Ärsyttää, kun ihmiset huomauttavat kalpeudestani
Kyllä mä tiedän muutenkin, että olen lakananvalkea. Miksi siitä pitää erikseen sanoa? Asiasta on taas viikon aikana huomautettu useamman kerran - jopa kaupan myyjä, täysin tuntematon ihminen!
Kommentit (27)
sitten huomauttelijat voisivat älytä olla hiljaa...
Ei kai koulukiusatunkaan tarvitse itseään muuttaa sen takia että kiusaajat ovat tyhmiä?
että te kärsitte siitä vaaleudesta ja siitä huomauttelusta. Ja esim. ihan marketeissa myytävä Doven asteittain ruskettava voide ei paljoa maksa! Se antaa sitä sävyä niin vähän, että voi käyttää vaan kasvoilla ja kaulalla, ei tarvitse koko kroppaa rasvailla. Mä itse käytän sitä ympäri vuoden, en silti näytä ruskealta yhtään, mutta en kalkkilaivan kapteeniltakaan.
En tosin ole kalpea, vaan liian laiha, siitäkin kaikki katsovat asiakseen huomauttaa. Toisten ihmisten ulkonäön kommentoiminen negatiiviseen sävyyn on rasittavaa ja mautonta. Ja minusta on turha lähteä muokkaamaan itseään itseruskettavilla ja muilla.
Miten olis kapina? Keksit jonkun hyvän vakiovastauksen, josta toinen ymmärtää olleensa tahditon ja viljelet sitä ahkerasti.
eivät välttämättä tyhmyyttään tai ilkeyttään mitään sano?
sitten huomauttelijat voisivat älytä olla hiljaa...
Ei kai koulukiusatunkaan tarvitse itseään muuttaa sen takia että kiusaajat ovat tyhmiä?että te kärsitte siitä vaaleudesta ja siitä huomauttelusta. Ja esim. ihan marketeissa myytävä Doven asteittain ruskettava voide ei paljoa maksa! Se antaa sitä sävyä niin vähän, että voi käyttää vaan kasvoilla ja kaulalla, ei tarvitse koko kroppaa rasvailla. Mä itse käytän sitä ympäri vuoden, en silti näytä ruskealta yhtään, mutta en kalkkilaivan kapteeniltakaan.
tuosta vaaleudesta.
onkin varmaan noita huolissaan olijoita, mutta suurin osa ei.
Keskikesän paahteessa tapaan uusia ihmisiä/vanhoja tuttuja pitkästä aikaa, tässä pieni esimerkki miten keskustelu saattaa sujua alkujutustelun jälkeen
-Oletpas sinä kalpea
-Juu, minä en rusketu ollenkaan, sukuvika (tms.)
- Ei kun sun pitää mennä rannalle
- En rusketu, palan muutamassa minuutissa
- Höpsis, aurinkoa tarvitset
- Olen kokeillut sitä, en rusketu, palan vain tosi nopeasti
- Sun tarvii vähän ruskettua ja ottaa arskaa
- Kun en rusketu
- Nyt kuule lähet rannalle
jne. jne.
Minä en itse kärsi vaaleudestani mutta inhoan noita huomauttelijoita. Itseruskettavat ja aurinkopuuteri ovat minulle aivan liian tummia ja epäluonnollisen näköisiä. Sitä paitsi en minä halua olla muunlainen kuin olen, joten miksi alkaisin puljata voiteiden ja puuterien kanssa? Ärsyttää vaan nuo huomauttelijat. En minäkään huomauttele muille esimerkiksi hiustenväristä.
eivät välttämättä tyhmyyttään tai ilkeyttään mitään sano?
Tietyllä tavalla olen tottunut tähän vampyyri lookiin enkä kaipaa tekorusketusta, koska en jaksa sitä rasvaläträystä ja epäluonnollista väriä.