Raskaana olevat! raskausviikkosi ja kuinka paljon paino noussut raskauden aikana?
Kysyisin odotus puolella,mutta en pääse kirjautumaan sissän :(
Kommentit (34)
rv 20 ja paino laski alkuun pahoinvoinnin takia, nyt oon päässyt siihen normaaliini takaisin vasta....
mutta painoa tuli koko raskausaikana vaivaiset 2,7kg. Ja laitokselta kotiuduttuani olin -5kg lähtöpainosta!
painoa tullut n.5kg. Joulun jälkeen pudonnut pari kiloa, ei maistu ruoka :(
nyt tilanne -18 kg
Hyvästi ylipaino =D
Siis 21 kiloa noussut normaalipainooni, mutta 11 kiloa odotuksen alusta. Eli raskauden alussa (tai ennen raskautta jo) oli jo heti 10kg ylimääräistä ja nyt odotuksen aikana tullut 11 kiloa lisää eli 21 kiloa normaalipainoon. Riippuu siis laskentatavasta onko painoa tullut 11 kiloa vai 21 kiloa, itse kerron kaikille että 21 kg, koska en pidä tämän odotuksen alussa ollutta painoa normaalipainonani ja aion toisen lapsen jälkeen sitten taas karistaa kaikki 21 kiloa, joista osa tietysti jää jo laitokselle.
en ole ihan varma lähtöpainosta. Harmittaa...
rv7 vasta ka 4 kg jo...
Tosin muistelen että aika normaalia tälläinen turvotus aluksi,
aikaisemmin mulle on tullut 7 kg, 21 kg ja 5 kg.
mutta kiinnostavaa olisi nähdä myös lähtötilanteen BMI:t vastaajilta. Itsellä 20. Ekassa raskaudessa tuli 15 kg, kaikki lähti ennen kakkosen odotusta.
Neuvolantäti tosin lohdutti, että paljon siitä pn nestettä, kun ihokin on ihan kirjava ja nilkkojen luita ei ole näkynyt enää viikkoihin...
Lähtöbmi 24, nyt rv 15+0 -0,5 kg
Edellisessä raskaudessa 2006 lähtöbmi 22,5, painoa tuli + 12 kg, kaikki lähti kuukauden sisällä synnytyksestä kunnes kuin varkain on nyt päässyt nousemaan tohon bmi 24...