Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhempi eskariin osapäiväisenä vai kokopäiväisenä???

Vierailija
23.03.2009 |

olen siis kotona 1 vuotiaan kanssa ja haimme osapäiväistä eskaria esikoiselle. Tämä opetus tapahtuukin yli 6 km päästä kotoa, eikä meillä ole autoa. kuljetusta ei järjestetä täälläpäin!! NYt mietin, että jos esikoinen onkin normaalisti eskarin ja "hoidon" päivkodissa, mitä se meillle maksaa? Puolipäivähoidon tietenkin, mutta mitä tukia menetän jos toimin näin?

Tietääkö kukaan??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä bruttotulot n. 3500e ja eskarin ip-hoito maksaa 110e/kk. Et sinä mitään tukia menetä eskarin hoidon takia kun et hänestä mitään saisikaan.

Vierailija
2/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat eskari-ikäisestä kotihoidontuen sisaruskorotusta, menetät sen, jos eskarilainen on ip-hoidossa eskarin jälkeen. Jos käy vain eskarissa, et menetä korotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntalisän, jos sisarus hoidossa.

Vierailija
4/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä bruttotulot n. 3500e ja eskarin ip-hoito maksaa 110e/kk. Et sinä mitään tukia menetä eskarin hoidon takia kun et hänestä mitään saisikaan.

Jos lapsi on hoidossa eskarin lisäksi, sen menettää. Lisäksi tulee päivähoitomaksu, meilläpäin se olisi alle 5h/päivä, jonka maksu on 60% kokopäivähoidosta. Mutta nuo maksuluokat vaihtelevat kunnittain.

Vierailija
5/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kotihoidontukikin edellyttää että kukaan perheen alle kouluikäisitä ei ole kunnallisessa hoidossa...

Vierailija
6/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kotihoidontukikin edellyttää että kukaan perheen alle kouluikäisitä ei ole kunnallisessa hoidossa...

Kunhan kotona hoidetaan alle kolmevuotiasta, niin hänestä saa kotihoidontuen. Sisaruksista saa sisarkorotuksen, mikäli ovat kotihoidossa.

Vierailija
7/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vauvan kanssa kotona, ja oli kyllä kätevää kun eskarilainen haettiin koulutaksilla postilaatikolta ja palautettiin iltapäivällä. Jotenkin tuntui ihan turhalta olla koko päivän päiväkodissa ja niinpä poika siirtyi osa-päiväeskariin ja oli loistoratkaisu.

Miksi teillä ei järjestetä kuljetusta jos opetus on 6 km kotoa. Eskarilaisille kuuluu kuljetus samoin kuin 1-2 -luokkalaisille

Vierailija
8/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen+hoitomaksu tulee. Eikö saa kyytiä?

Vierailija
9/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seurakunnalla on lähempänä kerhotoimintaa, kysy sieltä saako myös esiopetusta. Meillä ei lapset ole olleet kerhon eskarissa mutta heidän ollessaan nuorempana kerhossa, samassa ryhmässä oli myös eskarilaisia.

Vierailija
10/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskariin??

Vierailija
11/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatte kunnalta kuljetuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme