehdä". Ärsyttää itsekseen pähkäillä asiaa, kun tuntuu, etten osaa arvioida oikein omia voimavaroja.

AP