Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Lahteen edessä, mitä kerhotoimintaa ja missä tarjolla 4-vuotiaalle??

Vierailija
21.03.2009 |

Olemme muuttamassa Lahteen ja kaipaan kovasti neuvoa mitä päivätoimintaa keksin 4-vuotiaalle tyttärellemme, joka jää kesäkuun alusta kotiin ainakin toistaiseksi (kunnes saamme päiväkotipaikan). Itselläni on laskettu aika kesäkuussa ja olen varma siitä, että isompi pitkästyy äidin ja vauvan seurassa aivan varmasti....apuja ja vinkkejä siis kaivataan!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin kerhot on hyviä. Soita äkkiä päivähoidon neuvontanumeroon, löytyy Lahden kaupungin sivuilta. Kerhoihin on hakuaika just nyt, en ole varma onko jo ohi vai onko vielä aikaa, soita heti maantaina ja kysy. Syksyn kerhopaikkoihin haetaan nyt. Seurakunnilla on myös kerhoja.

Ja tässä olisi puoli vuotta sitten Lahteen muuttaneet äiti ja 4-vuotias poika, jotka mielellään tutustuisivat uusiin leikkikavereihin...

Vierailija
2/6 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olikin itse asiassa tarkoitus soittaa päivähoitotoimistoon ja kysyä, kun en nettisivuilta saanut tarvitsemiani tietoja...Oikein surettaa lapsen puolesta, kun on nyt tottunut olemaan pk:ssa (ollut jo monta vuotta) ja yht äkkiä sitten joutuukin jättämään hyvän päiväkotinsa ja kaverinsa..

Noista seurakunnan kerhoista, en tiedä onko mulla jotain ennakkoluuloja, mutta kuinka uskonto-painotteisia ne on? Kuulun kyllä kirkkoon, kuten myös tyttäremme, mutta uskonto ei ole millään lailla arkipäivässämme läsnä...onko seurakunnan kerhot pelkästään jotain jumala-jeesus -juttuja??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani oli seurakunnan kerhossa Helsingissä viime vuonna. Joskus luettiin jotain uskonnollisia satuja, loppurunossa oli uskonnollinen osa, eipä siellä kai paljon muuta ollut. Lähinnä kai leikkivät ja askartelivat tavallisia juttuja. Tiedä sitten onko Lahdessa samanlaista, luulisi että olisi. Ei mekään uskonnoliisia olla, poika tykkäs silti kerhosta. Nyt on päivähoidon kerhossa.

Niin minuakin suretti kun poikani joutui jättämään vanhan asuinpaikkansa ja kerhonsa, ja nyt joutuu kohta jättämään taas uudelleen tämän uuden kerhonsa kun siirtyy kai syksystä päiväkotiin. Mutta ei noille asioille oikein mitään voi, ei kai aikuisten elämää voi suunnitella lapsen kerhojen mukaan.

Saako udella että mistä päin muutatte?

Vierailija
4/6 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika ujo 4-vuotias, joka on pärjännyt nykyisessä pk:ssa tosi hyvin ja saanut kavereita ja siksikin harmittaa, kun tulee niin isoja muutoksia, mutta kuten sanoit ei niille oikein voi mitään ja kyllähän lapset tottuu (toivottavasti)...kunhan niitä kerhoja ja ohjattua päivätoimintaa sitten kanssa löytyy, ettei jää ihan äidin ja vauvan kanssa kotiin :-( Heti kun tiedetään minne muutetaan laitan kyllä pk-hakemuksen vetämään, jotta pääsis edes puolipäiväiseen hoitoon. Muutetaan pk-seudulta.

Vierailija
5/6 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin hakemuksen päivähoitoon ennenkuin tiesin mihin päin Lahtea muutetaan, silläkin tavalla sai olla jonossa, sovittiin vaan sitten että ilmoitan osoitteen kunhan minulla on sellainen. Mutta sain siis sen neljän kuukauden jonotusajan juoksemaan ilman lahtelaista osoitettakin.

Päivähoidon kerhot on 1-5 päivänä viikossa oman valinnan mukaan, 2,5 tuntia kerrallaan.

Ujo poika meilläkin... tai siis kerhossa ujo, kotona villi.

Vierailija
6/6 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Mihin suunnalle muutatte?

Meillä tyttö täyttää keväällä 5v. ja on ollut syksystä alkaen seurakunnan päiväkerhossa. Kerhoa on 2 krt/vko. Mekään emme ole uskonnollisia, jonkin verranhan kerhossa on uskontojuttua ja lauletaan sen henkisiä lauluja. Itse olen ottanut sen lähinnä yleissivistyksen kannalta. Ja tyttö on viihtynyt hyvin, ryhmäkin on ihan sopivan kokoinen ja lapset samaa ikää.

Syksystä alkaen on kerhoa sitten 3 krt/viikko ja 3-vuotias pikkusisarkin pääsee samaan kerhoon, pienemmille kyllä 2krt/vko. Meillekin lähiaikoina tulossa vielä kolmas lapsi, eli kerhohomma toimii toistaiseksi meillä.

Mukavaa kerhossa on, että lisäksi on mahdollisuuksia erilaisiin retkiin ja askarteluiltoihin ym. Tuossa toimii myös avoin päivä-/perhekerho, mutta siellä emme ole käyneet kuin muutaman kerran.

Meidän lähikerho on Metsäpellon seurakuntakodilla. Noistahan voisi löytää tietoa seurakunnan sivuilta? Keski-Lahden seurakunta esimerkiksi. Kerhoihin on haku nyt menoillaan.

Muistelisin, että päiväkoteihin ja päivähoidon kerhoihin on haku ollut helmikuun loppuun. Mutta kannattaa katsoa netistä sitäkin, siitä ainakin on tietoa. Mä hain yhtenä vuonna lasta sinne, kun en ollut varma pk-paikkojen saannista. Mutta saatiinhan sekin, ihan mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi