Löysin laskurin, jolla laskea lapsen BMI
Jos epäilet lapsesi olevan lihava laske tällä laskurilla:
http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Calculator.aspx?CalculatorType=Metric
Oma lapseni on laskurin mukaan ylipainoinen, kuten epäilinkin :(
Kommentit (14)
Eli täysin normaali painoinen ja terveydenhoitajakin sanoi että oikein hyvä. Tasan 0-käyrällä.
Mieheni tokaisi yksi päivä että minun pitäisi käydä tarkkailemaan tyttäremme ruokailua ja jättää makeat pois koska hän on lihava!!!
Tyttärellämme on vähän pyöreyttä mahassa eli ei mikään six-päkki ja pitääkö muka 9v:llä olla?? Annoin kyllä miehen kuulla kunniansa. Tässä taas näkee tämän nyky-yhteiskunnan sairauden. Normaalipainossa oleva on lihava. Alipainoinen ilmeisesti pitää olla. =(
Painavampi kuin 85 % samanikäisistä vai samanikäisistä samanpituisista? Neuvola jo varoitti painonnoususta (120 cm 24 kg).
meillä 4,5v poika 110cm ja 27kg. ei syö herkkuja, säännölliset ruoka-ajat ja sopivat annoskoot. ulkona juoksee ja liikkuu. kai se tästä tasaantuu..
Pitävät omia lihavia lapsiaan normaaleina.
Esim. puistossa yksi äiti selitti miten heidän lapsi 1½v. ei varmaankaan saa pph.lla tarpeeksi ruokaa. Pph on sanonut että tämä lapsi käy syömässä toiseten lautaselta kun on oman lautasensa syönyt tyhjäksi.
Tuokin lapsi on oikeasti lihava (äitinsä mukaan 1½v.neuvolassa mitat olleet 82cm /16kg, ja terkka ei ole kuulemma sanonut mitään)! Äitinsä mielestä on aivan normaalia lapsen pyöreyttä.
Säliksi käy lapsi parkaa!
3v tyttäreni bmi oli 12,7 ja siis kovasti alipainoinen. Näkeehän tuonkin jo silmällä, mutta syö kuitenkin tosi hyvin ja ollut syntymästään saakka pikkuinen.
10-v poika BMI 19,2
6-v tyttö BMI 15.4
4-v tyttö BMI 15,7
2-v poika BMI 17,0
5v tyttö on täysin normaalipainoinen. Semmoinen lapsen pyöreä, mutta ei pätkääkään lihava. Pituus 105cm ja paino n19kg. Tulos oli ylipainoinen :D En katsonut minkä maalainen testi oli kyseessä, mutta jenkkilää on pakko veikata. Ihan järjetön testi ja suututtaa ajatella, että ihan varmasti tuhannet äidit ympäri maailmaa laittavat tuon perusteella normaalipainoiset lapset laihikselle.
6 v poika bmi 14.6
4 v poika bmi 17.8 ja ylipainoinen
Minä kuulun näihin, jotka ei kyllä osaa nähdä, että oma lapsi on ylipainoinen. Ennemmin mun surkuttaa tuo 6 v nälkäkurki, jonka kylkiluut törröttää, vatsa on kuopalla ja housut näyttää kamalita, kun vyötäröä pitää rypyttää niin paljon.
Poika 9 v BMI 14,8 (13% hoikempia, 87% lihavampia)
Poika 8 v BMI 16,3 (61% hoikempia, 39% lihavampia) - tämä urheilijapoika on kyllä pelkkää lihasta eikä läskiä ollenkaan
Tyttö 3v BMI 14,0 (9% hoikempia, 91% lihavampia)
mutta jos tuolla sai ylipainoisen lapsen, niin kyllä siinä saa miettiä olisiko ruokailutavoissa jotain muutoksen aiheita. Lapsia ei laihdutuskuureille ikinä.
OT Täydellisten naisten, ne Gabriellen lapset on melkoisia tankkeja. Se vanhempi taitaa olla painavampi kuin Gaby itse.
Kokeilemalla hain.