Kysymys niile, joiden lapsi on päiväkodissa
Kommentit (9)
Henkilö ratkaisee, ei se mistä oppilaitoksesta koulutus on. Tietysti jos ei MITÄÄN alan koulutusta ole, asia olisi vähän eri.
minulle merkitsee se että lapseni ja itse pidän henkilöstä enemmän kuin se että on yliopistokoulutus. Koulutushan ei sinänsä takaa mitään, hyvin koulussa pärjännyt ei välttämättä ole kuitenkaan sisäistänyt oppimaansa.
Paljon enemmän merkitystä on sillä, millainen "tatsi" lto:lla on lapsiin arjessa ja miten hän osoittaa heille välittämistä ja huolenpitoa.
Mutta eihän ne tietysti ole pääosassa päiväkodissa ne tuokiot.
että kyllä minä haluan ainakin, että lasteni LTO on varhaiskasvatuksen kandi, tietty maisterikin käy, mutta se ei niin välttämätöntä, koska maisterin opinnot lähinnä hallintoon ja tutkijan tehtäviin suuntaavia.Sosionomeilla koulutuksessa iso puute mm.pedagogiikan alueella, mikä erittäin merkittävä työn ja lapsen kasvun ja hyvinvoinnin kannalta.Tutkimusten (ei vain minun mielipiteeni mukaan) kaikki sosionomit eivät edes tiedä ja osaa vastata, kun kysytään mitä pedagogiikka ja pedagoginen vastuu työssä tarkoittaa,merkitsee ja miten se arjessa näkyy.
Henkilö ratkaisee, ei se mistä oppilaitoksesta koulutus on. Tietysti jos ei MITÄÄN alan koulutusta ole, asia olisi vähän eri.
Tunnen yhden sosionomin, joka toimii lastentarhanopena. On ainakin alalle erittäin sopiva. Persoonasta enemmän kiinni, mutta arvostan kyllä akateemista koulutusta. Monet moittivat teoriaa, mutta sehän se on, että teoriapohja antaa mahdollisuuden ymmärtää laajemmin. Käytännönläheisyydessä on omat etunsa, mutta ei se kokonaan teoriaa korvaa.
Mä pidän käytännönläheisempiä opintoja joskus jopa hyödyllisempinä. Teorian voi läpäistä lukemalla ja unohtamalla, eikä koskaan opi soveltamaan mitään käytäntöön.
nimim. itse akateeminen ja toisinkin olis voinut valita
Siis kysymys niille, joiden lapsi on päiväkodissa
Onko sinulle samantekevää onko lapsesi ryhmässä yliopistosta valmistunut vai ammattikorkeakoulusta valmistunut lastentarhanopettaja, olettaen että olisi vain toinen?