Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan ymmärrä, että jos ihmiselle tarjotaan ottaa vastaan taivaspaikka

Vierailija
22.03.2009 |

niin tämä ei halua ottaa sitä vastaan vaan valitsee mieluummin helvettiin menon.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teille kuuluu uskooko muut vaiko ei? Mitä ylipäätään tiedät muiden uskomisista? Meidän naapuri on ihan samanlainen helvetistä paasaaja ja mulla on lapsilla pelko kurkussa joka yö kun naapurin täti sanoi, että joutuvat helvetin tulimereen. Tekisi mieli käydä näyttämässä ne tulimeret siellä naapurissa, niin kypsä olen!

Vierailija
2/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei vois vähempää kiinnostaa joku jumalaksi itseään kutsuva olio, joka kohtelee ihmisiä niinkuin se nyt kohtelee. Älkäkä paastatko, että kaikki kärsmys johtuu synnistä, koska on myös kärsimystä jolle ei syyllistä löydy. Se on kiistämätön fakta. (esim. syntyminen sairaana yms sairaudet),

Mä en kumarra jumalaa joka tekee ihmisille tällastä. Jos se muuttais tapansa niin voisin ehkä harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomon sukulainen vai, itse pomoko olet?

Vierailija
4/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella usko satuihin, mutta kyllä minun puolestani saat ap uskoa ihan vaikka keijukaisiin. : )

Vierailija
5/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä sellaista ole, niin kuin ei helvettiäkään. Niin että keskitytään elämään tämä elämä niin hyvin ja siitä iloiten ja nauttien kuin mahdollista.

Vierailija
6/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitten minä?

Vierailija
7/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudun tässä uskovaksi ihmiseksi. Surullistahan se on ajatella, että monet kieltävät Jumalan ja pilkkaavat näitä asioita.

Vierailija
8/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeaoppisen ateistinki nkanssa on hauska väitellä, joka on siis ihan ajattelun kautta päätynyt ateismiin. Mutta tuntuu, että tälläkin palstalla se pääasia on vaan suunsoitto, ei kunnon keskustelu onko Jumalaa/eikö ole.

Sellaista pohdintaa tänne kaipaisin.

Vierailija
9/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, millä tavalla asiaa lähestyy, niin ketjuun tuikataan samat argumentit "usko sinä vaan satuihin ja keijuihin", "elän todellisuudessa ja olen siksi ateisti", "uskovaiset on hulluja paasaajia". Suorastaan häkellyttävää, miten tulenarka tämä aihe on. Ja nimenomaan näin, että ateistit ja uuspakanat vetävät kölin alta niitä, jotka rohkenevat jotain uskoa tunnustaa.

Vierailija
10/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset sitä tuntuu koko ajan olevan vailla, ja minä taas en voi ymmärtää että mikä estää itse harjoittamasta sitä kunnon keskustelua.

Vierailija
11/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovella on kaynyt jo niin monen eri uskonnon edustajaa, kaikki paasaamassa oman jumalansa ja taivaspaikkansa puolesta, etta mika niista pitaisi valita???

Vierailija
12/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri on ihan samanlainen helvetistä paasaaja ja mulla on lapsilla pelko kurkussa joka yö kun naapurin täti sanoi, että joutuvat helvetin tulimereen. Tekisi mieli käydä näyttämässä ne tulimeret siellä naapurissa, niin kypsä olen![/

=( No sano nyt jotain sille ämmälle, eihän tuollainen voi jatkua.

Vierailija
13/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämä ei halua ottaa sitä vastaan vaan valitsee mieluummin helvettiin menon.

entä jos sinä uskotkin väärään jumalaan ja joudut itse helvettiin tms.?

Vierailija
14/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että usein mitään keskustelua ei synny, koska kukaan ei ole valmis tulemaan toista vastaan. Heitetään vain lyttääviä pläjäyksiä, ei voida hetkeäkään pohtia toisen edustamaa kantaa ja miettiä, onko siinä mitään hyvää pointtia. Ei nähkääs voi olla niin, että uskovaisuudessa tai kristinuskossa ei olisi MITÄÄN hyvää tai että heikkolahjaisinkaan uskovainen olisi ilman muuta vapaata riistaa verbaalisille pyöveleille.

Vierailija
15/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan kertakaikkiaan usko, että se on totta. Onneksi Suomessa on uskonnonvapaus. Saa uskoa, niinkuin uskoo.

Mä en usko, että on olemassa sellainen jumala, joka ensin luo ihmisen ja sitten heittää luomistaan ihmisistä suurimman osan helvettiin. Enkä pysty uskoa sellaiseen olentoon, joka väittää olevansa rakkaus ja silti tapattaa oman poikansa. Hullua ja kamalaa, sadistista. Sairasta.

En usko. Piste. Uskokaa mitä te uskotte. Mä uskon, mitä uskon. En kiellä jumalaa, koska en edes usko, että jumala on olemassa. Miten voisin kieltää jotain, jota ei ole???

Vierailija
16/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähkääs voi olla niin, että uskovaisuudessa tai kristinuskossa ei olisi MITÄÄN hyvää

jos ei usko koko juttuun on vaikea keskustella pointeista muilla tasoilla kuin kulttuurisella, tai miten sen sanoisi. Voi miettiä lähinnä uskonnon yhteiskunnallisia seuraamuksia. Vai miten paljon uskovaiset on valmiita miettimään vaikkapa islamin edustamaa kantaa? Tai new age -uskovaisten?

Vierailija
17/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täältä lähden, niin liityn maailmankaikkeuden energiaan

Vierailija
18/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan täysin merkityksetön. Itse vastaan ihan ekaa kertaa tälläiseen viestiin, yleensä hyppään yli. Ei ole relevanttia mun elämälleni mitenkään. Rinnastan ihan keijut ja jumalat, koska kummatkin ovat satuolentoja, niitä voi olla olemassa tai sitten ei. Kukaan ei tiedä varmasti, joten olkoon.

Uskonnot aiheuttavat vaan harmia suuressa osassa maailmaa. Sori. Kiva, jos itse saatte kuitenkin jotain lohtua ja merkitystä uskonnostanne.

Vierailija
19/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päinvastoin. Mä en halua olla missään tekemisissä tuollaisten ajatusmaailmoiden kanssa, jotka syrjivät eri näkökulmia noin räikeästi. Ihan turhaa yrittää aloittaa mitään järkevää keskustelua, kun on aina automaattisesti väärässä.Pelkkää itsekkyyttä kaikki uskonnot. Ei kiinnosta mua, oikea elämä on muualla. : )

Ovella on kaynyt jo niin monen eri uskonnon edustajaa, kaikki paasaamassa oman jumalansa ja taivaspaikkansa puolesta, etta mika niista pitaisi valita???

Vierailija
20/33 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaspaikan tarjoajat ovat ihmisiä siinä missä minäkin. Miksi juuri sinä olisit oikeassa eikä joku johonkin toiseen jumalaan uskova? Tätä minä en ole ymmärtänyt koskaan uskovissa: miten jotkut voivat olla niin vakuuttuneita siitä, että juuri he uskovat oikein ja suurin osa maailman ihmisistä väärin?

Minusta kristinuskon kuolemanjälkeisyysvisio on aika satumainen, kirjaimellisesti. Jos johonkin pitäisi uskoa, uskoisin enemminkin johonkin kiertokulkutyyppiseen ratkaisuun. Luonnossa kaikki kiertää muutenkin.

Kristinusko on tekno-uskonto, joka sopii länsimaiseen luonnosta vieraantuneeseen elämäntapaan. Uskotaan, että ihminen on irrallinen luonnosta ja "muusta", että "muu" on ihmistä varten, että joku pelastaa kun vaan muistaa tarpeeksi tosissaan pyytää - teoista huolimatta. Ja että taivaspaikka odottaa, vaikka maailma olisikin pilattu.

Kristinusko vie ihmisiä väärään suuntaan. Ehkä joku jumala tai jumalia on, ehkä ei. Joka tapauksessa en usko, että kristinusko olisi se oikea. Se ei ole kestävän kehityksen uskonto, vaan egoististen gryndereiden uskonto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän