Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveellisestä ruokavaliosta tietävät!apuja!

Vierailija
23.03.2009 |

se on ilmainen ja siellä ohjelma opastaa terveellisempään ruokavalioon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut jo yli puoli vuotta ja tuntuu että meinaa oikeat ruokamäärät jotenkin hämärtyä ja keikata kituuttamisen puolelle, tämänkin päivän syömiset tuntuu toisaalta kuitenkin reiluilta,äh.

tässä mun tämän päivän syömiset, kertokaahan onko ok laihduttajalle.

Aamupala, 4hapankorppua, margariinia, juustoa, kurkkua, teetä hedelmäsokerilla makeutettuna.

Lounas, muutama kalkkunaleikkele siivu ja vettä.

Päivällinen, keitettyjä kasviksia, kanaa sweet and sour kastikkeessa, 2viipaletta täysjyväleipää, margariinia,maitoa.

Iltapala, 250g maitorahkaa ja lusikallinen hilloa.

Lounaaksikin syön yleensä joko kasviksia tai ruispuuron,tänään en ehtinyt.

Liikun useamman kerran viikossa ja painokin putoaa hyvin mutta pitäiskö jotain kuitenkin korjata ruokavaliossani?

Vierailija
2/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti, paljonko margariinia laitat. Siitähän saa kyllä helposti aika runsaasti energiaa.

Ehdottomasti kaksi lämmintä ruokaa päivässä, kummallakin myös lihaa tai kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä laihtuu hitaan varmasti. Ja opit kokonaan uuden tavan syödä.

Jos haluat, lautasmallissakin voi hiilihydr. määrää (peruna, riisi yms) vähentää ja korvata tätä osaa esim. keitetyillä kasviksilla, mutta kokonaan näitäkään ei voi jättää pois.

Vierailija
4/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että 4 hapankorpusta tulee saman verran kaloreita kuin 2 palasta ruisleipää, joissa on enemmän kuituja ja pitää kauemmin nälkää. Aamulla sinulla on myös liian vähän proteiinia/kalsiumia, syö vaikka rasvaton viili/jugurtti tai ota lasi rav. maitoa. Tämäkin pitää nälkää.

Ainakin tänäinen lounaasi on aivan väärä. Liian vähän ja liian yksipuolinen: missä ovat kasvikset, leipä ja vaikka rasv. maito?

Päivällinen ja iltapala kuulostavat jo paremmalle.

Hedelmiä sinulla ei tainut olla ollenkaan koko päivänä?

Vierailija
5/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun en pitänyt laihiksen alussa ruokapäiväkirjaa josta voisin nyt verrata meneekö syömiset kokoajan kuivemmiksi. Yleensä tosiaan syön lounaaksi keitettyjä kasviksia ja välillä niiden kanssa myös tonnaria tai kananmunan. Olen yrittänyt nyt syödä enemmän proteiinia. Hiukan rajoittaa myös se että yh:na mulla on rahat aika tiukassa enkä pysty tekemään mitään kananrintafileestä väsättyjä salaatteja lounaaksi pitkin viikkoa kun budjetti on pieni, porkkanaa sekä muita vihanneksia ja kananmunia syön paljon koska ovat halpoja.Hedelmiä en kyllä kauheasti syö vaikka niitä aina lapsille on,ehkä 2appelsiinia ja banaanin viikon aikana.

Vierailija
6/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun en pitänyt laihiksen alussa ruokapäiväkirjaa josta voisin nyt verrata meneekö syömiset kokoajan kuivemmiksi. Yleensä tosiaan syön lounaaksi keitettyjä kasviksia ja välillä niiden kanssa myös tonnaria tai kananmunan. Olen yrittänyt nyt syödä enemmän proteiinia. Hiukan rajoittaa myös se että yh:na mulla on rahat aika tiukassa enkä pysty tekemään mitään kananrintafileestä väsättyjä salaatteja lounaaksi pitkin viikkoa kun budjetti on pieni, porkkanaa sekä muita vihanneksia ja kananmunia syön paljon koska ovat halpoja.Hedelmiä en kyllä kauheasti syö vaikka niitä aina lapsille on,ehkä 2appelsiinia ja banaanin viikon aikana.

Vierailija
7/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai valmiskastikeaineksiin. Ja vaikka paras juuressesonki olla kohta ohi, osta mielummin niitä ja satsaa säästyneet rahat kauden hedelmiin.

Vierailija
8/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hapankorput jonkun mielestä tuhlausta?niitähän saa ison paketin parilla eurolla,tai sai ainakin kun mä viimeksi ostin? Musta sä ap syöt muuten hyvin mutta proteiinia voisit lisätä.munat on hyviä ja soijarouhetta saat myös halvalla.hedelmät nyt ei mikään välttämättömyys ole kun c-vitamiinia saa vaikka kaalistakin mutta vähän ehkä niitäkin lisää.

Vierailija
9/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hapankorput jonkun mielestä tuhlausta?niitähän saa ison paketin parilla eurolla,tai sai ainakin kun mä viimeksi ostin? Musta sä ap syöt muuten hyvin mutta proteiinia voisit lisätä.munat on hyviä ja soijarouhetta saat myös halvalla.hedelmät nyt ei mikään välttämättömyys ole kun c-vitamiinia saa vaikka kaalistakin mutta vähän ehkä niitäkin lisää.

ja ovat kilohinnaltaan kalliimpia kuin esim. ruisleipä.

Vierailija
10/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis rahat on tiukilla. Pavut ja linssit on myös edullista proteiinipitoista kasvisruokaa.

Vierailija
11/16 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kyllä hapankorppuja kauhean kalliiksi miellä, terveellisyydestä en ala inttämään mutta jos syön niitä 4kpl kahden ruisleivän sijaan niin paketti riittää kauan. Muut leivät leivon itse.

Noita papuja ja linssejä täytyykin seuraavaksi ostaa, soijarouhe ei uppoa,kiitokset!

Vierailija
12/16 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuro aamulla? Ei tule paljon kaloreita (noin 120 kcal, jos tekee veteen ja 1 dl hiutaleita). Rasvatonta maitoa kaveriksi ja esim. omena tai appelsiini.

Pitää nälkää hyvin monta tuntia, suosittelen.

Lounasta ei kannata myöskääm jättää väliin, vaan syödä lautasmallin mukaan reippaasti. Iltaa kohdin voi sitten keventää (ja pystyykin, kun ei ole huutava nälkä).

Vierailija
13/16 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin hyviä proteiiniinlähteitä: kana, kala, paistijauheliha, raejuusto, rahka maustettuna marjoilla tms, kanamunat, pavut ym. Aamulla olisi hyvä syödä kaurapuuroa, itse laitan puuron päälle raejuustoa. Sinuna korvaisin nuo hapankorput vaikka salaatilla, jossa olisi vaikka katkarapuja.

Vierailija
14/16 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lisäisin vielä, että tuosta sinun listastasi puuttuivat hedelmät kokonaan. Etkö välipalanakaan syö esim ananasta, omenaa, verigreippiä (ei vaadi sokeria päälle!)?

Oliko kana sweet&sour ja maitorahkan hillo teollisia valmisteita, vai itse tekemiäsi?

Kaikenkaikkiaan ruokavaliosi vaikuttaa aika ankealta. Hapankorppujen vaihtaminen aamiaisella ruisleipään tuo erilaisen suutuntuman ja syömiskokemuksen. Niin herkullisia kuin hapankorput ovatkin. Ja missä esim oliiviöljy? Tai rypsiöljy, jos pidät sen mausta?

Oletko yhtään kiinnostunut ruuanlaitosta? Jos laittaisit itse oman ruokasi pystyisit hallitsemaan paremmin mitä syöt: suolat, rasvat, lisä-aineet, maut. Lautasmalli on hyvä systeemi ja sitä kautta pudotettu paino varmaan pysyy paremmin, kun se on elämäntapamuutos eikä laihdutuskuuri.

Menestystä sinulle!

Vierailija
15/16 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hedelmiä ei tarvitse erikseen lisätä, jos ei niitä muutenkaan syö. Omena tai banaani on ihan ok välipala, mutta sen kummemmin ei niitä kannata alkaa ahmimaan, koska niissäkin on sokeria. Itse syön tosi harvoin hedelmiä, koska en vaan niistä välitä.

Vierailija
16/16 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se jo kyllästyttää... mutta en voi olla taas mainitsematta, että minulta on pudonnut puolessa vuodessa kymmenen kiloa, ja olen koko ajan syönyt hyvin runsaasti kaikenlaisia kasviksia (vihannesten lisäksi paljon kaalia, porkkanaa, lanttua), melko paljon oliiviöljyä, rypsiöljyä, voita, maitorasvoja, "normaalit" annokset kalaa ja lihaa - ja voinut hyvin koko ajan. Olen siinä sivussa syönyt joskus lautasellisen puuroa, joskus ruisleivä palasen - ja useammankin palan hapankorppua.

Minun ei tarvitse pelätä vitamiinien ja hivenaineiden vähyyttä - niitä tulee takuulla ruoasta riittävästi (myös rasvoissa on paljon kaikkea hyvää!). Veriarvotkin ovat säilyneet erinomaisina, jos joku sitä epäilee.