Teinien vanhemmat, miltä tuntuu ajatus siitä että lapsesi hakee apteekista
jälkiehkäisypillerin ja et ehkä ikinä saa tietää sitä? Välillä tuntuu "pahalta" nuoren puolesta kun sellainen noin 15-17-vuotias lapsenkasvoinen pyytää hermostuneena sitä. Nuoren paniikki on käsin koskeltavissa.
Kommentit (9)
Ja voisin sitten käydä vaikka itse ostamassa hänelle sen jälkiehkäisypillerin ja keskustella asiasta. Mutta ei se minusta niin kamalaa olisi, jos salaakin kävisi ostamassa.
en ole itsekään niitä halunnut ottaa
Itsekin hain silloin kun reseptiä vielä tarvittiin.
Jollekin nuorelle voi tulla oikeasti tosi huonot seuraukset kotona, jos joutuisi vahingosta kertomaan. Tosin toivon, että tyttäreni voisi tuollaisen asian tullessa kohdalle kertoa siitä minulle. Itse olisin alaikäisenä kertonut äidilleni.
että on rohkeutta käydä hakemassa! itse olen 24 vuotias ja juuri kävin itse apteekissa kyseisen asian vuoksi, enkä kehtaisi kertoa äidilleni =)
Abortin teko on vielä kauheampaa.
Toivottavasti tyttäreni uskaltaa reilusti käydä sellaisia ostamassa.
voisi kai kertoakin, muutenkin on varsin avoin asioidensa suhteen. Oikeasti asia ei minulle kuulu, teininä kun vielä asui kotona varmaan olisi kertonut ja yhdessä olisi itketty, vaikka ei asia silloinkaan minulle olisi kuulunut.
mutta itse 16v esikoiseni saaneena, kannatan jälkiehkäisyn helppoa ja luottamuksellista saatavuutta.
Mutta hain itse aikoinaan (ja silloin tarvittiin reseptikin) eikä todellakaan tullut mieleenikään puhua asiasta äidin kanssa. Enkä edelleenkään ole yhtään eri mieltä kuin silloin. Nuoren seksielämä on oikeasti henkilökohtainen juttu.