Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka ostaa valmiiksi marinoituja tuotteita ja eineksiä, kun

Vierailija
18.03.2009 |

niitä kuitenkin on kaupan hyllyt pullollaan ? Lehtien palsoilla aina kehutaan, että minä en koskaan osta mitään valmista ja tällä palstallakin suurin osa väittää, että tekee kaiken aina itse.

On se kumma, että niitä ihan mätänemässä pidettäisiin niitä eineksiä....Toinen ristiriita on se, että Suomeen tuodaan ulkomailta valtavat määrät ulkomaista lihaa, mutta lähes kaikki liha, joka myydän on kotimaista. Jopa eineksien alkuperämaa muuttuu suomalaiseksi, kun niistä tehdään lihapullia....Vähän huikauksen makua minusta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yksi kaveri on, joka taitaa ostaa. Loput eivät osta, enkä minäkään muuta kuin maksalaatikkoa ja verilettuja.

Toinen asia on se, että kuka syö niitä makkaroita? Minä en tunne niidenkään syöjiä.

Vierailija
2/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulee päivä, jolloin en ehdi, ja turvaudun eineksiin. Mitenhän tästäkin tilanteesta pääsisi? Pitäisi tehdä hätävararuokaa pakkaseen - sieltä ottaa, kun on kiire tai muusta syystä ei ole ruokaa valmiina ruoka-aikaan?

Makkaran syöjiä ei löydy meiltäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät pidä siitä meteliä, koska se on paheksuttavaa. Ne, jotka sitten tosissaan tekevät kaiken itse, pitävät siitä meteliä, koska haluavat osakseen ihailua.

Vierailija
4/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enemmän meillä menee kaupaksi marinoidut, kuin naturellit. Broilerin rintapalat hunajamarinadissa menee aina. t. kauppias

Vierailija
5/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, onko eineksien ostaminen paheksuttavaa vai en. Ja kun teen ruokaa itse, en tee sitä sen vuoksi, että itsekunnioitukseni nousisi. Teen ruokaa itse vain ja ainoastaan sen takia, että se on parempaa itse tehtynä.

mutta eivät pidä siitä meteliä, koska se on paheksuttavaa. Ne, jotka sitten tosissaan tekevät kaiken itse, pitävät siitä meteliä, koska haluavat osakseen ihailua.

Vierailija
6/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä ostan joskus satunnaisesti esim. verilettuja miehelle, koska itse en niitä suostu syömään enkä tekemään. Joskus myös saatan ostaa vaikkapa kananugetteja. Noin muuten einesten käyttäminen on tosi vähäistä (vai lasketaanko esim. karjalanpiirakat?). Niitä valmisruokia en osta ikinä enkä myöskään teollisia lihapullia, koska en tykkää niiden mauista ja minusta valmisruoat ovat aika törkeän hintaisia siihen nähden mitä niiden itse tekeminen maksaa.

Vierailija
7/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mössöjäkin. Viimeksi jotain broileripihvejä pippurimarinadissa.

Muutenkin tämä "haluan syödä luonnollista ruokaa" -ihannointi on nyt ihan höpölöpöä. Itse välttelin kaikkea mausteista vuosikaudet, enkä vieläkään esim. käytä kastikkeita paljon missään, ruuassa tai salaateissakaan ja mm. syön perunat kuorineen myös talvella. Vasta 10 vuotta sitten rohkenin syödä ensimmäisen pitsani ja sen jälkeen olenkin oppinut syömään vaikka mitä. Minun mielestäni ihmiset sotkevat kaikki maut kastikkeilla ja vaikkapa OMILLA marinareillaan ja mausteillaan, joten mitään luonnollisen maun ystäviä en ole kyllä koskaan tuntenut, paitsi entisen itseni. :P

Vierailija
8/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muitankin valmismarinoituja.

En todellakaan kerkee enkä jaksa alkaa kaikkee väsäämään alusta alkaen itse. Työpäivän päätteeksi pitää saada äkkiä ruokaa.

Mutta ihan pelkkiin valmiseineksiin en kuitenkaan sorru, tulis liian kalliiksikin, kun sais ostaa oman paketin kaikille kuudelle hengelle.

Vierailija
9/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ihan sama, mitä joku ukko tai akka on mun ostoksistani ja syömisistäni mieltä :)

Tykkään hunajamarinoidusta broilerista ja joskus ostan niitä valmisruokiakin, kun sattuu laiskottamaan. Ihan yks hailee, onko se jonkun mielestä "paheksuttavaa" vai ei

Vierailija
10/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole aikaa marinoida kun on niin paljon muurakin puuhaa. Ja ostan myös eineksiä jonkin verran jos on oikeen kiirettä.

Vierailija
11/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta marinoidut ovat kilohinnaltaan n.5-6e halvempia! Tarjouksessa ero on vieläkin hurjempi! Tiedän että maksan siitä marinaadista myös, eikä kaikki ole lihaa, mutta silti se itse kana tulee halvemmaksi marinaadissa kuin ilman sitä.

Ja rahat tiukilla, joten nämä ovat meillä niitä asioita joissa säästetään, on pakko.

Vierailija
12/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitten marinoimattomien valmistukseen mene sen enempää aikaa kuin valmismarinoitujenkaan. Itse maistan yleensä vain kevyesti soijakastikkeella tai valkosipulilla siinä niitä paistaessa ja hyviä ovat. Tai jos haluaa marinoida niin pistää aamulla lihat vatiin ja marinadiainekset päälle ja jääkkäriin. Sitten vaan paistaa töistä tullessaan.

ja muitankin valmismarinoituja.

En todellakaan kerkee enkä jaksa alkaa kaikkee väsäämään alusta alkaen itse. Työpäivän päätteeksi pitää saada äkkiä ruokaa.

Mutta ihan pelkkiin valmiseineksiin en kuitenkaan sorru, tulis liian kalliiksikin, kun sais ostaa oman paketin kaikille kuudelle hengelle.

Vierailija
13/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihat on? Pitäähän ne kuitenkin paistaa ja haudutella, ei niitä missään mikrossa kärväytetä. Ostinpa muuten eilen pakastevihanneksia pussin. Vähänkö hävetti ja katselin ympärilleni, ettei kukaan vaan huomaa etten ostanut tuoreita vaan valmiiksi viipaloituja. Noh, kai nekin tulee joskus muotiin, niin kuin valmiiksi viipaloidut leivätkin, joiden ostajia pidin ennen laiskoina. ;)

Vierailija
14/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustaminen ja marinoiminen on kaksi eri asiaa. kaikilla ei ole halua/aikaa alkaa niitä lihoja aamuisin/illalla marinoimaan, kun ne saa kaupasta valmiina

Vierailija
15/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marinoituja, mutta kun anoppi niitä kantaa. En heitä ruokaa roskikseen.

Nätisti olen vihjaillut, ettei kukaan niistä tykkää.

Vierailija
16/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osta mitään valmiiksi marinoituja. Ennen ostin, sitten tutustuin aiheeseen ja sen jälkeen en ole ostanut enkä osta! Minulla menee n. 2 minuuttia kauemmin aikaa kun itse marinoin lihan.

Vierailija
17/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on myrkkyä tai vähintään lihottavaa tai saattaa aiheuttaa syöpää jos tarpeeksi tutkitaan. Ilmassakin on pienhiukkasia ja vaikka mitä, joten varmaan olisi parempi olla hengittämättä. Syödä ei nyt ainakaan kannata eikä kyllä juodakaan. Mistäs sitä tietää, vaikka vesijohtovedessäkin olisi jotain mikrobeja tai se fluori aiheuttaa myös jotain?

Vierailija
18/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän, että ravintolaan tullessaan liha vaihtaa kansalaisuutta kovin kepeästi. Kysyn aina ravintolassa syödessäni raaka-aineiden alkuperän. Vastaus on vihanneksissa "en ole ihan varma" tai "en tiedä", koska niistä pystyy jo pelkän maun peruseella sanomaan ovatko kotimaisia. Lihasta ei voi mennä valmiina ruokana ainakaan sanomaan maun perusteella minkä maan elukka on kyseessä. Usein näen punan nousevan tarjoilijan tai kokin kasvoille kun penään lihan alkuperää. Tiedän kyllä, että monet ravintolat ostavat nimenomaan ulkomaista lihaa ja myyvät sitä kotimaisena. Ravintoiden käyttämien tukkujen hyllyiltä on melkein mahdotonta, etenkin naudan parempien osien osalta, löytää kotimaista lihaa. Kaupat niitä eivät osta, vaan juuri ravintolat.

Vierailija
19/23 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön kasviksia, lihaa ja kalaa (ja vähän jotain maitotuotteita ja sen sellaista) koko elämäni ja naapuri syö ne samat kuorrutettuna, ympäröitynä ja imeytettynä erilaisilla luonnollisilla ja epäluonnollisilla lisäaineilla: säilöntäaineilla, happamointiaineilla, väriaineilla, arominvahventeilla, makua tuovilla aineilla, makua vievillä aineilla, makeutusaineilla - eikö meidän terveydessämme ole mitään eroa? Entä jos katsotaan vaikka kahden sukupolven päähän - mahtaako olla silloin mitään eroa?

En tiedä minäkään. Siksipä aion tehdä ihmiskokeen. Koekaniineja ovat minä lasteni kanssa ynnä muut jotka viimeistään tässä vaiheessa pudottavat lisäaineet minimiin. Toisina kaniineina on muu maailma, joka syö lisäaineet ja einesruoat. Katsotaan sitten vaikka viidenkymmene vuoden päästä miten kävi.

Vierailija
20/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Muista jättää myös rypsiöljy ja sokeri, koska ne aiheuttavat syöpää ja alzheimerintautia. Tutkimustietoa löytyy..