Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-Uskallanko koskaan enää yrittää raskautumista-

Vierailija
17.03.2009 |

Minulla on ollut kohdun ulkoinen raskaus ja sen yhteydessä toinen munajohdin jouduttiin poistamaan vaurioituneena. Minulla on entuudestaan kolme lasta.

Sairaalassa sanottiin, että riski saada kohdun ulkoinen uudestaan kohdallani on pieni, mutta pelko nykii takatukassa.

Onko täällä ketään kohdun ulkoisen jälkeen raskautunutta? Miten meni? Millainen seuranta oli?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulin, mutta keskeytettiin 17+4. Nyt oottelen jv:n loppumista jotta pääsen yrittämään uudelleen.

t: 3,5 lapsen äiti

Vierailija
2/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kolme lasta...Eikö heidän kasvattamisessa ja rakastamisessa ole sinulle vielä tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytys ei liittynyt edelliseen kohdunulkoiseen. Kun tein testin, olin heti neuvolaan yhteydessä että pitääkö mennä heti ultraan tms ja täti vaan totesi että jos ei ole kipuja tai muuta, niin silloin ei.

Valitettavasti pienellä pojallani oli kromosomihäiriö.

Vierailija
4/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kolme lasta...Eikö heidän kasvattamisessa ja rakastamisessa ole sinulle vielä tarpeeksi?

Ei rakkaus vähene sitä jakamalla. Meillä jokaisella on omat unelmamme, sinulla myös omasi, enkä puutu niihin. Olen onnellinen näistä lapsistani ja rakastan heitä enemmän kuin elämää, olen omistanut koko elämäni heille.

T: Ap

Vierailija
5/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa mieltä ap:n kanssa, lapsia ei voi olla koskaan liikaa, on ne niin ihania.

t: 3

Vierailija
6/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munajohdinhan on poistettu, eikä jätetty vaurioituneena paikoilleen. Riski on olemassa jos tukkoinen munatorvi olisi jätetty.

Minulla oli kohdunulkopuolinen ja kesti 11 vuotta ennen kuin raskauduin uudestaan luonnollisella tavalla (välissä pari lasta hoidoilla). Jos olet tullut aikaisemmin helposti raskaaksi, ongelmia tuskin tulee.

Kun olet raskaana, alkuraskauden ultraan noin viikolla 8.

PIeni ongelma, eikä niin paha juttu ettet uskaltaisi uudestaan raskautua

Vierailija
7/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni oli tuolloin yhden lapsen äiti, ja tuli uudestaan raskaaksi. Jotenkin raskaus oli tuntunut alusta asti vähän oudolle, ja jotain tipotteluakin oli. Kyseessä oli sitten ulkoinen, ultrassa todettiin ja jollain myrkyillä hoidettiin.

Sen jälkeen sisko on saanut kolme lasta lisää. Seuraava tuli varsin pian tämän raskauden jälkeen, muutaman kuukauden sisään muistaakseni. Seurantaa oli sen verran, että pyytäessä hän sai varhaisultran kunnalta.

Uskaltaa voit hyvinkin, jos lasta kaipaat. Ulkoinen ei estä sitä. :)

Vierailija
8/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tarkistettiin laparaskopian (vaimikäsenytoli) yhteydessä toinen munajohdin ja se todettiin terveeksi ja hyväkuntoiseksi. Ei tukkeutumia.

Ehkä tässä sitten alkaa taas uskaltaa yrittää :)

T: Ap