Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö vauva? uskaltaako kaksosten jälkeen????

11.12.2008 |

Heips! Kirjottelin tänne tosi aktiivisestikin 2004-2005, sain kaksospojat -05, täyttävät pian siis 4v. Esikoinen täyttää pian 6v.Tähän väliin mahtuu rankka vauva-aika ja ero....nyt olen ollut ns.uusiokuvioissa jo jonkin aikaa ja uusi mieheni haluaa ehdottomasti oman/omia lapsia. Itse olin jo päätöksen tehnyt, kaksosten jälkeen ettei ikinä enään....mutta kas vain täällä sitä taas kurkitaan uskallanko kirjoitella ....

Kuinka suuri riski olikaan saada kaksoset toistamiseen? Meillä siis epäidenttiset pojat, luomuna alkunsa saaneet ja sitten yksös esikoinen.

Pojat toki ihania, mutten tiedä jaksaisinko todellakaan uutta kaksosarkea....

Onko täällä ketään joka vastaavassa tilanteessa? eli siis vauvakuumeilevaa monikkoäitiä? :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vastata vaikka oma kohtaista kokemusta ei ole kaksosista.

mun miehen vaimo sai yli 4v sitten kaksoset.

nyt niille tuli vauvakuume ja he ajattelivat ettei salama iske samaan paikkaan kahta kertaa..mut kuinkas kävikään..

kaksosia odottaa nyt yli rv20.

lääkärit oli veikannu et tällä mammalla irtoo aina kaks munasolua kerralla.

joten ehkä parin vuoden päästä odottaa taas kaksosia.. :D

Vierailija
2/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla nimimerkillä vieläkin kirjoittelen. Tosin unohdin salasanani välissä eli nimimerkki on sama mutta kirjoitustapa eri tai jotain.Tänne tuli tosiaan enemmän kirjoiteltua silloin kaksosten odotusaikana ja vauva-aikana.

Mulla on LA 1.7. eli nyt mennään rv19+3. Kävin just rakenneultrassa ja kaikki oli ok. Kolmas tyttö tulossa :-) Pikkusiskosta nämä esikoiset ovat koko ajan puhuneetkin. Odotan Saksassa ja täällä ultrataan n. neljän viikon välein. Joka kerta on tosiaan ollut tollainen fiilis, että koskahan sieltä löytyy se toinenkin. On ihan hassua jotenkin odottaa "vain" yhtä.

Meidän nelivuotiaat on tosi helpossa vaiheessa nyt. Haluavat tehdä aivan kaiken itse. Eivät kyllä onneksi koskaan ole mitenkään erikoisen vaativia olleetkaan nämä kaksi. Onhan kaksosissa kuitenkin aina omat käsityönsä, vaikka kuinka terveitä olisivat ja nukkuisivat hyvin. Kuvittelen tällä hetkellä omassa mielessäni (ehkä harhaanjohtavastikin) kuinka helppoa tämän yhden kans sit tulee oleen...Yhtä hassua on ollut katsella yhden vauvan rattaita, sellaisethan täytyy nyt sitten hankkia.

Terkkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitetaanpa mihinkä onnistun tämän laittamaan..näin äy ku en oo pahemmin vastaillu näihin kirjoituksiin..

siis haluan korjata mun edellistä kirjoitusta josta unohdin sanan välistä.

eli mun miehen VELJEN vaimo.

naurettiin täällä ku edellisestä viestistä saa käsityksen jotta mä odotan,odotin kaksosia..

näin käy ku kiirees kirjoittaa.. :D :D

Vierailija
4/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips Frankie ja muut :)

Meillä tytöt nyt viikon päästä 4 ja mulle on kaverin raskauden myötä iskenyt vauvakuume. Se on sinänsä ihan ok, mutta oma terveys on vaan sellainen ettei oikein vois vauvaa ajatella saatikka uusia tuplia. Silti kuume on vaan sitkeä :-)

Meillä tytöt kyllä sairastelleet valtavasti ja toinen on ns. vaativa lapsi. Silti sitä vaan ajattelee, että oispa kiva saada hoitaa vaan yhtä vauvaa...

Vierailija
5/16 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Wiiwaa tossa ajatuksessa että ajattelen, että oispa kiva päästä hoitamaan vaan yhtä vauvaa.

Meillä 2 v 3kk kaksoset jotka syntyivät keskosina, eli eka vuosi ole todella raskas.

Nyt vähitellen kuitenkin on alkanut vauvakuume nostaa päätään. Toisaalta se on ihan vauvan kaipuuta mutta kyllä siinä on mukana jonkinlaisnen ajatus revanssin hakemisesta, että saisin kokea normaalin raskaude, synnytykset, imetyksen, vauva-ajan jne.. (siis siinä tapauksessa että vauva olisi ns. terve).

6 viikon sairaalakausi kaksostemme synnyttyä ja sen jälkeen hankala kotiutuminen ja tuskainen imetystaistelu varsinkin tyttömme kanssa on jäänyt sellaisena mieleen, että haluaisin ns. "uusinnan". Itsekästä kyllä.

Nyt 2 v 3kk tuplamme ovat reippaita ja ikätasoisesti kehityyneitä, eli elämä on aika tavallista tuplaperheen elämää. -Josko sitä vauvaa uskaltaisi ajatella.

Vierailija
6/16 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen -05, kaksoset -06 ja vauvakuume iski vuosi kaksosten syntymän jälkeen, silloin kun aika oli kullannut muistot kamalasta vauva-ajasta.. :D Kokeiltiin siis onneamme ja nyt elämäämme sulostuttaa pikkupoika. Ja voi että kun yhden vauvan hoitaminen osaakin olla helppoa, kädetkin riittävät! :) Raskausaikana tosin kuvittelin vainoharhaisesti odottavani kaksosia ja epäilin jokaisen ultran jälkeen, josko siellä jossain piilossa kuitenkin on toinen.. :D

Vierailija
7/16 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se vauvakuume iski jo aiemmin, tyttöjen lisäksi meillä on 2,5-vuotias poika. Muistan kuin eilispäivän toisen raskauden alun ja pelonsekaiset tunteet ennen ensimmäistä ultraa. Se jännitys (pelko?) sen suhteen, että montako vauvaa on tulossa, oli aivan järkyttävän kova, ja helpotus suuri kun yksi vauva masusta löytyi. Yhden vauvan hoitaminen oli sitten kaksosten jäljiltä lastenleikkiä...

Nyt meinaa taas vauvakuume iskeä, mutta sitä ei kuunnella ;) Kädet ristissä toivomme, että lähisukuun tulisi piakkoin vauvoja joita hoitamalla nämä orastavat kuumeoireet saadaan lakkaamaan...

Vierailija
8/16 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvapuuhiin kun kaksoset täytää ens kuussa 2 vuotta. Ja esikoinen 4. Odotus on nyt viikolla 12 ja toistaiseksi yksi tulossa. Ultrattiin tarkaan viikolla 9. Meillä nuo kaksoset kun pääsi yllättämään ja selvisi vasta synnärilla että tulijoita onkin kaksi. Siksi ovat neuvolassa vähän varpaillaan vaikka naurettiin kyllä ettei se voi kahdesti osua samalle. Yllätys siis.

Kaksosten vauva-aika ja elämä tähän hetkeen asti muutenkin on sujunut ilman isompia ongelmia. Siltikin toivon kyllä "vain" yhtä vauvaa.. :)

Vierailija
9/16 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennestään tyttö-00, poika-02 ja (luomu) kaksospojat, jotka nyt vasta 1v4kk. Nyt olen siis jälleen raskaana ja yhtä vain odotan tällä kertaa ;) .

Kyllähän sitä aina silloin tällöin kuulee, että samassa perheessä on usemmatkin kaksoset, mutta eiköhän se taida aika harvinaista olla.

Vierailija
10/16 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ihan just 4v. täyttävät kaksoset, tytöt. Olen nyt uudelleen raskaana rv13+6 ja yhtä odotan. Mutta kyllä se jännitti todella, montako sieltä tulee ihan np-ultraan saakka. Meidän tytöt on saatu hoidoilla ja niin oli tämä kolmaskin. Yhteen tähdättiin, mutta eihän sitä koskaan voi olla varma :-) Terkkuja!

Vierailija
11/16 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ollut samassa tilanteessa sinun kanssa. Olin myös päättänyt,että kaksosten jälkeen ei enää lisää, mutta niinpä vaan kävi,että ensimmäistä yhteistä lasta uuden miehen kanssa odotellaan. Ja tosiaan yksi on ultran mukaan masussa, vaikka jännittihän se ensimmäinen ultraus aika paljon.. Vieläkin on sellainen tunne,että jostain sieltä kätköistä toinen vielä löytyy ;o)

Vierailija
12/16 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa...uskoisin muistavani sut :) kirjoittelin silloin nimimerkillä Tuplamuumi tai jotakin....mutta siis onko sulla sama nimimerkki?

Vierailija
13/16 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kiva kuulla että sulla samanlainen tilanne...meillä kanssa ekaa yhteistä kuumeillaan....tosin kyllä mä oon nyt joteskin henkisesti valmistautunu myös kaksosiinkin. On nuo 4vuotiaat jo sen verran "helpottaneet" että muistot "kaunistuneet" :D Milloin sulla on LA? ja nyt tuntuu että tää kuume ei parane ilman lääkettä eli en millään jaksais odottaa kesään, ollaan aateltu että aloitetaan yrittäminen häiden jälkeen. Mennään kesäkuussa naimisiin.

Vierailija
14/16 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksoset on 6 v. Helppoja lapsia kyllä ollut,ei sen puoleen. Nauratti,kun sanoit,että olet valmistautunut henkisesti mahdolliseen kaksosten tuloon..niin mäkin mukamas olin ja mielessäni ajattelin ja miehellekin sanoin,et ihan ok, jos tulee kaksi niin tulee. Mutta ultraa edellisenä yönä näin unta: olin jo synnyttänyt ja menin kurkkaamaan vauvan koppaan sairaalassa, niin siellä oli KAKSI!! Ja unessa ainakin järkytys oli jonkinmoinen. Sit heräsinkin todellisuuteen, ja huokasin ;o). Eli kyllä sitä seuraavana päivänä ensimmäisenä tuli ultrassa kysyttyä,että onko ihan varmasti VAAN yksi???

Nyt LA on toukokuussa ja kaksoset on kyllä ihan onnessaan ihmettelemässä äitin kasvavaa masua, kaksoset on siis tyttöjä. Poikia löytyy myös kaksi, niitä ei nyt niin kovin paljon kiinnosta masun kasvaminen, mut ihan on muuten ok juttu niidenkin mielestä.

Onnea vaan tulevien häiden johdosta ja toivotaan,että sit häiden jälkeen alkaa masu kasvamaan ;o)

Vierailija
15/16 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että mä oon ihan hermona ennen ekaa ultraa....siis jos nyt siis raskaudun....you never know....mutta siis toivottavasti! Mulla vaan on sellanen fiilis että mä oon just se joka saa toisetkin kaksoset, vaikka se olis kuin prosentuaalisesti "mahdotonta" tai siis ei kovin yleistä :D Olispas se aikamoista taas, mutta toisaalta kyllä mä uskon että paremmin mä siitä toisella kertaa selviytyisin, kun ainakin tietäs jo etukäteen mitä se on ja mitä saattaa tulla eteen (yövalvomiset jne) ja osais pyytää aikasemmin apua. Tiedätkö jo kumpaa sukupuolta odottelet nyt?

Vierailija
16/16 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poika on tulossa, heilutteli vehkeitä sen verran rempseästi,ettei siitä voinut erehtyä ;o)

Juu, kyllä mullakin oli sellanen tunne,että just mulle se tuplaonni napsahtaa kuitenkin uudelleen, mut kai se sit kuitenkin on melko harvinaista. Kyllähän kahteen toki olin henkisesti valmistautunut ja ihan ok omasta mielestä vielä. Mut kyllä se toki helpotti,kun kuuli että yksi on, on se kuitenkin sen verran helpompaa yhden kanssa.. Tässähän on ihan luksusta,kun edellinen kokemus on kaksosista ja nyt sit onkin "vain" yksi ;o))