Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

napanuora virtaukset

25.03.2009 |

Onko muilla kokemuksia napanuoravirtauksien tarkkailusta loppuraskaudesta? Itselläni nyt rv 39+1 ja kävin kohonneiden virtaus arvojen vuoksi tänään kontrollissa ja koholla olivat edelleen, kuitenkin lääkärin mukaan normaalin rajoissa, joten huolissaan ei kuuleman tarvi olla..valitettavasti hepommin sanottu kuin tehty ja ois kiva jos joku vois kertoo omista kokemuksista(kun ystäväpiirissäni ei kellään vastaava ollu..)

huolestunut ensi synnyttäjä

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuoravirtauksia seurataan, koska siitä näkee istukan toimintaa - mm. onko alkanut istukka kalkkeutumaan, saako vauva tarpeeksi/liian vähän happea/ravintoa sitä kautta. Mulla oli kans yhessä ootuksessa (oisko ollu kakkonen tai kolmonen) yks virtausarvoista koholla ja kävin kontrollissa sen takia. Ja totta vieköön, se huolestutti. Omalla kohalla kans sanottiin, että koholla on yks arvo, mutta ei niin paljon, että tarttisi huolestua. Ja kyllä ne lääkärit alkavat heti toimenpiteisiin, jos havaitsevat virtauksissa poikkeavuuksia.

Tsemppiä sulle loppumetreille ja onnea tulevaan, ihanaan tapahtumaan :)

Vierailija
2/2 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastainen tilanne kuin teillä... Eli vauvalla todettiin tuossa 25 viikon paikkeilla, että napanuorasta puuttuu toinen valtimo. Mulla on nyt menossa 34+5 ja kahden viikon välein nyt käyn kontrollissa...Eli seurataan siis vauvan kasvua, joka riippuu niistä virtauksista. Kun toinen valtimo puuttuu, niin vauvan kasvu saattaa hidastua loppuviikoilla. Mulla kuitenkin vauva vielä ollut keskikäyrällä, joten virtaukset on olleet ihan hyvät. Jos kasvu hidastuis ja virtaukset huonot, niin sitten varmaan synnytys käynnistettäisiin...Mutta luulen, että tämä vaavi kasvaa ihan normaalisti loppuun asti :)

AngaT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla