Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakko sinne Thaimaahan on kaikkien tunkea? Ei tajuu.

Vierailija
18.03.2009 |

Musta on kauheaa kun ihmisten on ängettävä sinne pienten lasten ja jopa pienten vauvojen kanssa, jotka sit joutuu sairaalaan tiputukseen kun saavat jonkin vatsataudin! Se onkin varmasti lapsille ikimuistoinen loma, en ymmärrä!!! Tuskin ne aikuisetkaan siitä sit nauttii. Eikö ihmiset tajua ettei pienten lasten kanssa pitäisi ihan joka paikkaan tunkea? Jos on niin tärkeää päästä sinne niin jättäisivät lapset tekemättä. Jos ei siis voi muutamaa vuotta odottaa että lapset olis edes vähän isompia. Tosin kyl siellä monet kouluikäisetkin joutuu tiputukseen kun vatsataudit on niin rajuja. Et silleen. Hyvää matkaa vaan kaikille. Niin ja onhan siel jo ihmisiä kuollutkin, juuri vähän aikaa sitten joku nuori mies kuoli johonkin bakteeriin. Niin tärkeää se on päästä kaukomatkalle, et ihan henkensä kaupalla ihmiset sinne matkustavat, ahtautuvat pieniin peltipurkkeihin joissa taudit sit paluumatkalla sopivasti leviävät. Sieltä ne tänne tulee ne enterorokot ja muut ihanat taudit, joista sit mekin kärsitään, jotka ollaan kiltisti pysytelty Suomen kamaralla kun ei ehdoin tahdoin viitsitä lähteä lapsia sairastuttamaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne muut maatko sitten niin hienoja ovat? Ihanko Thaimaa on sellainen paikka ja ongelmia muissa maissa ei ollenkaan? Aika naurettava asenne. Thaimaa on hyvä lomapaikka, sopiii minulle, mutta mä nyt voisin matkustaa ihan minne vaan. Ainoa poissa laskuista on Intia, joka ei kiinnosta millään lailla. Jopa Venäjälle voisin lähteä maailmanmenoa katsomaan. Asenteesi on huvittava ja koet ilmeisesti mielipiteinesi olevasi jotenkin parempi matkaaja, kuin Thaimaan-kävijät. Huvinsa kullakin :)

Vierailija
22/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä käydä muuallakin katsomassa, eikä luulla, että se Thaimaa on se ainoa "paratiisi". Mitä itse olen lukenut tai kuullut näiden Thaimaata rakastavien juttuja, niin usein he ovat sellaisia, jotka eivät ole Thaimaan lisäksi käynyt kuin ehkä jossain Kreikassa tai Italiassa. Kyllähän sitä silloin ajattelee, että se Thaimaa on niin hieno, kun ei muusta tiedä. Tottakai on ongelmia joka paikassa, mutta monessa muussa paikassa niitä on kuitenkin paljon vähemmän kuin Thaimaassa. Mutta, makuasioita nämä tietty ovat, mutta silti täytyy vaan ihmetellä, miten joku on niin innoissaan ko. maasta. Itse en tunne yhtäkään ihmistä, joka matkustelisi paljon ja joka olisi ihan hurja Thaimaa-fani. Päinvastoin, heille yleensä riittää Thaimaasta se yksi kerta. Kivahan se on nähdä sekin maailmankolkka, mutta yksi kerta riittää vallan mainiosti, ei se kuitenkaan sen ihmeempi paikka ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselläni on nuo 5v ja 6v pojat, joiden kanssa ollaan reissattu ympäriinäs ja Thaimaassakin nyt kahdesti. On nähty myös Venezuela ja Meksiko Karibian suunnalla, puhumattakaan lukuisista Välimeren kohteista ja Afrikassakin pyörähdetty, mutta siltikin Thaimaa tuntuu kivalta paikalta. Mä nyt olen innoissani lähes paikasta kuin paikasta ja uusia kohteita tekee mieli nähdä. Mutta siltikin uskon, että Thaimaahan tulee vielä mentyä, onhan sielläkin paljon erilaisia kohteita! Puhumattakaan nyt sitten Australiasta ja Uudesta-Seelannista!

Vierailija
24/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ilmiö, ennen mentiin Kanarialle löhöämään ja shoppaamaan, nyt vaan kauemmas.

Vierailija
25/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia siellä tykkää käydä. Mutta, suurin osa on sellaisia (suomalaisista), joille Thaimaan reissu on ainoa kaukolomareissu mitä ovat koskaan tehneet. Ja heille olisi kiva sanoa, että matkustelkaa ihmeessä muuallakin, ja katsokaa maailmaa!! Maailma on niin ihania paikkoja täynnä, että on suorastaan sääli juuttua yhteen paikkaan!! Mä itse olen tällä hetkellä täysin hurahtanut Karibian alueeseen, ja siellä tulee nyt ravattua melkoisesti. Mutta en samaan maahan sielläkään kahta kertaa viitsi mennä, ennenkuin olen nähnyt kaikki mielenkiintoiset ensin kerran. Sitten voi miettiä että minnekäs sitä lähtisi uudelleen :-).

Vierailija
26/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme snobeja. Minulle on ihan sama mikä se lomakohde on jos siellä on suht lämmintä ja palvelu pelaa. Jos kulttuuria olen vailla, menen sitten kulttuurikohteeseen, jossa eri kriteerit. Kaikkein fiksuimmat turistithan suosii juuri näitä lomaghettoja, koska siellä matkailun turmeleva vaikutus on minimaalinen. Vähä-älyiset snobit sitten matkailevat Etelä-Aasian luonnonpuistoissa ja tuhoavat paikallisen luonnon ja kulttuurin, mutta pääasia että matka oli tosi speciaali...

Vierailija
27/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäelle, Särkänniemeen tai Puuhamaahan? Mainoksen uhreja?

Eiköhän tämä Thaimaa-villitys ole ihan lähtöisin tarjonnan kasvusta. Kun kaikki matkatoimistot matkoja tarjoaa, moneen eri kohteeseen ja hotelleja on mistä valita, niin miksei lähtisi? Se on niin helppoa!

Sama juttu noitten em. Suomen kesäkohteiden kanssa. Suomi on pullollaan kaiken maailman landioita mutta kumma kyllä nuo kolme ovat ylivoimaisesti suosituimpia. Miksi?

Vierailija
28/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa, Thaimaa ihana maa, siellä saa palvella jumalaa.. Vai mikä se maa ny oli? ;-)

Vierailija
29/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siellä Kanarialla. Rajoitettu luontomatkailu, eli luonnon ehdoilla rajoitetussa määrin on kaikkein ekologisinta, ei se että pilataan joku alue kokonaan rakentamalla sinne hotelli-shoppailu-hiekkaranta-ghetto. Ulkomailla monien puistojen toiminta rahoitetaan isoilta osin matkailijoiden tuloilla. Ei matkailijoita -> ei tuloja -> ei puistoa. Ei hyvä siis sekään.

Ja mitä ekologisuuteen tulee, niin jos vaatimukset on vaan ne kohtuu lämmin ja palvelu pelaa niin eikö niitä tosiaan löydy Thaimaata lähempää? Käsittääkseni useimmat haluavat (tai ainakin sanovat hauavansa) nähdä maailmaa ja tutustua muihin kulttuureihin matkoillaa, mutta eipä siinä kauheasti uutta kohtaa jos makaa länsimaistyylisen hotellin uima-altaalla / hiekkarannalla, syö länsimaiseen makuun sovitettua ruokaa ja shoppailee länsimaisille suunnatuissa paikoissa...

Ihme snobeja. Minulle on ihan sama mikä se lomakohde on jos siellä on suht lämmintä ja palvelu pelaa. Jos kulttuuria olen vailla, menen sitten kulttuurikohteeseen, jossa eri kriteerit. Kaikkein fiksuimmat turistithan suosii juuri näitä lomaghettoja, koska siellä matkailun turmeleva vaikutus on minimaalinen. Vähä-älyiset snobit sitten matkailevat Etelä-Aasian luonnonpuistoissa ja tuhoavat paikallisen luonnon ja kulttuurin, mutta pääasia että matka oli tosi speciaali...

Vierailija
30/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä käynyt Thaimaassa, mutta voisin hyvin kuvitella lähteväni jos talvella olisi matkailuun aikaan. Ja samoilla perusteilla kuin Kanarialle. Minä olen ulkomailla asunut niin pitkään, että mikään eksoottinen kulttuuri ei kiinnosta pätkääkään. Samanlaisia me ihmiset olemme pinnan alla joka paikassa, ei minulle tarvitse mitään alkuasukastansseja kenenkään tanssahdella, ei kiitos. Kunhan aurinko paistaa ja ruoka maistuu niin hyvä.

Vierailija
31/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Karibialla paljon miellyttävämpi ilmasto, oli tosi lämmin mutta ei niin kostean kuumaa. Bikinit jopa kuivui parvekkeella :-). Mauritiuksella oli myös sellainen Thaimaa-tyylinen tukahduttavan kostean kuuma ilmasto, ainakin helmikuussa, kun me oltiin. Kanaria on mun mielestä ihan jees :))! t. olinkohan 26

Vierailija
32/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihmiset luulee ettei ole varaa kaukomatkailuun. Ja sinne menee kaikki muutkin.

Vierailija
33/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätemisen tarve,kun muut,niin minäkin.

Vierailija
34/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippunut käärmeitä puista :O. Yöks.

Vierailija
35/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sen takia että Thaimaassa käy kaikki, ja lähes kaikilla on varaa käydä Thaimaassa, ei siinä ole enää mitään pätemistä. Kyllä se on sitä, että kun muut menee, niin menee itsekin, ajatellaan että se on se ainoa paikka maailmassa.

Vierailija
36/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden ihmisten valinnat. Matkustellaan melkein ainoastaan äkkilähdöillä, ja esim Thaimaahan nyt on tänäkin talvena päässyt 4 tai 5 tähden hotelliin pariksi viikoksi 700 eurolla, joten pakko mennä sinne minne halvimmalla pääsee. Alkakaa te trendisetterit matkustaa muualla niin minäkin pääsen.

Vierailija
37/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden ihmisten valinnat. Matkustellaan melkein ainoastaan äkkilähdöillä, ja esim Thaimaahan nyt on tänäkin talvena päässyt 4 tai 5 tähden hotelliin pariksi viikoksi 700 eurolla, joten pakko mennä sinne minne halvimmalla pääsee. Alkakaa te trendisetterit matkustaa muualla niin minäkin pääsen.

aina vaan Thaimaahan on niitä vapaita paikkoja.

Vierailija
38/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa.

En ottaisi ikinä lapsiani yli 7h kestäville lennoille.

Tosi ajattelemattomia ja itsekeskeisiä vanhempia olette te, jotka tosiaan raahaatte alle 10-v kersojanne kaukokohteisiin!!!

Anoppini ja appeni olivat juuri thaimaassa pari kuukautta ja heitäkin oli säälittänyt pienet lapset koneessa(koko matkan kuului itkuaparkua) ja itse kohteessa. Lapset eivät nauti olla yli +30 asteen helteessä!

Vierailija
39/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kakarat 2v ja 4v nukkuivat koko lentomatkan Thaimaahan sekä mennessä että palatessa. Jotta kannattaa taas yleistää jonkun idiootin kertoman perusteella. Käniskää te niin me reissataan

Vierailija
40/47 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani eivät ole ikinä itkeneet lentokoneessa sekuntiakaan, vaikka lennetty on sinne sun tänne monta kertaa vuodessa. Jos on herkät korvat, lapsille kannattaisi antaa särkylääkettä jo ennen lentoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme