Jos ehkäisyä ei käytetä, niin?
minkä ikäisenä keskimäärin saadaan viimeinen lapsi?
Jos sinulla on tuttavapiirissäsi paljon esim vl-perheitä tai muuten vain tiedät, niin kerrothan mutu tai sitten vaikka lääketieteellisen tietosi? Myös keskenmenot, että minkä ikäisenä niitä on tullut, jos on tullut kiinnostavat.
Olen 37 v nainen, joka on saanut kolme lasta reilun 2 v ikäeroilla. En ole ehkäissyt. Keskenmenoja ei ole ollut. Olen mennyt suht vanhana naimisiin.
Mietityttää, että vieläköhän ehdin saamaan monta lasta, jos imetän pitkään. Edelliset imetykset olen lopettanut seuraavan raskauden jo alettua. Nytkin ajttelin jatkaa imetystä aivan niin kauan kuin tuntuu hyvältä, enkä esim lapsensaanti mielessä lyhennä imetystä. Kovin nopeasti en siis ole tullut uudelleen raskaaksi, koska olen imettänyt ahkerasti. Tuleekohan ikä vastaan milloin?
Kommentit (8)
viimeisen lapsensa 40-vuotiaana. Ei käyttänyt ehkäisyä, varmasti! Eikä myöskään imettänyt pitkään. Oletko itse ap vl?
eka on 17v ja nyt odotan seitsemättä. ikää on 40v...
kaiketi se on myös ihmisestä kiinni, koska naisten vaighdevuodetkin alkavat niin eri aikoihin.
Mun äiti synnytti kuopuksensa 41-vuotiaana. Ei ollut käyttänyt ehkäisyä koskaan. Äiti luuli saavansa vielä kahdennentoista lapsen 43-vuotiaana, mutta se osoittautuikin tuulimunaksi.
ei oo vl eikä muutenkaan uskonnollinen, mut ei oo tahtonut estää lapsia.. vaikka on ne aina välillä ainakin ehkäisseet, en tiiä miten meitä oikein tuli näin monta.
Eka syntyi kun äiti 26v. Sen jälkeen vuoden päästä seuraava, ja sitten heti 9kk jälkeen(keskosena syntynyt) seuraava. Sitten puolitoista vuotta taukoa, jonka jälkeen syntyi yksi kuolleena, sitten keskenmeno vissiin tai kaksi. Sitten 5v sen keskosen jälkeen syntyi yksi, siitä vuoden päästä toinen. Siinä välissä yksi keskenmeno, ja sitten kolmen vuoden päästä minä. Ja siitä viiden vuoden päästä vielä viimeinen, jossa välissä vissiin ainakin yksi keskenmeno.
Viimeinen syntyi äidin ollessa 43.
On tietysti äärettömän yksilöllistä.
Sisko synnytti viimeisensä 30v ja kovasti ovat toivoneet vauvaa muttei vain tullut enää.
Eräs tuttu sai luomusti kuopuksensa ollessaan 50v.
Ja kaikillehhan niitä ei tule lapsia koskaan, vaikka kuinka yrittäisi.
semmoinen tuntuma on että tuo on hyvin tyypillinen ikä saada se viimeinen lapsi.