Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potut pottuina vai unohdanko viisaasti?

Vierailija
20.03.2009 |

Eipä siitä oikeaa vahinkoa kenellekään tule. Luulevat tietysti olevansa koko maailman napa ja heidän lapsensa se maailmankaikkeuden ihmeellisin asia!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sehän on sääntö eikä poikkeus, ettei alle kaksiviikkosta lasta mennä katsomaan vaan annetaan tuoreelle perheelle oma tutustumishetki.

Etenkään ennen joulua! Sillon ei ainakaan tulla!!

Tämä on kohteliaisuussääntö numero YKSI

Ko. pariskunta oli ikänsä vuoksi jo sen verran fiksu että tiesi sen.

Vierailija
22/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden samassa kaupungissa synnyttäneen siskon vauvaa olen käynyt sairaalassa katsomassa, mutta en todellakaan lähde ajamaan päiväseltään 300 kilometriä kahden lapsen kanssa nähdäkseni siskon vastasyntyneen vauvan tunnin ajan! Huh huh.

Ajatuksena tietysti ihanaa mennä heti katsomaan, mutta kyllä sitä ihan oikeasti on pakko ajatella myös järkevästi. Mieluummin ihastelen ensin kuvista ja muutaman viikon kuluttua lähdetään koko viikonlopuksi vauvaa ihailemaan.

Eikö teitä kiinnosta sisaruksienne lapset niin paljoa, että kävisitte laitoksella jo katsomassa? Kyllä minua ainakin eikä siinä mikään 300 km missään paina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 20, eikö ap juuri kertonut, että olivat sopineet, että tulevat

lasta pikapuoliin katsomaan????

Olivat lähettäneet kortin että tulevat lasta pikapuoliin katsomaan. Ap ja miehensä eivät olleet ITSE kutsuneet näitä tapaamaan lastaan.

Idioottimaista kuin mikä jos nyt ovat ottaneet herneen nenuunsa. Heidänhän olisi pitänyt sitten tämän kortin saatuaan olla yhteydessä että "tulette heti kun vaan tännepäin olette tulossa" niin olisivat varmasti tulleet heti. Nyt vaan olettivat että "no kyllähän ne heti tulee kun tänne pääsee...".

Vierailija
24/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarusteni lapsia sairaalaan katsomaan. Tietenkin menen! Kenelläkään muulla ei vielä ole kuin minulla lapsia ja tiedän, miten tärkeää on, että oma sisko tai veli tulee heti vauvaa katsomaan. Jos sairaalassa viettää tunnin ja ajaa sen takia kaksi kolme tuntia suuntaansa (se kun vielä on mahdollista päivässä ajaa) ei ole mikään hinta siitä, että saa osoittaa, kuinka ihanasta asiasta on kyse: uusi jäsen sukuun!

Vierailija
25/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyydetään. Laitokselle ei mene _kukaan_ ennen kuin vauvan vanhemmat sieltä ilmoittelevat, jolloin joko ilmoittavat koska saa tulla katsomaan tai sitten muut sanovat että ilmoitelkaa kun saa tulla. Osaa on käyty sitten jo laitoksella katsomassa, osaa ei, ihan sen mukaan miten on tuoreet vanhemmat halunneet ja miten on sopinut aikatauluihin.

Ja voi kauheeta, siskoni, joka sentään asuu samassa kaupungissa ei käynyt meillä katsomassa vauvaa ennen kuin vauva oli yli 2 viikkoa vanha! Ja me emme tajunneet edes loukkaantua!

Vierailija
26/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap, joka itse puhui pariskunnan kanssa puhelimessa! Emme saaneet korttia...? Siinä puhelimessa yhdessä sovimme, että tulevat heti kun pääsevät. Joulun takia minä kyllä ymmärsin, että heillä kiire. Mutta että niin kiire, että samalta paikkakunnalta ei viikkoon ehdi edes piipahtaa, sitä en ymmärtänyt silloin enkä vieläkään. Vaikka kuka täällä vakuuttelisi, että eihän pieniä vauvoja käydä katsomassa, niin kyllä oman sisaruksen lasta käydään! Se on ihan eri juttu. En ihmettele enää lainkaan suomalaisten tunnekylmyyttä sukulaisiaan kohtaan tämän ketjun jälkeen.

Vierailija
27/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettepä heti tai vasta kahden viikon kuluttua vauvaa katsomaan. Luulenpa, että tulevat vanhemmat eivät ole yhtä pikkusieluisia ja he ymmärtävät, että tulette silloin, kun teille (ja tietenkin heille) parhaiten sopii.

Vierailija
28/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ajattelivat että ap perheineen haluaa tutustua tulokkaaseen rauhassa, ja antavat myös aikaa mahdollisiin jouluvalmisteluihin, etenkin jos ap ei ole sanonut siihen "tulemme pikapuolin" että joo, ihan koska vaan, vaikka heti tms. Mahdollista on että ovat sopineet jo aiemmin paljon muitakin tapaamisia (esim. vaimon sukulaisia ja ystäviä), ovat olleet väsyneitä töistä, kipeitä, kaivanneet itsekin lepoa jne...

Minä minä minä, minun vauva jonka ympärillä kaikkien sukulaisten pitäisi pyöriä :P

Vierailija
29/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää kaivaa pottuilua? Luuleeko ap todella, että sukulaiset tekevät/jättävät tekemättä asioita kiusatakseen häntä? Miksi kukaan yleensäkään kiusaisi KETÄÄN?

Ap voisi hakea lääkityksen vainoharhaisuuteensa ja ruveta itse käyttäytymään aikuisen ihmisen tavalla.

Vierailija
30/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä ei ole mitään kummallista. Minä en myöskään ole mennyt tai olisi halunnut sisaruksiani heti kotiimme. Tulivat 3 viikon päästä ja ihanaa oli ja kaikki hyvin. Tämä nyt kertoo tietty hiukan teidän suhteistanne jo ennen lapsen syntymää. Luultavasti tämä pariskunta ei edes huomaa, meinaatko "kostaa" vai menetkö heti, luultavasti heille se ei ole niin suuri asia kun sulle. Jos asia painaa noin paljon, mikset puhu heidän kanssaan ja kysy, jos olet heidät kummeiksikin valinnut, ettei tule tulevaisuudessa samanlaisia "väärinymmärryksiä".

Vierailija
31/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vauvaperheellä aei ole aikaa EIKÄ VOIMAVAROJA ottaa vastaan vieraita- ei ainakaan meillä ollut

Vierailija
32/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 20, eikö ap juuri kertonut, että olivat sopineet, että tulevat lasta pikapuoliin katsomaan????

Vierailija
33/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh, mikä lehmä

Vierailija
34/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää kaivaa pottuilua? Luuleeko ap todella, että sukulaiset tekevät/jättävät tekemättä asioita kiusatakseen häntä? Miksi kukaan yleensäkään kiusaisi KETÄÄN?

Ap voisi hakea lääkityksen vainoharhaisuuteensa ja ruveta itse käyttäytymään aikuisen ihmisen tavalla.

Kyllä aika moni tuttu ja tuntematon pottuilee tai kiusaa. Etkö koskaan ole kuullut työpaikka-, koulu tai muuten vaan kiusaamisesta?

Vierailija
35/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oletusarvo ole se, että suku haluaa hyvää ja tarkoittaa hyvää? Miksi pitää keksiä piilomerkityksiä, miksei voi ajatella hyvää?

Kyllä aika moni tuttu ja tuntematon pottuilee tai kiusaa. Etkö koskaan ole kuullut työpaikka-, koulu tai muuten vaan kiusaamisesta?

Vierailija
36/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei terve ihminen tuollaisesta vedä hernettä nenään, eikä kanna kaunaa.

Jonkinlainen mielenterveysongelma täytyy olla takana. Tai sitten tämä on porvoosta. Toivottavasti jälkimmäinen.

Vierailija
37/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko noin oikeasti aina? Eikö tämäkin palsta ole täynnä ruikutuksia veljen vaimoista, jotka ovat niin ja niin ilkeitä. Tässäkin tapauksessa voisi olla kyseessä, että ap:n veljen perhe (ikääkin jo kohtuullisesti) oli niin kade, kun toiset saivat vauvan ja heillä ei ollut vielä mitään, etteivät siksi kyenneet tulemaan. Sulattelivat asiaa ensin?

Vierailija
38/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olitte kotiutuneet sairaalasta? Ei tosiaankaan ole tapana tupata juuri vauvaa katsomaan heti sairaalasta kotiinpääsyn jälkeen.

Minusta he tulivat katsomaan lasta pikapuoliin, kun kerran tulivat vauvan ollessa kaksiviikkoinen ja vielä joulunaikaan niin kuin oletitkin. En kyllä ymmärrä, mistä ap loukkaantui.

Ja hei, on ehkä hiukan eri asia jos menet vasta kesällä katsomaan heidän lastaan kaksiviikkoinen ja muutaman kuukauden vanha vauva ovat aivan eri asioita.

Oletteko muuten itse teinipariskunta vai mistä moinen suhteellisuudentajun puute?

Vierailija
39/39 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin kaivelee? Aivan käsittämätöntä. Ei tuo ole normaalia. Jääkö sinulla muutenkin mitättömät asiat kaivelemaan vuositolkulla? Jos, niin kannattaisi ehkä työstää näitä ajatuksia terapiassa tai jossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi