Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki eläimet naaraita, joita syödään?? Kana, nauta jne. Syödäänkö yhtään uroksia?

Vierailija
24.03.2009 |

.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten tehdään uros-vasikoille? Tapetaanko ne heti synnyttyään ja jätetään henkiin vain yksi siitossonni? Eihän missään ikinä ole sonnilaumoja, on vain yksi sonni, VAI MITEN???

Vierailija
2/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten myydä kukonlihaa?

Ja ainahan lehmäkin on naudanlihaa, miksei sitten härän/sonnin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä söin juuri viime viikolla kukon lihaa ja kukkohan on urospuolinen kana.

Vierailija
4/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enen ainakin naarastiput kasvatettiin munimaan ja urokset kasvatettiin nopsaan patakuntoon. lehmät maidontuotantoon ja urokset lihakarjaksi. Nyt toki lihakarjaa kasvatetaan enemmän, eli ei niin väliä. Onhan naaraista enemmän hyötyä kuin uroksista, niitä ei niin montaa tarvita.

Vierailija
5/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukko on kana ja härkä on nautaeläin. Eiks se hinta nouse vain kun myydään härkää..

Vierailija
6/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä sonnejakin siellä on yhtälailla seassa, fileet ainoastaan myydään erikseen :)

Vierailija
7/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeämpää ja kovempaa.

Vierailija
8/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaraat eli kanat munivat munia.

Vierailija
9/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poika sanaahan käytetään virheellisesti tarkoittamaan kaikkia lapsia, myös tyttöjä. Sanotaanhan sitä myös "poikaset", vaikka joukossa on myös tyttösiä.

Vierailija
10/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis naudanlihaa syötäväksi, ei kyllä mitään lehmiä pidä vaan ihan sonnimullikoita. Lehmät on lypsykarjaa ja sonnit lihakarjaa.

Vierailija
11/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakarja (nauta) on kyllä ihan sonnilauma, ja ne broilerit on poikia =)

Vierailija
12/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeämpää ja kovempaa.

mitä mä olen nähnyt, niin ei ihmisuroksetkaan ole sitkeitä ja kovia..

Vierailija
13/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis uroksethan ne on mitkä syödään koska niille ei muuta käyttöä ole, muutama voidaan jättää siitoskäyttöön.

Vierailija
14/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin tilalta suoraan maitoa kuin kaupas käsiteltyä vastaavaa

Vierailija
15/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla sitä arvokkaampaa lihaa? Monilla lajeilla urospuoliset varmaan teurastetaan aika aikaisin siitäkin syystä, että urospuoliset alkavat tappelemaan yhdessä.

Vierailija
16/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maito mitä juotte on lehmistä (naispuoleisista) eli sonnit tapetaan ruuaksi ja syödään. On sonni (miespuolinen) ja lehmä (naispuolinen) ja kaikki lehmät ja sonnit niin niitä sanotaan yleisesnimitykseltään vaan lehmiksi :) Eli jos joku sanoo, katso tuolla on lehmiä niin se kattaa naispuoleiset ja miespuoleiset lehmät ;D Naispuoleiset lehmät joutuu toki myöskin teuraaksi sitten, kun ovat liian vanhoja eli kyllä nekin lopulta syödään...

Todellista häränlihaa suomessa ei olekaan, se tarkoittaa sonnia, jolta poistettu pallit ja sitä ei suomessa saa tehdä eli todellisuudessa on vaan tavallista sonninlihaa (jolla pallit edelleen tallessa ;))

T. karjankasvattajan tytär :)

Vierailija
17/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

'lehmän maitoa'? Yök.. Kyllä kaupan maito on ihan eri asia..

Voi että muistan kun menin ensi kertaa miehen vanhempia tapaamaan, ja lyötiin eteen 'lypsylämmintä'.. Oli lehmät vielä juuri päässeet laitumelle.. Ja sen maistaa. Itse joivat 'kaupan maitoa', mutta kai mua piti kiusata.

Vierailija
18/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että muistan kun menin ensi kertaa miehen vanhempia tapaamaan, ja lyötiin eteen 'lypsylämmintä'.. Oli lehmät vielä juuri päässeet laitumelle.. Ja sen maistaa. Itse joivat 'kaupan maitoa', mutta kai mua piti kiusata.

meillä ainakin maito jäähdytettiin muutamaan asteeseen heti lypsyn jälkeen tilatankissa ja hyvää oli! Tietysti rasvapitoisuus on hieman eri luokkaa kuin "kaupan maidossa".

Vierailija
19/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan eri juoma kuin joku kaupan rasvaton, mutta sellaista sen kuuluukin olla. Ja tosiaan, kuka maitonsa lämpimänä juo?

Vierailija
20/38 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoda jotain tuoretta lehmänmaitoa, oli sitten vaikka jääkylmää???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän