Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynnistys maanantaina, kuinka valmistautua??

Vierailija
21.03.2009 |

.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä maanantaina olisi viimeistään vaavi tulossa, jos ei itse aikaisemmin itse tule. Onko jotain johon olisi syytä valmistautua kun ne sen lääkkeen laittaa? Onko synnytys jotenkin rajumpi kuin normaali? Kyseessä on toinen synnytys, toinen tuli ihan itsestään.. Mitä sairaalaan mukaan? Kuinka kauan teillä on mennyt ennen kuin vauva on syntynyt? Apuva jänskättää ihan kauheesti...

Vierailija
2/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lykemista mukaan tai muuta mitä tykkäät tehdä.

Mulla käynnistetty kaksi kertaa. Ekalla kerralla meni 2 vrk ja toisella n 16 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynnistetty toinen ja kolmas synnytys, toiseen meni muistaakseni 28 h ja kolmanteen jotain 55 tuntia. Synnytyksissä ei mitään eroa luonnollisesti käynnistyneeseen.

Vierailija
4/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas käynnistettiin cytotec-murulla kohdunsuulle. Ekasta murusta ei käynnistynyt, tokastakaan ei aluksi tuntunut mitään, mutta sitten kun supistukset alkoi niin olivat tosi rajuja ja tulivat tauotta. Onneksi pyysin spinaalipuudutteen heti: se auttoi ja kolmessa tunnissa tyttö syntyi.

Mulla siis oli paljon rajumpi kuin kaksi aiempaa synnytystä, mutta eihän se välttämättä johtunut käynnistyksestä eikä kaikilla käynnistetty synnytys ole raju.

Vierailija
5/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, cytotecilla käynnistettiin joskus klo 11 tienoilla. Ei tullut tuntemuksia juuri mitään (tosi lieviä supistuksia lukuun ottamatta). Klo 15 tienoilla sain uuden cytotecin ja sitten alkoikin tapahtua ja tosiaan melko samalta kuin kuutosen kirjoituksessa. Klo 16 tienoilla supistukset olivat hirmu napakoita.

Kookas kaveri syntyi sitten illalla 19.30 reilun puolen tunnin ponnistuksen jälkeen.

Se, mitä olisin kaivannut varsinkin tuossa aamupäivällä, olisi ollut joku leppoisa lukeminen (esim. sarjakuva - Viivi ja Wagner, Fingerpori tms.) tai musiikki (mp3-soitin). Mieskin oli siinä alusta asti mukana, mutta sovittiin sitten, että menee kotiin vähäksi aikaa esikoisen seuraksi (oli siellä isovanhemmatkin kyllä) ja tulee takaisin parin kolmen tunnin kuluttua. Ja sitten kun tuli takaisin, ei mitään ollut vieläkään tapahtunut...

Olin muuten sen alkuajan jossain naistentautien osastolla 5 hengen huoneessa, ja oli melkoista vähän ennen synnytyssaliin pääsyä kärvistellä niiden järkyttävien suppareiden kourissa kun toiset naiset makoilivat rauhassa sängyillään ja loivat muhun kaikenlaisia katseita... (eivät ottaneet synnytysosastolle ennen kuin synnytys oli SELKEÄSTI alkanut).

Mulla siis kaksi synnytystä takana ja tuo toinen eli käynnistetty oli kestoltaan paljon lyhyempi kuin eka, mutta jotenkin rajumpi. Molemmat kuitenkin oikein hyviä ja ihania synnytyksiä.

Tsemppiä kovasti synnytykseen!

Vierailija
6/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa laitettiin cytotec kohdunsuulle.Ekasta ei tuntunu miltään. Toisen jälkeen tunnin päästä noin alko supistelemaan noin klo 5. Kello 21.30 vauva oli syntynyt. En ehtinyt saamaan ebiduraalia vaikka olisin ehkä halunnut. Olin kahdeksan senttiä auki ennen kuin katottiin kohdunsuuta, vaikka olin pyytänyt aikasemmin. Sit tulikin kiire synnytyssaliin. Supistuksia tuli koko ajan ja olivat lyhytkestosia. Koko kokemus oli kamala! Tuntui että kukaan ei kuunnellut mua. Eikä uskonut että synnytys etenee noin nopeasti. Se oli hyvä juttu, että oli mukava mennä valmiiksi sairaalaan ja odotella siellä synnytystä. Otin ihan liikaa tavaraa mukaan kun kuvittelin että ehdin siinä lueskelemaan yms. ennen kuinmitään tapahtuu. Niin ja olin ensimmäistä kertaa synnyttämässä! Ja käynnistettiin kaksi viikkoa lasketusta ajasta.

Vierailija
7/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipalla käynnistyy pienelläkin ainemäärällä jos paikat ovat kypsät. Hyväkuntoisena saa kävellä saliin ja muutaman tunnin päästä pieni tuhisija sylissä, noin lyhyesti kuvailtuna : )

Itsellä monta käynnistystä 3 käynnistystä ja synnytkset sitä myötä nopeita, ehkä turhankin. Plussaa on et väsymystä synnytykseen ei kerkeä kokea kuin jos monta päivää ois jo supistellu tai edes päivän. Onnea vaan matkaan. Laita koti kuntoon jos jaksat vielä ja nauti viimeisistä hetkistä pyöreänä.

Vierailija
8/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen synnytys käynnistettiin myös sovitusti. Kalvot puhkaistiin ja sitten tippa päälle... Oli nopea ja tosi raju ja aika kivuliaskin synnytys. Aikaa meni vajaat 4 tuntia kalvojen puhkaisusta siihen kun vauva oli sylissä. Ei siinä paljon kivunlievitystä ehtinyt saamaan, mitä nyt ilokaasua.

Lepää vielä kun voit. Hyvin se menee...

Vierailija
9/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita tuntemuksiasi paperille, et välttämättä muista niitä enää parin kk päästä. Aloita pitämään päiväkirjaa vauva-ajasta.

Vierailija
10/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnisty vasta toisena päivänä, toisella yrityksellä. Supparit muuttuivat nopeammin kivuliaiksi kuin toisessa synnytyksessä joka käynnisty luonnollisesti, mutta yhtä kivuliaita olivat molemmat.

Ota ajanvietettä mukaan.

Vierailija
11/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on olettanut että lapsi syntyy nyt, on uskomattoman vaikea tottua ajatukseen että joutuukin tulemaan käynnistykseen uudestaan vaikkapa viikon päästä. (Tai huomenna tai ylihuomenna).

Vierailija
12/12 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin tipalla jotain ainetta ja kun ei alkanut vaikuttaa puhkaistiin puolenpäivän jälkeen kalvot niin alkoi tapahtumaan.

Ei siihen tarvitse erityisesti valmistautua, varaa toki lukemista mukaan että aika kuluu ennen kuin jotain tapahtuu. Jos pidät ristikoista ota niitä myös mukaan.

Minulla alkoi vasta tuntua synnyttämiseltä kahden paikkeilla joten aikaa oli tapettava sitä ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä