*** SUURPERHEELLISET ja viikko 13 ***
Laitanpa nyt ihan koemielessä pitkästä aikaa uuden pinon. Josko joku muukin vaikka ehtisi kirjoitella :) Ainakin pari uutta suurperheellistä bongasin toisesta aloituksesta eilen. Koitan etsiä sen meidän vanhan listankin jostain vanhasta pinosta, niin voi sitä sitten vähän myös päivitellä.
Omaan napaan kuuluu paksua :) Viikkoja nyt 26+1 ja kesää kovasti jo odotellaan. Onneksi aika tuntuu vielä ainakin lentävän, toista se on taas sitten loppuviikoilla.
Nyt en ehdi enempiä, tulkaahan muutkin ilmoittautumaan!
Misti ja kuutonen sekä viisi muuta vipeltäjää :)
Kommentit (9)
Minä ainakin kirjoittelin tuossa jokin aika sitten, mutta käynpä ilmoittamassa, että meidän vauva lähtikin enkeliksi taivaaseen. Raskausviikkoja oli 14 viime viikolla neuvolassa, mutta pieni oli menehtynyt jo viikolla 9, lähes heti ensimmäisen neuvolakerran jälkeen.
Elämä on mennyt nyt sumussa eläen, onneksi lapset pitää elämässä kiinni. Tämä oli kova paikka meille, myös miehelleni. Elämä tuntuu niin mitättömän tyhjälle, ikävä vauvaa on aivan sanaton. Hänellä oli kuitenkin jo paikka meidän sydämissämme ja tuntui, että hän on jo yksi meistä.
No, elämän on jatkuttava. Kait tämä tästä joskus kirkastuu ja uusi toivo puhkeaa, vaikkei tätä lasta kukaan eikä mikään koskaan korvaa.
Enkeliä ikävöiden Iuiu ja 6 ihanaa lasta
IUIU kovasti voimia sinulle!!!!
täällä tätä arkea..lapset mulla joka toinen vko ja sit ne 2muuta isällään...nyt odotan nro 5 yksin (tällä eri isä kun muilla)
nyt menossa rv 34+6 tällä erää mun muksu luku täys, odotukset ollu fyysisesti rankkoja.,...mutta jos joku uljas rinssi löytyy niin kyllä mä muutaman lapsosen viel haluisin ;)
Täällä kiusaa todella tämä neljäs raskaus,eilen oli äitipolilla käynti ja meni penkin alle koko käynti. Jouduin verenpaine lääkitykselle, ja meinasin joutua osastolle jäämään. Paineet olivat vain 168/104 , kaiken lisäksi epäilevät että minulle tulee raskausmyrkytys tähän raskauteen. Supistuksista olen kärsinyt tuolta rv 20+ asti.Onneksi kumminkin kohdunsuu kiinni,puolipehmeä,kanavaa 2.8cm eli viime käynnistä taas lyhentynyt. Ärsyttää kun noita tippoja lentää silmissä ja korvat huutaa.Lonkat ja selkä huutaa armoa.Onneksi meidän pikkuisella on kaikki hyvin,kunhan taas kääntyisi oikein päin tuolla,eilen päätti kääntyä ennen polikäyntiä perätilaan.
Sorry omanapainen valitus, mut tänään taas tälläinen päivä että kaikki ottaa pattiin.
Tari rv 29+3
Osnottoni iuiu, voimia ja jaksamista sinulle.
Tari: Muutama kuukausi sitten olin melkein samassa tilanteessa kanssasi ja vannoin, että tämä nelonen jää kyllä viimeiseksi...... nyt poju 2kk ja kuumetta jo ilmassa - hullu pitää olla mun raskaushistorialla (kakkonen keskonen syntyi rv31+1, kaksi viimeisintä vuodeleporaskauksia päätyneet rv 37+3 ja 37+0 asti), kun lisää kuumeilen. Voimia sinullekin, varmasti palkinto on taas kerran kaiken vaivan arvoinen sinullekin! Koitahan lepäillä ja ottaa rauhallisesti aina kun vain voit!
Katjalah+ neljä terroristia --- ja veri vain vetää odotudpuolelle roikkumaan!
Niin vain taas meni monta päivää, ennen kuin ehdin takaisin. Mutta kiva, että joku muukin oli tähän ketjuun eksynyt :)
Ensi alkuun iuiulle suuri osanotto menetyksenne johdosta! Mikään, mitä nyt voisin sanoa, ei taitaisi auttaa, joten lähetän vain virtuaalihalin ja toivon, että uusi yritys -sitten joskus- tuo sinut tänne takaisin.
Leanna, kiitos kysymästä, ihan mukavasti on tämä kuudes kierros tähän asti edennyt :) Toistaiseksi liitoskivut ovat rajoittuneet silloin tällöin vaivaavaan häpyliitoksen kipuiluun. Lonkat ja selkä ovat jaksaneet ihan hyvin. Yöllä toki lonkat puutuvat, erityisesti vasen puoli, mutta se kuuluu asiaan :) Yöt alkavat muuten olla jo vähän rikkonaisia, kun joka kyljen kääntöön herää ja päälle ne pakolliset vessareissut. Päivisin olen siis jaksanut touhuta vielä ihan kiitettävästi, kai tässä vielä eletään sitä ns. energistä keskiraskautta :)
Tarilla jaksuja ja tsemppiä koettelevaan odotukseen! Jostain syystä tuo neljäs odotus on monella ollut se hankalin. Niin minullakin. Silloin mulla oli loppuviikot aivan älyttömät liitoskivut, enkä meinannut päästä mihinkään. Viides ja nyt siis tämä kuudes kerta puolestaan ovat olleet helpompia verrattuna tuohon neiti nelosen odotukseen.
Noin aikaisesta synnytyksestä kuin katjalahin toinen synnytys, mulla ei ole kokemusta, mutta meilläkään ei kukaan ole vielä laskettuun aikaan mahassa pysynyt. Aikaisimmin on syntynyt kakkonen, rv 36+2 - esikoinenkin rv 36+5. Loput sitten tuon 37 viikon ja la:n välillä. Aina muakin on esikon jälkeen pelottanut liian aikainen synnytys. Se 37 viikkoa on hyvä tavoite :)
Älkääkä te jo vauvautuneet pyydelkö anteeksi täällä vierailuanne, kyllä mäkin tunnustan silloin tällöin lueskelevani teidän kuumeilupuolen pinoa :) Ovat nämä elämäntilanteet kuitenkin niin samanlaisia, että jo siksikin on kiva lukea muiden suurperheellisten elämästä.
Nyt täytyy mennä iltapalan laittoon, joten hyvää loppukuuta kaikille!
M ja kuutonen rv 26+4
Voi iuiu miten on käyny :( Justhan sinä vasta plussasit.. Älyttömästi voimia ja halaus teille! Varmasti on vauvaa ikävä :( Jaksamisia!
Minäkin tulin tänne kuumeilupuolelta kuikuilemaan ja voi kun surullisia uutisia iuiu oli laittanut.. Paljon voimia ja lämpimiä halauksia sinulle! Jakselethan...
Minäkin viiden lapsen äiti vielä yhtä olisin vailla... Kuume on kova, mutta mies jarruttelee ja mulla toiveena, että saisin hänet pehmiteltyä kesän aikana. :)
Hyviä vointeja kaikille masujen kans! Nauttikaa raskaudesta!! :))
Omppis
juuri ystävän kanssa yksi päivä juttelin ystävän kanssa ja totesin että yllättävän hyvin on fyysisesti mennyt tämä viides odotus ainakin tähän asti. Edelleen käyn kolmisen kertaa viikossa jumpalla, aerobic tosin on nyt sitten tauolla, pysytään pumpissa ja spinnauksessa. kaksi päivää supisteli ja painontunnetta aiheutti edellisvkon biccikokeilu. tukala olo tietysti on välillä, paksu ja kömpelö =) ja kaikkihan voi vielä muuttua loppua kohden kun mennään.
Varma olen kyllä että meidän katras on kasassa, kunhan tämäkin pieni on sylissä. Niin kovin kaipaan omaa vartaloa ja jotain elämääni, että kun tämän pahnanpohjimmaisen saa hyvään ikään, eli varmaankin 3vuotiaaksi, niin äitikin varmaan ansaitsisi mahdollisuuden työelämässä. Nautin tietysti tästäkin elämäni ajasta, mutta aika aikaansa kutakin =)
edellinen vauva supisteli vkoilla 30 ja rista kovasti ja lopussa alko raskausmyrkytystä tulemaan kuten esikoisestakin aikanaan. Todellakin mietin niitä loppuvkoja, että mitä on tulossa, kun on kesä ja helteetkin siinä. Mutta mitäpä näitä asioita etukäteen pohtimaan ja murehtimaan, ne tulee sitten miten tulee ja muutenkin kun koko raskaus välillä on utopistista ja jotenkin, en tiedä... kuluisipa aika nyt vain vauhdilla =)
jahas, lapset katsoo reikä seinässä, voisi itsekin sitä vilkaista =)
hyvää pian alkavaa huhtikuuta kaikille!
tuisku 24+
Kiva kun "vanhat"palstalaiset tsemppaavat pinot pystyyn=)
Miten sun odotus on mennyt??
Itse tässä istuskelen,ihän vääriä sivuja kuikuilemassa(...joo on kyllä kuumetta ilmassa,TAAS!;)) kohta 4kuinen nuorimmainen sylissäni.
On mukava huomata tuttuja nikkejä ja lukea kuulumisia!
Paljon voimia ja iloa loppuodotukseesi!!
Leanna ja 7 mukulaa=)