Kuinka usein 3-vuotiaan (tytön) tukan voi pestä lasten shampoolla?
Meidän 3-v tytöllä on aika pitkä tukka ja se likaantuu esim. syödessä aika helposti, vaikka on pinneillä ja pampuloilla kiinni. Ollaan tähän asti pesty sitä 2-3 krt/vko lasten shampoolla, mutta aloin miettimään, että tottuuko tytön tukka/päänahka nyt sitten jo siihen, että tukkaa pitää pestä koko ajan. Tukka ei rasvoitu, vaan nimenoman likaantuu ruoasta, kurasta (ulkona välillä tukka tunkee myssyn alta) ja milloin mistäkin. Pelkällä vedellä tukkaa ei saa puhtaaksi.
Kommentit (2)
kayttavat kaikki L'orealin Kids shampoota niin monta kertaa viikossa kun on tarve, yleensa vain kerran viikossa, mutta kesalla kun uimme paivittain uima-altaassa pesen joka paiva. Tytot ovat 7 ja 5. Alle vuoden ikaisellammekin kaytan kerran kahdessa viikossa Aveenon vauvoille tarkoitettua kaurapohjaista shampoota.
Ma olen taalla kylla ihan kummajainen (asumme Jenkeissa). Muut aidit kylvettavat vauvat ja lapset paivittain ja samalla pesevat shampoolla tukat, siis paivittain. Enpa ole kehdannut kertoa, etta 7-vuotias kay vain 3 kertaa viikossa kylvyssa/suihkussa.
Minä itse olen suosinut pelkkää vettä neuvolan ohjeiden mukaisesti niin paljon, kuin se suinkin on mahdollista.
Ennenkuin laitan lapseni päähän yhtään mitään, niin luen todella tarkkaan tuoteselosteen. Eli lastenshampoisiinkin käytetään mitä kummallisimpia kemikaaleja, joiden nimiyhdistelmätkin ovat monesti jo todella hirvittäviä ja pelottavia.
Jos tarvitsee shampoota, niin itse suosin suomalaisia allergialiiton hyväksymiä tuotteita, jotka vielä laimennan n. 1/10. Meillä on käytössä vaahdottava pumppupullo, joten laimeammastakin seoksesta saa vaahtoa, jolloin itse shampoota tarvii käyttää hyvin vähän.