Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-ketjusta kirjoittaja nro 624:lle kysymys tässä:

Vierailija
20.03.2009 |

Huomasin sinun vastauksesi tuossa vl-ketjussa ja haluaisin täsmentää kun otti vähän silmään. Siis tarkoitatko sanoa, että ihmisiä voidaan pyytää apuun joltain listalta, sitten tämä henkilö tulee teille raatamaan ja sinä maksat palkkion ry:n tilille etkä tälle henkilölle itselleen? Nyt en tajua kyllä. Täsmentäisitkö vähän?

"Meilläkin on muuten Ry:n seinällä lappu, josta voi poimia innokkaita lastenhoitajia pientä maksua vastaan. On myös lista, josta voi pyytää ihmisiä apuun erilaisiin kodin askareisiin. Ikkunan pesuun, siivouksiin, leipomuksiin, mihin kukanenkin on halunnut itsensä ilmoittaa. Näistä tehtävistä jokainen voi maksaa Ry:n tilille mitä kukanenkin haluaa. Nämä ovat vanhempia jo vanhempia ihmisiä.

624"

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyseisen jutun kirjoittaja, mut minäkin ihmettelen.

Minä maksan suoraan hoitajalle.

Meillä tosin ei ole vanhempia ihmisiä käynyt hoitamassa. Eriasia tietenkin jos kyseinen henkilö itse sanoo että ei ota mitään vastaan vaan laita ry:n tukemiseksi hyväksi havaitsemasi summa.

Vierailija
2/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joillakin ry:lla on lista vapaaehtoisista, jotka tämmöstä työtä tekevät. Siis ne ihmiset ovat itse ilmottautuneet siihen juttuun. Kyseistä tapausta en tunne, enkä jaksa koko pitkää ketjua lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vaikea kuvitella, että joku voisi antaa jotain, vaikkapa nyt palveluksiaan ilmaiseksi. Minusta tuossa sanotaan ihan selvästi, että nuo ihmiset, jotka ovat nimensä listaan laittaneet ,haluavat auttaa toisia vapaaehtoisesti ja jos haluaa siitä jotain maksaa, niin sen voi lahjoittaa ry:n työn tukemiseen. Näin minä sen ymmärrän, vaikken olekaan kyseinen henkilö.

Vierailija
4/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia, joissa kuoleva yksin elänyt ihminen on pistetty testamenttaamaan koko omaisuutensa paikkakuntansa ry:lle, ja se on minusta todella todella alhaista ja ahnetta toimintaa ry:n taholta. Minun mielestäni myös tämä on tosi alhaista, että ensin joku vanha ihminen tulee hyvää hyvyyttään auttamaan, ja kuka saa siitä hyödyn? Rauhanyhdistys. En ymmärrä mutta ei minun tarvitsekkaan.

Vierailija
5/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuommosesta testamenttaamisesta tms, eihän tuo oikein ole, jos näin on käynyt. Mutta ry:n toimintaa rahoitetaan just kaikella tän tyylisellä toiminnalla josta aluksi oli kyse, lisäksi myyjäisillä, kolehdilla ym. Ja ry:n jäsenet tekevät tosi paljon erilaista talkootyötä, myös pienten lasten vanhemmat. Kaikki toiminta pyörii pääasiassa vapaaehtoisvoimin.

Vierailija
6/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ry:lle siinähän luki että jos halutaan maksaa niin sitten. siis jos tältä listalta otetaan.

Vierailija
7/7 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha. Kyse vapaaehtoistyöstä. Jossain menee raha hoitajalle. Myös diakoniaan voi mennä palkkio jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän