Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko alkoholia pitää käyttää, ennen kuin siihen kuolee?

Vierailija
24.03.2009 |

Siis montako vuotta ja millaisia määriä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han kysyi että miten paljon pitää juoda ja millaisia määriä että kuolee. Ja väitän että vaikka joisi viinipullon päivässä, mutta liikkuu päivittäin ja on normaalipainoinen, niin ne alkoholin haitat ei ole niin merkittäviä silloin vaan se kokonaisuus ratkaisee.

Ai viinipullo päivässä on ok, jos muuten elät terveesti... Pikkasen olet hukassa... T. ranskalainen rasvamaksa, jonka kuolo voi tosin korjata vasta kuusikymppisenäkin (toiveita olisi elosta ysikymppiseksi...)

kokonaisuus todellakin ratkaisee, mutta toki tämäkin on yksilöllistä!

Vierailija
22/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitattiin häneltä juuri. 0.7 l Tapio pullo menee joka päivä ja kaljaa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitattiin häneltä juuri. 0.7 l Tapio pullo menee joka päivä ja kaljaa päälle.

Ne aivosolut, ne aivosolut.. Ja pojasta tai tytöstä polvi paranee...

Vierailija
24/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten terveet elämäntavat niin se on se optimi. Nämä ihmiset ovat kaikista terveimpiä.

Vierailija
25/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani ollut enemmän tai vähemmän humalssa 65 vuotta.

Varsin pirte se viellä on liikkuu fillarilla töihin päivittäin, (tehnyt koko ikänsä pimeitä raksa duuneja) 15 - 20 km suunta.

En usko että alkoholi yksittäisenä asiana mitenkään suuressa roolissa ole kuoleman kanssa.

Vierailija
26/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on alkoholisti ja rakastan häntä heti lasteni jälkeen eniten maailmassa, en tiedä miten selviän jos hän kuolee =(

Vierailija
27/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on että viina tappaa hitaasti mutta varmasti. En jäisi seuraamaan...

Vierailija
28/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani ollut enemmän tai vähemmän humalssa 65 vuotta.

Varsin pirte se viellä on liikkuu fillarilla töihin päivittäin, (tehnyt koko ikänsä pimeitä raksa duuneja) 15 - 20 km suunta.

En usko että alkoholi yksittäisenä asiana mitenkään suuressa roolissa ole kuoleman kanssa.

Pappasi on todellinen poikkeustapaus! Ole iloinen ja nauti siitä!

Vierailija
29/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän alkoholia runsaasti, käyttänyt jo 20v. Raskausajat vaan välissä jolloin olen ollut nollalinjalla, muuten joka viikko reippaasti yli riskirajojen. Maksa-arvot olleet aina ok. Tein netissä testin tässä taannoin, elämä pelissä tai jotain (missä pystyi elämäntapoja mittaamalla arvioimaan kuoliniän), ja sain arvioksi 89v. Vaikka käytän paljon alkoholia, niin liikun paljon ja syön todella terveellisesti, painoindeksi on 21. Toki alkoholi voi aiheuttaa jotain onnettomuuksia tai jotain sairauksiakin, johon se on suoraan syynä, mutta yleensä tautien kehittymiseen vaikuttaa kuitenkin niin se kokonaisuus, ei joku yksittäinen seikka.

Vierailija
30/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui ja upposi, sinulla on ongelma. Olet mallitapaus.

fakta on, että kokonaisuus vaikuttaa siihen terveyteen. Kokeilkaa itse tuossa testissä!

Vierailija
31/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui ja upposi, sinulla on ongelma. Olet mallitapaus.

Vierailija
32/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetos on yleensä se suurin ongelma.

Vierailija
33/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetos on yleensä se suurin ongelma.

laitoin...

Vierailija
34/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luin juuri ruotsalaisen Minua ei omista kukaan -kirjan, jossa nainen kertoo alkoholisti-isästään ja vaikka sekin isä kuoli ennenaikaisesti, eli silti yli 60-vuotiaaksi. Kuitenkin sen verran nuorena kuoli, että tehtiin ruumiinavaus ja maksa oli kunnossa. Sitä hämmästeli tämä tytärkin, eli joillakin on ihmemaksa. Kirja siis perustuu tositapahtumiin.

Vierailija
35/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://elamapelissa.yle.fi/elama-pelissa-testi

niin näette miten mikäkin vaikuttaa

Vierailija
36/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko sinä näihin? Oletko tehnyt myös äo-testin? Faktat ja järjenkäyttö sallittu!

Vierailija
37/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut supermaksaa. Kuoli maksakirroosiin 40-vuotiaana, noin kymmenen vuoden runsaan juomisen jälkeen. Ei juonut paljoa väkeviä, olutta ja viiniä pääasiassa. Hoiti asiansa ihan hyvin ja kävi töissä. Kun täällä on näitä hyvinvoivia juoppoja niin paljon esitelty, niin ajattelin kertoa toisenlaisen tarinan. Perimästä se varmaan riippuu mitä kenenkin maksa ja pää kestää.

Vierailija
38/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 81 v ja 1kk. Olen läski ja mulla on huonot ruokailutavat. En harrasta juuri mitään liikuntaa. Olen köyhä ja stressaantunut. Itse en käytä alkoholia.

Vierailija
39/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko sinä näihin? Oletko tehnyt myös äo-testin? Faktat ja järjenkäyttö sallittu!

Fakta ja järjenkäyttö nimenomaan ON sallittu! Jos käyttää paljon alkoholia JA on ylipainoinen JA ei liiku JA vielä tupakoi, niin se on se huono homma. Useinhan nämä liittyvät yhteen, eli samalla henkilöllä on nämä kaikki! Mutta, jos on vain yksi noista huonolla tolalla, ja kaikki muut hyvin, niin se kyllä kompensoi aika paljon. Sen nimenomaan kertoo jo järjenkäyttö.

Vierailija
40/43 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

litra Tapiota tai 3 litraa viiniä menee päivässä (mennyt jo monta vuotta).

Mitään ihme oireita ei ole, joten kuolema lienee siellä 50 vuoden päässä tähän tautiin ellen sitten auton alle jää... Viinan haittoja liioitellaan selkeästi! Äo-testi mulla muuten 147, järkeä en käytä, viinaa sen sijaan ja elämä hymyilee..