Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Galluppi perheen raha-asioista

Vierailija
18.03.2009 |

1. Yhteiset vai omat rahat?

2. Omat tilit vai yhteinen tili?

Siis miehelläsi ja sinulla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yhteiset

2. Yhteinen (omat myös, mutta niillä ei käytännön merkitystä)

Vierailija
2/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina loppu :D

Ja omat tilit sekä yksi yhteinen tili. Kummallakin tunnukset toisen tileihin, joten laskut ym. maksetaan siltä tililtä, mikä milloinkin järkevää. Tilipäivät eripäivät... Rahija siirrellään myös tileiltä toisille tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yhteiset vai omat rahat? OMAT RAHAT

2. Omat tilit vai yhteinen tili? OMAT TILIT

Vierailija
4/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat!

Vierailija
5/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilit on omat ja yksi yhteinenkin, mutta sillä ei ole merkitystä, voisi hyvin olla vaikka kaikki tilit yhteiset. Kaikki rahat on yhteiset ja merkitystä on sillä, että jossain tilillä on rahaa, ei sillä, kenen tilillä.

Vierailija
6/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat rahat ja omat tilit. Rahasta on välillä riitaa ja olenkin monta kertaa ehdottanut yhteistä tiliä ja yhteisiä rahoja. Mies ei ole suostunut siihen, joten jatkossakin aiheesta riidellään.

Vierailija
7/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiset rahat, omat tilit, molemmilla tileille käyttöoikeudet. Ja myös yhteinen säätötili.

Vierailija
8/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin tunnukset toistensa tileille ja vapaasti käytetään rahaa sieltä missä sitä on.

Vierailija
9/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteiset rahat, molemmilla omat tilit. Ja yksi yhteinen saastotili joka tosin on jatkuvasti nollilla :D

Varsinkin nyt kun oon aitiyslomalla, mun tulot on niin pienet, etta olisi hieman epareilua laittaa vuokra yms. kulut puoliksi. Ja jotenkin se tuntuisi hassultakin, ei se raha niin tarkeaa ole.. Jos ikina niin kavisi et erottais, niin en kylla rupeis laskemaan etta onko jompikumpi velkaa toiselle :)

Vierailija
10/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kumpikin tietää toisen tunnusluvut yms.

Toimii meillä kaikista parhaiten näin.

Vierailija
11/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yhteiset vai omat rahat?

2. Omat tilit vai yhteinen tili?

Molemmille tulee palkat (mies yrittäjä, eli maksaa itse itsellensä jos maksaa) omille tileille. Ja sitten meillä on yhteinen tili. Kaikki miehen nostaman osingot menee sille tilille, mulla on siihen tiliin rinnakkaiskortti. Käytännössä meidän rahat on yhteisiä, kummallakin on aina rahaa, se on hyvä.

Vierailija
12/12 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita minä käyttelen. Maksan laskut ja huolehdin raha-asioista. Miehellä Visa Electron jolla makselee joitain pieniä ostoksia, mulla Visa jota sitten isommista ostoksissa käytetään.